• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Freida

Hej på er!

Jag har inte läst hela tråden

Vi har gjort 2 ivf/icsi förrut ... det var 5 år sen. Nu planerar vi syskon... (vår son kom till med en annan mans spermier) Nu är frågan om man vågar försöka... 2 misslyckade i bagaget... fast båda gångerna delade sig äggen fint och jag fick ruva. Men tror ni det kan ta sig lättare nu när jag varit gravid tidigare???

• Meloti

Har varit på VIL idag det såg kanon ut!På tisdag morgon blir det ÄP ;))))

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-12 13:24:26 följande:
    Har varit på VIL idag det såg kanon ut!På tisdag morgon blir det ÄP ;))))
    Åh vad härligt!!! Du ser, du hade inget att oroa dig för :) Hade du många äggblåsor och hur stora var de?
    Lycka till nu!!
  • anmaelli
    Freida skrev 2011-05-11 23:00:07 följande:

Hej på er!

Vi har gjort 2 ivf/icsi förrut ... det var 5 år sen. Nu planerar vi syskon... (vår son kom till med en annan mans spermier) Nu är frågan om man vågar försöka... 2 misslyckade i bagaget... fast båda gångerna delade sig äggen fint och jag fick ruva. Men tror ni det kan ta sig lättare nu när jag varit gravid tidigare???

Hej Freida & välkommen till tråden!
    Ingen aning faktiskt, men skulle kunna tänka mig att det är så, men det är bara baserat på min känsla :) Säg gärna till om du hittar någon info om det för det är jag också nyfiken på... jag är igång och ruvar nu, på rd7. Igår hade jag värsta mensvärken men idag molar det bara litegrann... är det något du känner igen för dina ruvningar?
  • Meloti

Tyvärr så var läkaren jag hade idag inte så roligt, dåligt med svar. Men om jag själv inte räkna fel så var det 5-7 blåsor mellan 1,5-2,9 cm... Jag hann bara se när hon mätte 2 blåsor.

Kännde mig lite arg förstår mycket väl att dom måste kolla ordentligt men så som hon veva med staven så är jag inte spec orolig över ÄP då jag hadeHar riktigt ont efter!

En riktig argbigga ;)))

• Meloti
    Freida skrev 2011-05-11 23:00:07 följande:

Hej på er!

Jag hade absolut testat iaf 1 gång. Är ingen expert alls men jag hade nog valt det. Kroppen vet ju mer denna gång vad som ska hända eller hur man ska säga. Jag tror nog det kan vara värt det ;)

Lycka till kram
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-12 19:57:52 följande:

Tyvärr så var läkaren jag hade idag inte så roligt, dåligt med svar. Men om jag själv inte räkna fel så var det 5-7 blåsor mellan 1,5-2,9 cm... Jag hann bara se när hon mätte 2 blåsor.

Kännde mig lite arg förstår mycket väl att dom måste kolla ordentligt men så som hon veva med staven så är jag inte spec orolig över ÄP då jag hadeHar riktigt ont efter!

En riktig argbigga ;)))

Det låter ju jättebra iaf :)

Usch då, det låter ju inte så bra att du har ont! Jag tycker inte du ska oroa dig för äggplock för det är inget man styr över ändå och det är under en sån kort stund som det gör/kan göra ont, så ta det som det kommer istället :) man blir jätteväl omhändertagen, så det kommer du fixa galant!!

Kram!
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-12 20:02:27 följande:
    Det låter ju jättebra iaf :)

Usch då, det låter ju inte så bra att du har ont! Jag tycker inte du ska oroa dig för äggplock för det är inget man styr över ändå och det är under en sån kort stund som det gör/kan göra ont, så ta det som det kommer istället :) man blir jätteväl omhändertagen, så det kommer du fixa galant!!

Kram!
    Skönt att höra,hoppas nu att det finns iaf 1 guldägg i blåsorna.
    Hur mår du?nervös?vet inte hur jag kommer bli under ruvningstiden?skulle vilja testa dygnet runt.. ska du testa innan?eller har du funderat på det?

Kram
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-12 20:05:23 följande:
    Skönt att höra,hoppas nu att det finns iaf 1 guldägg i blåsorna.
    Hur mår du?nervös?vet inte hur jag kommer bli under ruvningstiden?skulle vilja testa dygnet runt.. ska du testa innan?eller har du funderat på det?

Kram
    Jadu, det är mycket tankar som snurrar i huvudet under ruvningen, men det går rätt så bra ändå tycker jag. Det känns bra att försöka hålla sig sysselsatt så gott det går så man tvingar sig att tänka på annat.

I helgen var det värst i och med att det (min egen bedömning) gick så dåligt på ÄP & ET.

Jag hade inte tänkt tjuvtesta faktiskt, men nu har jag börjat fundera på det litegrann. Igår hade jag en väldig mensvärk (värre än vad jag är van vid inför mens), men idag har det avtagit och endast lite molvärk känns då och då. Vet inte om det är mensen som är på G eller om det är en liten som bosätter sig... hoppas på det senare såklart Funderar på att testa imorgon, men väntar troligen till på söndag om inte mensen har kommit innan dess. Livrädd för resultatet bara!

Hur hade du gjort? Ska du tjuvtesta?
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-12 20:12:45 följande:
    Jadu, det är mycket tankar som snurrar i huvudet under ruvningen, men det går rätt så bra ändå tycker jag. Det känns bra att försöka hålla sig sysselsatt så gott det går så man tvingar sig att tänka på annat.

I helgen var det värst i och med att det (min egen bedömning) gick så dåligt på ÄP & ET.

Jag hade inte tänkt tjuvtesta faktiskt, men nu har jag börjat fundera på det litegrann. Igår hade jag en väldig mensvärk (värre än vad jag är van vid inför mens), men idag har det avtagit och endast lite molvärk känns då och då. Vet inte om det är mensen som är på G eller om det är en liten som bosätter sig... hoppas på det senare såklart Funderar på att testa imorgon, men väntar troligen till på söndag om inte mensen har kommit innan dess. Livrädd för resultatet bara!

Hur hade du gjort? Ska du tjuvtesta?
    Jag tror den bygger bo :)

Jag vet inte nu tänker jag att jag ska hålla mig sysselsat hela tiden (sjukskriven) men behöver få lite gjort hemma så sparar så jag har :) Dom har ju satt test dagen just för att det kan visa - innan. Tror att om man tar testen innan och det visar - så tror jag att man blir deppig och mår dåligt vilket kanske kan påverka !Ehh jag vet inte, jag kommer nog inte kunna hålla mig ändå....haha
    det blir som det blir, antingen som man vill eller så får man ta nya tag. Viktigt är nog att inte deppa ihop till slut går det på ett eller annat vis :)
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI