• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • jazmine25

fan nu börjar jag bli nervös innför imorgon. Det äör ju livsviktigt att Akkis inte ringer inna 10:00 för då ser det ju bra ut och ET blir av. Jag tycker väll att nåt utav våra 20 ägg måste ju ha blivit befruktat. Men jag kan inte låta bli att tänka på sist då noll av tre blev befruktade.

• anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-02 23:43:40 följande:
    fan nu börjar jag bli nervös innför imorgon. Det äör ju livsviktigt att Akkis inte ringer inna 10:00 för då ser det ju bra ut och ET blir av. Jag tycker väll att nåt utav våra 20 ägg måste ju ha blivit befruktat. Men jag kan inte låta bli att tänka på sist då noll av tre blev befruktade.
    Nu är vi nyfikna hur det har gått för dig? Är du ruvare nu?
  • jazmine25
    anmaelli skrev 2011-06-03 13:32:51 följande:
    Nu är vi nyfikna hur det har gått för dig? Är du ruvare nu?
    Japp nu är jag ruvare på ett toppen ägg. Den hade hela 7 celler när den stoppades in. jag skulle få 4 st till frysen också. jag är så glad.

En fråga hur många celler har era ägg haft när ni fått tillbaka?
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-03 17:41:00 följande:
    Japp nu är jag ruvare på ett toppen ägg. Den hade hela 7 celler när den stoppades in. jag skulle få 4 st till frysen också. jag är så glad.

En fråga hur många celler har era ägg haft när ni fått tillbaka?
    Vad härligt!! 7 celler låter ju kanon! Jag tror mina var 4-celliga, jag fick ju två tillbaka och inga till frysen.
    När har du testdag nu då? :)
  • jazmine25
    anmaelli skrev 2011-06-04 09:15:16 följande:
    Vad härligt!! 7 celler låter ju kanon! Jag tror mina var 4-celliga, jag fick ju två tillbaka och inga till frysen.
    När har du testdag nu då? :)
    Jag har testdag den 21/6. När ska du testa? Min var också 4-cellig på morgonen och sen växt till sig. Det har säkert dina också. Hoppas båda 2 av dina fäster.
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-04 12:15:36 följande:
    Jag har testdag den 21/6. När ska du testa? Min var också 4-cellig på morgonen och sen växt till sig. Det har säkert dina också. Hoppas båda 2 av dina fäster.
    Jag är gravid, och på UL förra veckan kunde man se två hinnsäckar, så det kan bli tvillingar här. Ska på nytt UL på tisdag. Alla mina UL som jag gör grundar sig i att jag är överstimulerad och har varit riktigt dålig. Är som tur var på bättringsvägen...

Lycka till!
  • jazmine25
    anmaelli skrev 2011-06-04 12:42:57 följande:
    Jag är gravid, och på UL förra veckan kunde man se två hinnsäckar, så det kan bli tvillingar här. Ska på nytt UL på tisdag. Alla mina UL som jag gör grundar sig i att jag är överstimulerad och har varit riktigt dålig. Är som tur var på bättringsvägen...

Lycka till!
    Nämen oj då.... Det hade jag helt missat att du hade plussat. Hur känns det då? Hoppas du på två?
    Grattis i all fall det var skoj att höra!
  • anmaelli
    jazmine25 skrev 2011-06-04 13:25:58 följande:
    Nämen oj då.... Det hade jag helt missat att du hade plussat. Hur känns det då? Hoppas du på två?
    Grattis i all fall det var skoj att höra!
    Nu är jag hemkommen efter en liten weekendtripp till sommarstugan. Jo, jag hoppas på två om det går bra. Men huvudsaken är att det blir någon... livrädd för missfall, även om oron släpper lite för varje idag. Imorgon ska jag på VUL igen så får vi se vad de kan se då...

:)
  • jazmine25
    anmaelli skrev 2011-06-06 18:00:10 följande:
    Nu är jag hemkommen efter en liten weekendtripp till sommarstugan. Jo, jag hoppas på två om det går bra. Men huvudsaken är att det blir någon... livrädd för missfall, även om oron släpper lite för varje idag. Imorgon ska jag på VUL igen så får vi se vad de kan se då...

Lycka till imorgon!!!
  • kattm
    anmaelli skrev 2011-06-06 18:00:10 följande:

Lycka till på VUL idag! Hoppas att det finns två tydliga små embryon där inne. Kan man se hjärtat redan, tror du?

Själva kommer vi inte att göra något FET innan sommaren, eftersom jag inte fått någon ägglossning den här månaden heller. Är lite arg och besviken på min kropp just nu, men det är så det är. Vi får ladda under sommaren och hoppas på att kroppen återhämtar sig till hösten. Nu laddar vi inför vårt bröllop på lördag istället.
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI