• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

Tack jag tänker knappt på det för det känns inte som det är på riktigt. Hoppas de 12 första veckorna går snabbt så man kan börja planera och njuta lite. Men först vill jag få komma hem!! Kram

• Meloti

2-3 dagen jag ruvra beroende på hur man nu räknar!

Äntligen har svullnaden på magen gått ner idag så nu är jag inte som en badboll längre...
    docj illamående...

Hoppas ni andra mår bra

• lillamillan

Meloti: om man gjort icsi ellervanlig IVF spelar ingen roll för när det fäster. Det som spelar roll är hur många dagar som embryot odlats. En 4cellig tar ju längre tid innan den fäster än en blastocyst som är odlad i 5 dagar istälet för 2 dagar som en 4 cellig är odlad.

• Meloti
    lillamillan skrev 2011-05-21 16:42:34 följande:
    Meloti: om man gjort icsi ellervanlig IVF spelar ingen roll för när det fäster. Det som spelar roll är hur många dagar som embryot odlats. En 4cellig tar ju längre tid innan den fäster än en blastocyst som är odlad i 5 dagar istälet för 2 dagar som en 4 cellig är odlad.
    mitt är odlat 4 dagar
  • kattm

GRATTIS anlijoos!!! Gud vad roligt att det lyckades! Jag är så glad för din skull (och inte så lite avundsjuk Flört)! Hoppas att allt går bra nu, och att du mår bättre från överstimuleringen snart.

• anmaelli
    kattm skrev 2011-05-26 19:39:44 följande:
    GRATTIS anlijoos!!! Gud vad roligt att det lyckades! Jag är så glad för din skull (och inte så lite avundsjuk Flört)! Hoppas att allt går bra nu, och att du mår bättre från överstimuleringen snart.
    Tack cattm! Nu håller jag alla mina tummar på att den lille/lilla stannar hos oss i 9 månader, men jag har svårt att glädjas än... så rädd att något ska gå snett på vägen.

Jag är hemkommen från sjukhuset och mår skapligt. Magen är svullen som sjutton. Vågen pekar neråt lite för varje dag, men omkretsen runt magen är densamma så jag ser ut att vara ordentligt gravid redan. Jag är sjukskriven åtminstone nästa vecka också, troligen mer. Ska på återbesök på tisdag. Detta önskar jag ingen för fy sjutton vad det har varit plågsamt.

Nu håller jag tummarna för att du lyckas snart också, tänker mycket på dig.

Kram!
  • anmaelli

Hejsan!
    Jag idag på VUL för att kolla vad som händer med äggstockar och vätska pga överstimuleringen. Det hade inte hänt särskilt mycket. Äggstockarna var lika svullna så jag blir fortsatt sjukskriven några veckor.

De upptäckte två hinnsäckar, en lagom stor och med tydlig gulesäck och den andra med en mindre hinnsäck och med antydan till gulesäck. Hon kunde inte se några hjärtan slå, men det lät inte som att det var något att oroa sig för än då det är så pass tidigt, så jag ska försöka att inte göra det.  Det lät som att finns det gulesäck så finns det med stor sannolikhet hjärtaktivitet också. Med mina beräkningar är jag i 6+6, men hon ville räkna från ET... vad sjutton är det som gäller? Alla säger olika, och i så fall är jag istället i 6+4.

Ska tillbaka om en vecka och förhoppningsvis ser man mer då.

Fick tabletter mot illamående. Har kräkts hela natten. Jag misstänkte maginfluensa, men barnmorskan trodde på graviditetsillamående... puh. Hoppas verkligen att det var första och sista gången!

Hur går det för er andra?? Dålig aktivitet här....

Kram!

• Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-31 17:58:38 följande:
    Hejsan!
    Jag idag på VUL för att kolla vad som händer med äggstockar och vätska pga överstimuleringen. Det hade inte hänt särskilt mycket. Äggstockarna var lika svullna så jag blir fortsatt sjukskriven några veckor.

De upptäckte två hinnsäckar, en lagom stor och med tydlig gulesäck och den andra med en mindre hinnsäck och med antydan till gulesäck. Hon kunde inte se några hjärtan slå, men det lät inte som att det var något att oroa sig för än då det är så pass tidigt, så jag ska försöka att inte göra det.  Det lät som att finns det gulesäck så finns det med stor sannolikhet hjärtaktivitet också. Med mina beräkningar är jag i 6+6, men hon ville räkna från ET... vad sjutton är det som gäller? Alla säger olika, och i så fall är jag istället i 6+4.

Ska tillbaka om en vecka och förhoppningsvis ser man mer då.

Fick tabletter mot illamående. Har kräkts hela natten. Jag misstänkte maginfluensa, men barnmorskan trodde på graviditetsillamående... puh. Hoppas verkligen att det var första och sista gången!

Hur går det för er andra?? Dålig aktivitet här....

Kram!
    Stackare kan det inte ge med sig?

Det ska du inte oroa dig för det är så tidigt.Klart det finns hjärtaktivitet.

Jag plussade igår;)

Ta hand om dig
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI