• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Freida

Vi har bara ett gratis kvar... och jag vill så gärna göra det NU... men min man är inte mogen, rädd för å misslyckas kanske. Men hur ska man få tillbaka tron? Våra ägg har juh alla blivit befruktade och delat sig... det är juh jag som inte kunnat ruva dem!

• anmaelli

Cattm: vad roligt att se dig i tråden! Hoppas att mensen kommer snart så ni får göra ert FET. Stor kram! Jag håller med dig om att det är värt att må dåligt för ett plus, men det är för jag är piggare nu, har knappt tänkt på bebis de här dagarna för fy sjutton vad dålig jag har varit. Proverna är fortfarande inte bra, så det låter som att jag kommer bli bra, men jag vill verkligen hem. Hoppas morgondagens prover ska vara bra! ska då även ta ett graverat eftersom det är testdag... Pirrigt. Nån som vet vad hcg ska ligga på ungefär 2 veckor efter insättning? Kram!

• Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-19 21:39:54 följande:
    Hur har det gått idag Meloti?
    hej tack jo det gick bra!eller bra men 1 till mig och 1 till frysen, men läkaren sa att dessa 2 var verkligen guldägg i kvalite. de andra sju låg precis på gränsen men han sa att dom bara sparar de bästa ;)
    Idag har varit den värsta dagen i vårat liv fram till kl 12 i förmidddags, var livrädda att dom skulle ringa och säga att det inte tagit sig. Men det hade tagit sig ;)

Ruvningen oroar mig inte lika mycket som jag trott (än)
    är mest glad att det tog sig alls, hade inte räknat med det ;)

Hur mår du stackare?När ska du testa?

Kramis
  • Teecee

Hej allihopa!

Igår började jag på vårt femte försök. Jag knaprar Progynon, för vi ska göra vårt första FET. Någon som vet hur snabbt efter VUL:et det blir insättning (om ägget klarar upptiningen)? Jag har VUL på dag 12.

Trevlig helg!

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • anmaelli

Det blev ett svagt positivt test som barnmorskan här på sjukhuset uttryckte sig... RMC var inte nöjda med det svaret utan jag fick återkomma till dem med mitt hcg-värde som igår låg på 170 och då gratulerade dem och tyckte vi skulle vara nöja med det så tydligen ska jag vara gravid nu... Helt galet! Men kommer inte våga hoppas alltför mycket förrän de första 12 veckorna är över. Hoppas det går snabbt! Mest rädd för missfall är jag av den anledningen att behöva göra om detta med risk för överstimulering igen efter sommaren. Känns som jag behöver några år att s smälta detta innan syskonförsök... Om det inte blir 2 på en gång vill säga Vad härligt att du fick ett toppägg tillbaka Meloti! OCH ett till frysen, det är ju skönt att ha för framtiden. Kram!

• HaBaNiTa
    ikväll börjar jag med proveran jag fick välja mellan fre och lör så jag börjar idag för att vara på säkra sidan. Ska knapra de i 10 dagar o sedan invänta mensen. Dag 1 på mensen ska jag börja knapra progynon och efter ca 9 dagar så är det VUL för att kolla så att slemhinnan tjockat på sig inför återföringen. Så om ca 3veckor är jag ruvare igen om allt går som det ska. Vi är så glada att vi hinner en omgång till innan de stänger för sommaren. Vi har ju 6st frysisar. Fick reda på att 4 st är embryon 3dagars odlade och de andra två är blastocyter. Läkaren sa att först tinar man upp ett embryo och om den inte klarar av upptiningen så tar man en blasto. Så vi får väl se vad man får. Man kan även få tillbaka båda två men han rekommenderade mig att inte riskera det då jag har snittats med mitt första barn och det tydligen finns risker för att livmodern går sönder med en tvilling graviditet =( så det känns lite kört om de erbjuder 2st nu =( vi måste då av säkerthets skäl tacka nej till två =( lite trist men det var ju många år sen jag snittades så vi får se vad som händer. Vi får ta beslutet i den stunden om vi får frågan. Vad skulle ni ha gjort???? kram
  • Meloti

Grattis anlijoos....

Hur räknar man ruvningen?från samma dag eller dagen efter?

Så öm i magen antar att det är ÄP fast jag hade inte ont av det efter.... Men klart att det är ömt.

Stämmer det att när man gjort ICSI att det fäster mellan 1-4 dg? och vid ivf 7-8?

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI