• BigDreams

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hej på er!

Tänkte att jag kunde hoppa i här. Vi fick veta idag att det blir ICSI för oss, i uppsala. I slutet på maj börjar jag med puregon och korta metoden. Om allt flyter på så hinner vi med ett försök före sommaren.

Vi har försökt sen oktober 2008 och började utredning i januari. Vi har tidigare gjort en insemination och då upptäcktes det att det bara fanns 200 000 spermier kvar efter tvätt. Vi fick efter det göra en spermieanalys med liknande resultat.

Nu är vi igång och får en riktig chans att lyckas!

• BigDreams

Lillamillan: kolla upp om du kan få cetrotide istället, tror det är samma sak. Jag tror servar dom jag fick göra beställning på när jag hämtade ut allt. Skitfrustrerande när saker och ting hänger på om man kan få ut sin medicin!

• BigDreams

Jazmine25: Grattis till alla ägg! Har läst lite i den här tråden och förstått att du hade ont sist du gjorde ÄP. Hur gick det nu?

Jag har själv fått ÄP datum på ackis nu på tisdag. Läkaren trodde på att dom skulle kunna plocka 10 blåsor. Sen blir det ICSI.

• BigDreams

Stort grattis massadillan och habanita!!! :)
    Massadillan, hur många försök tog det totalt med FET? Har ni fler i frysen nu?

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI