• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-05-07 14:31:40 följande:
    Ja ring bättre att du frågar för mycket än för lite ;) kram
    Ja, så får det bli :) kram & ha en mysig lördag!
  • Meloti

Hej hur går det med er alla?

Idag skall jag få provsvar + tid för VUL.. längtar så!!

Kram på er

• HaBaNiTa

Meloti skönt att de börja hända grejer. Jag fick en tid nästa vecka istället för om 3 veckor känns skönt då vet jag att vi hinner med våran frysis. Hur mår du annars? Kram

• Meloti
    HaBaNiTa skrev 2011-05-10 12:19:34 följande:
    Meloti skönt att de börja hända grejer. Jag fick en tid nästa vecka istället för om 3 veckor känns skönt då vet jag att vi hinner med våran frysis. Hur mår du annars? Kram
    Åhh var härligt, det är ju underbart!

Jag mår bara bra, var lite seg det sista innan sprutorna började men känner ingenting nu!Mest nervös...
    man vågar inte hoppas, samtidigt som jag vill hoppas för detta är det närmaste vi kan komma att skaffa barn.

Jag tror det är viktigt att hoppas & våga... så det kör jag på!!

Så nyfiken på proverna osv..
    Hur är det med dig? Man glömmer så fort sdå antar att jag frågat innan men vilket försök är ni på?

Kramelikram
  • lillamillan

När man fyllt 38 år kan man ha rätt att föra in två embyom men det är inte en självklarhet trots åldern, det är lite olika på olika kliniker. Det är Socialstyrelsens riktlinjer som reglerar bestämelserna om insättning.

• Meloti

proverna såg bra ut och på torsdag blir det VUL...
    Glömde ju fråga (eof är frågan inviduell) men undrade ju på ett ungefär när man gör ÄP efter VUL;)

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-10 18:21:35 följande:
    proverna såg bra ut och på torsdag blir det VUL...
    Glömde ju fråga (eof är frågan inviduell) men undrade ju på ett ungefär när man gör ÄP efter VUL;)
    Det är nog väldigt olika, det beror helt på hur det ser ut. Jag gjorde VUL en måndag och på onsdag skulle jag göra ÄP så var bererdd på att det kan gå snabbt...
  • anmaelli

Lite uppdatering från mig är att det känns rätt okej att ruva. Jag var rätt nere efter att inte ha fått något toppembryo och inget till frysen, men nu känns det okej. Jag har nog mentalt ställt in mig på att det inte blir något denna gång, eller så lurar jag mig att jag har ställt in mig på det för att inte bli så ledsen för nånstans hoppas man ju ändå till motsatsen är bevisad. Jag är på RD5 idag. Har innan inte tänkt "fusktesta" men jag kommer nog inte klara mig ända till nästa fredag, den 20/5 då jag har officiell testdag så det blir ev ett test i helgen då jag är på RD 8-10 nånting...om jag inte ångrar mig till dess förstås

• Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-10 19:57:05 följande:
    Lite uppdatering från mig är att det känns rätt okej att ruva. Jag var rätt nere efter att inte ha fått något toppembryo och inget till frysen, men nu känns det okej. Jag har nog mentalt ställt in mig på att det inte blir något denna gång, eller så lurar jag mig att jag har ställt in mig på det för att inte bli så ledsen för nånstans hoppas man ju ändå till motsatsen är bevisad. Jag är på RD5 idag. Har innan inte tänkt "fusktesta" men jag kommer nog inte klara mig ända till nästa fredag, den 20/5 då jag har officiell testdag så det blir ev ett test i helgen då jag är på RD 8-10 nånting...om jag inte ångrar mig till dess förstås
    Klart du ska känna att det är okej. Man måste våga tro... Ledsen blir man oavsett om man trott eller ej (tråkigt nog)

Jag vet redan nu att jag inte kommer hålla mig till test dagen ;) Lycka till!!!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI