Nej fy vad tråkigt, jazmine25! Usch vad ledsen jag blir för din skull. *tröstekramar* Ta hand om varandra.
Nu känns det ju lite dumt att skriva det här direkt efter att jazmine25 har fått missfall, men själv fick jag en chock igår kväll. Jag har ju haft väldigt långa cykler efter den senaste misslyckade provrörsbefruktningen. Först dröjde det 48 dagar innan mensen kom, och sen började jag ju testa med LH-stickor för att fånga upp ägglossningen och gick på akupunktur 2 ggr. Men ägglossningen kom så sent, dag 22, typ 5 dagar senare än vanligt, så då tänkte jag att vi skulle skjuta på frysåterföringen till hösten, speciellt som jag är så stressad på jobbet just nu också (min semester blev ju till och med inställd med mindre än en veckas varsel). Ägglossning fick jag ju ändå till sist, utslaget kom dagen innan vi gifte oss.
Sedan tidigare vet jag att jag har ganska kort lutealfas, det har aldrig tagit längre än 12 dagar efter LH-stegringen innan jag får mens de månader jag testat med ÄL-stickor. Och nu vid midsommar hade jag en del mensvärk men ingen mens kom. Så igår tog jag ett test, mest för att sluta gå och hoppas eftersom jag trodde att det här också var en konstig cykel. Men det blev ett starkt plus... Jag är gravid! Och har blivit gravid spontant! Samma dag som jag gifte mig! Vi har skämtat en del om att det kanske är så att vårt framtida barn inte vill bli oäkting och att det därför tänkte vänta med att bli till tills vi hade gift oss, och så blev det precis så. Vi har fortfarande inte förstått att det är på riktigt.