• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

anlijoos: jobbigt att vara överstimulerad. :/ Och låter inte alls kul att kräkas så! Hoppas att tabletterna hjälper!

Här händer det inte så mycket. Är inne i spökveckorna... alla symtom från första trimestern är i princip borta och känner inte av bebis... har tre veckor kvar till RUL. Gick in i vecka 17 idag.

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-31 18:34:16 följande:
    Stackare kan det inte ge med sig?

Det ska du inte oroa dig för det är så tidigt.Klart det finns hjärtaktivitet.

Jag plussade igår;)

Ta hand om dig
    Åh, vad glad jag blir för ditt plus!!! Stort grattis :)

När ska du på UL?

Kram!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-05-31 18:40:44 följande:

anlijoos: jobbigt att vara överstimulerad. :/ Och låter inte alls kul att kräkas så! Hoppas att tabletterna hjälper!

Här händer det inte så mycket. Är inne i spökveckorna... alla symtom från första trimestern är i princip borta och känner inte av bebis... har tre veckor kvar till RUL. Gick in i vecka 17 idag.

Vad härligt att vara i v17, kan du njuta av att vara gravid nu? Det är väl fortfarande för tidigt för att känna något?

När hörde ni hjärtat slå på er lilla/lille?

Kram
  • Aurora1979

Anlijoos: Vissa kan känna av bebis redan nu, de sägs att första sprattlet känner man någonstans mellan v. 16 och 22 eller så. Har inte fått höra eller sett bebis alls! Om man inte räknar VUL i v. 8 förstås. Vi har inte haft tid på MVC sen i v.10 så det märks liksom inte av särskilt mycket alls att jag är gravid nu. Förutom att magen fått en liten extra bula.

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-05-31 19:12:25 följande:
    Anlijoos: Vissa kan känna av bebis redan nu, de sägs att första sprattlet känner man någonstans mellan v. 16 och 22 eller så. Har inte fått höra eller sett bebis alls! Om man inte räknar VUL i v. 8 förstås. Vi har inte haft tid på MVC sen i v.10 så det märks liksom inte av särskilt mycket alls att jag är gravid nu. Förutom att magen fått en liten extra bula.
    Usch vad jobbigt att inte få kontinurlig uppföljning på att allt är som det ska!!!
    Då skulle jag bli knäpp tror jag... tycker det är jobbigt att vänta en vecka mellan mina VUL nu som jag gör i och med överstimuleringen.

Hoppas tiden går snabbt till RUL!
  • Aurora1979

anlijoos: ja det känns lite märkligt att gå 15 veckor utan uppföljning på MVC (vi har nästa besök i v.25). RUL har vi då så förstås i v.20. Men har jag funderingar så kan jag så klart alltid ringa till min BM men allt flyter på som det ska än så länge så har inte känt någon behov direkt. Sen lämnar jag iofs ett blodprov 1/månaden för att kolla så att min Levaxindos inte behöver justeras så då ringer BM alltid några dagar efter och meddelar resultatet och frågar om allt är bra.

• Skrollansmamma

Hej på er!

Jag är i v 21 nu och väntar en liten tjej :) mår fortf toppen och har gått upp 1 kilo.

Grattis supermycket anlijoos helt fantastiskt!! Nu håller vi alla tummar för att du får må bättre o att allt går bra!!

Aurora - ring BM o be om att få lyssna det gjorde jag o det kändes superskönt!! De brukar bra sjyssta med sånt!

Kram på er alla!

• jazmine25

Nu är jag tillbax från äggplock. Helt oväntat så fick vi ut 20 st ägg. sist fick vi ju bara ut 3 st så det känns ju bra. Vi kommer ha ET på Fredag om dom inte ringer innan 10:00 på fredags morgon. Lite nervös är jag ju då inga blev befruktade sist. Men nu ska vi ha ICSI + att det blev en hel del mer ägg denna gång.

• BigDreams

Jazmine25: Grattis till alla ägg! Har läst lite i den här tråden och förstått att du hade ont sist du gjorde ÄP. Hur gick det nu?

Jag har själv fått ÄP datum på ackis nu på tisdag. Läkaren trodde på att dom skulle kunna plocka 10 blåsor. Sen blir det ICSI.

• jazmine25
    BigDreams skrev 2011-06-01 20:16:56 följande:
    Jazmine25: Grattis till alla ägg! Har läst lite i den här tråden och förstått att du hade ont sist du gjorde ÄP. Hur gick det nu?

Jag har själv fått ÄP datum på ackis nu på tisdag. Läkaren trodde på att dom skulle kunna plocka 10 blåsor. Sen blir det ICSI.
    Det var lika helvetiskt ont som sist. Mår skitdåligt över det. Jag blev ju lovad innan att jag skulle få mer lugnande men det fick jag inte. Denna gång fick jag morfin 2 gånger förra gången fick jag 3.

Grattis tillditt ÄP datum. Är det din första ÄP?

Jag vill absolut inte skrämma nån. Det verkar vara väldigt individuellt hur det känns vid ÄP. Vissa verkar inte känna nåt medans jag är bombsäker på att jag ska dö av smärta. ÄP för mig är den värsta smärtan jag nånsin upplevt och då har jag oererats 2 ggr. Jag ha haft gallstensanfall. Jag blir chokad om en förlossning gör ondare och jag är seriös när jag säger det.
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI