• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-12 20:17:21 följande:
    Jag tror den bygger bo :)

Jag vet inte nu tänker jag att jag ska hålla mig sysselsat hela tiden (sjukskriven) men behöver få lite gjort hemma så sparar så jag har :) Dom har ju satt test dagen just för att det kan visa - innan. Tror att om man tar testen innan och det visar - så tror jag att man blir deppig och mår dåligt vilket kanske kan påverka !Ehh jag vet inte, jag kommer nog inte kunna hålla mig ändå....haha
    det blir som det blir, antingen som man vill eller så får man ta nya tag. Viktigt är nog att inte deppa ihop till slut går det på ett eller annat vis :)
    Jag hoppas ju att det är så att det byggs bo där inne, men på fredag vet jag!!! (om inte innan då....:))
    På vilken dag har du TD, vet du det? Endel ställen har mycket senare än vi.. känns som 14 dagar räcker gott och väl!!

Du har så rätt, deppa ihop ska jag försöka att inte göra och jag tror att jag kommer ta det bra, men att min sambo kommer ta det hårdare i så fall :( Nu vet man ju iaf hur allt fungerar och att jag inte mådde dåligt eller så av hormonerna, att jag klarar att ta sprutorna osv, så blir det nya tag i höst så funkar det också. Men... om det blir minus kommer det nog inte kännas så precis då.

Kan ni tänka er att sätta in 2 embryon om kvaliteten är lite sämre?
  • Meloti

Jag har test dag 1 juni :) Samma här min sambo han ältar och oroar och tjatar om allt (låter gnällig)men jag är tåligare än vad han är.  Nej blir det minus så känns det nog inte å då, men man vet att det får gå. Men som sagt vi ska ju inte ha nått minus så...

Ja det skulle vi,alltså tvillingar är inte jag önskar som 1:a barn men är lika glad och nöjd över vad som helst..

ni då?

• Freida

annlijoos: Jag vet bara att mensvärk brukar vara ett gott tecken. Hade mycket mensvärk när jag väntade min son!

Det är så att min man är så rädd att misslyckas, så jag vill börja på nytt men han är osäker...

• lillamillan

Undrar lite desperat om det det finns någon som har någon orgalutran att sälja. Behöver minst en till för att kunna starta behandling nästa vecka och de är restade hos leverantören!

• BigDreams

Lillamillan: kolla upp om du kan få cetrotide istället, tror det är samma sak. Jag tror servar dom jag fick göra beställning på när jag hämtade ut allt. Skitfrustrerande när saker och ting hänger på om man kan få ut sin medicin!

• HaBaNiTa

lillamillan jag har en orgalutran om du vill ha du behöver inte betala utan kom o hämta bara. Om du är intresserad så inboxa mig ;) kram

• lillamillan

Jag bor i Solna. Om du bor långt bort kan jag sätta in portopengar åt dig om du kan skicka den.

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI