• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    massadillan skrev 2011-06-19 14:17:00 följande:
    hej hopp
    Jag har inte följt denna tråden, men bra att den finns!
    är det någon som harberfarenhet av vitaminbrist hos era män? Som i sin tur bidrar till dåliga simmare?? 
    Jag tror inte att det är vetenskapligt bevisat att det skulle påverka åtminstone, men min sambo började äta Apoteket Man och fick bättre kvalitet på spermierna efter det, men det kan ju också bero på andra saker.
  • massadillan
    MatsAtari skrev 2011-06-19 14:32:33 följande:
    Vilka vitaminer syftar du på då?

Jag var på utredning förra året och andrologen där nämnde aldrig någonting om att vitaminer påverkar spermierna.
    Det finns visst studier på Zink och folcyra C-vitamin B-vitaminer och omega-3 E-vitamin. Men främst zink och folcyra.
    Har hört om många som till och med blivit spontangravida efter att mannen har ätit stora mängder zink och folcyra.
    Tänkte att det kan säkert inte hjälpa alla, men säkert många. 
    Endel naturapotek kan göra en test på vilka vitaminbrister man har, och har man zinkbrist så påverkar det spermierna.
    Läkarna är dåliga på att berätta om vitaminbristen. Vet inte varför, men de ser väl inte helheten.
    Jag tycker det är värt att prova!!! Det är ju lite dyrt men, vad gör man inte...

Glad hejja hejja alla oss som kämpar och superdupergrattis alla som plussat {#emotions_dlg.flower}
  • HaBaNiTa

Heeeej jag är såååå glad som man kan bli!!! Återföring på torsdag jippieeeeee jag kommer att bli ruvare innan midsommar ;) TD blir den 11/7. Håll tummarna för mig nu tjejer!!!

• HaBaNiTa
    imorgon gäller det och jag är supernervöööööös. Hormonerna spökar redan hatar progesteronet för det. Jag blir så jäkla känslig, grinig och gråter för ingenting. jobbigt som fan!!! Någon annan som känner igen detta??? kram
  • Aurora1979

habanita: håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra! =)

Är själv nervös nu.. ska på rutinultraljudet om en timme!

• HaBaNiTa
    Aurora1979 skrev 2011-06-22 13:57:41 följande:

habanita: håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra! =)

Är själv nervös nu.. ska på rutinultraljudet om en timme!

Tack sötis. Åhh vad roligt du ska se att allt kommer att gå superbra. Uppdatera sen när du kmr hem. Kram på dig Hjärta
  • Meloti

Kom precis i från göteborg. Gjorde ultraljud och det lilla hjärtat pumpa för fullt, helt sjukt. Går in i 3:e mån nästa vecka!Kram till er alla

• Aurora1979

Meloti: Tjoho vad skönt!

habanita: jodå RUL gick fint! :D Har lagt upp en bild i galleriet för dem som vill se...

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI