• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • lillamillan

Crinone retar slemhinnan och då kan det blöda lite. Och blöder det bara lite så kommer det ju inte ut utan fastnar i den torkade crinonen. Då blir crinonen brun. Ingen fara så länge du inte blöder mycket.

• kattm
    jazmine25 skrev 2011-06-24 23:47:35 följande:

Idag hände nåt läskigt. jag badade och tvätta rent mellan bena och ut kom det nått som såg ut som levrat blod (brunt klet). I full panik ringde jag sjukvårdsrådgivningen som trodde att det var ett missfall pågång och att det inget jag kunde göra nått åt. Eftersom det är midsommar så har gyn stängt. Närmaste gyn akut är det 7 mil. Efter många tårar insåg min make att det kanske var crinonen som var kvar där inne. Men varför skulle den bli brunfärgad? Jag slutade ta crinonen för 2 dagar sen kan det verkligen finnas rester kvar så länge??? Många frågor men få svar. Jag läste en del på FL och jag verkar inte vara den ända som upplevt detta. Jag hoppas verkligen inte att jag haft ett missfall nu. Jag blöder inget och av det som kom ut var inget rött endast brunt eller vitt. Jag ska ju till MVC på måndag då hoppas jag dom ställer upp med ett VUL. Har nån av er upplevt detta????

Jag har fått ut bruna crinone-klumpar, och har inte ens gjort kopplingen till att det skulle komma från blod. Men det låter verkligen som Crinone, och inte ett missfall. Hoppas att du fick hjälp idag på MVC och att du är lugn (och fortfarande gravid).
  • jazmine25

Tyvärr så gick det inte vägen för mig denna gång. Jag har fått missfall.

Jag hoppas det går bättre för er andra

• phillie12

Läste idag för första gången på länge och tänkte också direkt att det måste vara vanliga crinone-klumpar så NEJ vad ledsen jag blir för din skull Jazmine! :( Stooor stor kram! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • kattm

Nej fy vad tråkigt, jazmine25! Usch vad ledsen jag blir för din skull. *tröstekramar* Ta hand om varandra.

Nu känns det ju lite dumt att skriva det här direkt efter att jazmine25 har fått missfall, men själv fick jag en chock igår kväll. Jag har ju haft väldigt långa cykler efter den senaste misslyckade provrörsbefruktningen. Först dröjde det 48 dagar innan mensen kom, och sen började jag ju testa med LH-stickor för att fånga upp ägglossningen och gick på akupunktur 2 ggr. Men ägglossningen kom så sent, dag 22, typ 5 dagar senare än vanligt, så då tänkte jag att vi skulle skjuta på frysåterföringen till hösten, speciellt som jag är så stressad på jobbet just nu också (min semester blev ju till och med inställd med mindre än en veckas varsel). Ägglossning fick jag ju ändå till sist, utslaget kom dagen innan vi gifte oss.

Sedan tidigare vet jag att jag har ganska kort lutealfas, det har aldrig tagit längre än 12 dagar efter LH-stegringen innan jag får mens de månader jag testat med ÄL-stickor. Och nu vid midsommar hade jag en del mensvärk men ingen mens kom. Så igår tog jag ett test, mest för att sluta gå och hoppas eftersom jag trodde att det här också var en konstig cykel. Men det blev ett starkt plus... Jag är gravid! Och har blivit gravid spontant! Samma dag som jag gifte mig! Vi har skämtat en del om att det kanske är så att vårt framtida barn inte vill bli oäkting och att det därför tänkte vänta med att bli till tills vi hade gift oss, och så blev det precis så. Vi har fortfarande inte förstått att det är på riktigt.

• HaBaNiTa

Cattm Grattis!!! Helt otroligt gumman!!! Gud vad glad jag blir för din skull!!! Helt underbart att ni klarade detta själva ;) kram vännen

• massadillan

cattm: Det är ju som en dröm!!! Vilken historia!!! Jag förstår att ni inte kan fatta att det är sant!! STORT GRATTIS!!!!

• Aurora1979

cattm: Åh vilka härliga nyheter!! Ännu bättre är ju nästa natt du sluppigt väntan av att ruva liksom? ;) Och hur kul är det inte att bebis blev till på er bröllopsnatt! :P Grattis till giftermålet förresten! <3

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI