• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

anlijoos: Nä vad tråkigt att bara den ena inte klarade sig! :( Hade inte heller haft något emot tvillingar. Vi har en kvar i frysen men tar nästan redan nu för givet att jag får göra om hela IVF-karusellen inför barn 2. Kommer gå bra med den lill* som är kvar!

• jazmine25

Jag fick idag reda på att jag fått 5 till frysen. Jag hoppas självklart att Em trivs bra och stannar kvar.

• HaBaNiTa

Japp imorgon gäller det då får vi veta när jag får min lilla eskimå tillbaka eller vem vet det kan också bli mina eskimåer. Hoppas det blir innan helgen iallafall!

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-06-19 11:32:24 följande:
    Japp imorgon gäller det då får vi veta när jag får min lilla eskimå tillbaka eller vem vet det kan också bli mina eskimåer. Hoppas det blir innan helgen iallafall!
    Jag håller tummarna!
  • jazmine25

Oj. Jag har tydligen glömt att berätta på denna tråd att jag är Gravid. Jag tjuvtestade igår på RD 15. 3 dagar innan min riktiga testdag och jag plussade. Vilken otrolig känsla att äntligen få se det efterlängtade plusset. Det har börjat sjunka in lite men sammtidigt vågar jag inte riktigt tro att det är sant. JAG ÄR GRAVID. det låter så konstigt när jag säger det. så ovant. Jag var ju bombsäker på att jag skulle få minus dessutom och så går jag och plussar

• anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-19 12:25:03 följande:
    Oj. Jag har tydligen glömt att berätta på denna tråd att jag är Gravid. Jag tjuvtestade igår på RD 15. 3 dagar innan min riktiga testdag och jag plussade. Vilken otrolig känsla att äntligen få se det efterlängtade plusset. Det har börjat sjunka in lite men sammtidigt vågar jag inte riktigt tro att det är sant. JAG ÄR GRAVID. det låter så konstigt när jag säger det. så ovant. Jag var ju bombsäker på att jag skulle få minus dessutom och så går jag och plussar
    Jag har ju redan gratulerat nån annanstans, men gör det igen - GRATTIS! och lycka til nu :) När har du VUL?
  • jazmine25
    anmaelli skrev 2011-06-19 12:42:46 följande:
    Jag har ju redan gratulerat nån annanstans, men gör det igen - GRATTIS! och lycka til nu :) När har du VUL?
    Jag ska boka VUL till den 5/7 då går jag in i v.7
  • massadillan

hej hopp
    Jag har inte följt denna tråden, men bra att den finns!
    är det någon som harberfarenhet av vitaminbrist hos era män? Som i sin tur bidrar till dåliga simmare?? 

• MatsAtari
    massadillan skrev 2011-06-19 14:17:00 följande:
    hej hopp
    Jag har inte följt denna tråden, men bra att den finns!
    är det någon som harberfarenhet av vitaminbrist hos era män? Som i sin tur bidrar till dåliga simmare?? 
    Vilka vitaminer syftar du på då?

Jag var på utredning förra året och andrologen där nämnde aldrig någonting om att vitaminer påverkar spermierna.
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI