• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    Habanita:
    Åh neeej! Detta ville vi ju inte höra, hoppades på ett plus imorgon trots dina blödningar. Skönt att du ändå ser framåt och håller tummarna för att du får en tid omgående så du blir gravid till sommaren.
    Stor kram!
  • HaBaNiTa

Tack anlijoos du ska inte vara orolig för återföringen. Katetern är så liten att den inte känns jag låg och väntade på att det skulle göra ont men kände inte ett smack. Tyckte endast det var jobbigt när läkaren tvättade rent innan katetern skulle in. Så var inte orolig ;) det kommer gå hur bra som helst. Uppdatera så fort du orkar imorgon kram och lycka till :)

• Meloti

Är det någom mer där ute än jag som har konstant sug i magen under behandlingen?Jag skulle kunna äta dygnet runt, Innan vi sökte hjälp så gick jag ner 29 kilo, har dock gått iupp 7 kilo igen då min rygg krånglat.När vi var på 1:a besöket för ivf sa läkaren att det var jättebra att jag gått ner. gick ner 3 kilo till efter det men tror jag gått upp dem igen.och mitt BMI är inte det finaste sen innan. Har dock slutat snusa nyss så kanske kan vara det oxå men vill inte lägga på mig något.
    Vad gör man?

• anmaelli

Tack habanita, nu känner jag mig lugn och redo för återföring imorgon! :)
    Magen är svullen som sjutton idag... och ibland hugger det till, men annars mår jag bara bra.
    Har t.o.m varit på soptippen 4 vändor idag... jag är alldeles för rastlös för att bara ligga och vila.
    Hoppas inte det påverkar chanserna...

Kram du fina!

• anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 18:32:20 följande:
    Är det någom mer där ute än jag som har konstant sug i magen under behandlingen?Jag skulle kunna äta dygnet runt, Innan vi sökte hjälp så gick jag ner 29 kilo, har dock gått iupp 7 kilo igen då min rygg krånglat.När vi var på 1:a besöket för ivf sa läkaren att det var jättebra att jag gått ner. gick ner 3 kilo till efter det men tror jag gått upp dem igen.och mitt BMI är inte det finaste sen innan. Har dock slutat snusa nyss så kanske kan vara det oxå men vill inte lägga på mig något.
    Vad gör man?
    Wow, vad duktig du är som gått ner 29 kg!

Jag har faktiskt inte kännt av något sug i magen alls. Men jag har läst att en av biverkningarna av åtminstone suprecuren är viktökning, så jag var lite orolig då jag istället skulle vilja gå ner ett par kg. Inte för att jag är direkt överviktig, men väger ändå mer än vad jag vill och trivs med.
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-05 20:10:08 följande:
    Wow, vad duktig du är som gått ner 29 kg!

Jag har faktiskt inte kännt av något sug i magen alls. Men jag har läst att en av biverkningarna av åtminstone suprecuren är viktökning, så jag var lite orolig då jag istället skulle vilja gå ner ett par kg. Inte för att jag är direkt överviktig, men väger ändå mer än vad jag vill och trivs med.
    Tack men ligger ändå på ett bmi runt 28-30. Suger i magen oavbrutet har gjort det sen jag böjade med suprecuren. Men men tror att det kan vara lite tröst ätning oxå?allt känns så ovisst på något vis.....Helst vill man vakna upp på test dagen och sen ta tag i livet?haha låter nog knäppt. har ju inte ens gjort ÄP än;)
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 20:16:04 följande:
    Tack men ligger ändå på ett bmi runt 28-30. Suger i magen oavbrutet har gjort det sen jag böjade med suprecuren. Men men tror att det kan vara lite tröst ätning oxå?allt känns så ovisst på något vis.....Helst vill man vakna upp på test dagen och sen ta tag i livet?haha låter nog knäppt. har ju inte ens gjort ÄP än;)
    Jag tror jag förstår hur du känner. Men försök peppa dig med att  det kan handla om att leva med eller utan barn. Det låter hårt, och jag vill inte såra dig på något sätt, mer peppa dig så att du fixar detta :) Kram
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-05 21:24:06 följande:
    Jag tror jag förstår hur du känner. Men försök peppa dig med att  det kan handla om att leva med eller utan barn. Det låter hårt, och jag vill inte såra dig på något sätt, mer peppa dig så att du fixar detta :) Kram
    Absolut tack, men läkaren sa heldre några kilo + än snus. Väger ju ändå mindre fnu än från första besöket. Går hemma för tillfället (sjukskriven) vilket är hopplöst!Men ska resa bort i helgen och nästa vecka har jag mer att göra då tänker man/känner man inte efter lika mycket!!

Kramis
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 21:28:05 följande:
    Absolut tack, men läkaren sa heldre några kilo + än snus. Väger ju ändå mindre fnu än från första besöket. Går hemma för tillfället (sjukskriven) vilket är hopplöst!Men ska resa bort i helgen och nästa vecka har jag mer att göra då tänker man/känner man inte efter lika mycket!!

Kramis
    Okej, det är ju jättebra om du både slutat snusa OCH gått ner en massa kilon!  Bra jobbat! Tråkigt att du är sjukskriven. Hoppas inte att det är något allvarligt? Kan tänka mig att det lätt blir att man småäter och känner efter om man är hungrig. Jag försöker göra saker hela tiden för att slippa tänka så mycket. Idag har jag haft ont i magen efter ÄP, men det första jag tänkte på i morse var vad vi skulle göra idag... suck.... jag kan verkligen inte ta det lugnt och blir uttråkad alldeles för lätt. Hoppas kunna vila lite och ta det lugnt i helgen efter ET imorgon bitti. Känns som det vore bra.
  • Meloti
    anmaelli skrev 2011-05-05 21:34:18 följande:
    Okej, det är ju jättebra om du både slutat snusa OCH gått ner en massa kilon!  Bra jobbat! Tråkigt att du är sjukskriven. Hoppas inte att det är något allvarligt? Kan tänka mig att det lätt blir att man småäter och känner efter om man är hungrig. Jag försöker göra saker hela tiden för att slippa tänka så mycket. Idag har jag haft ont i magen efter ÄP, men det första jag tänkte på i morse var vad vi skulle göra idag... suck.... jag kan verkligen inte ta det lugnt och blir uttråkad alldeles för lätt. Hoppas kunna vila lite och ta det lugnt i helgen efter ET imorgon bitti. Känns som det vore bra.
    Åhh du har kommit så pass?du ska se att allt går fin fint. Jag blir oxå uttråkad direkt. Har 4 discjbråck iryggen sedan 1 år tillbaka, var tvungen att sluta på jobbet då jag städade i en fabrik och ryggen inte gillade detta. Är bättre nu men sjukskriven än så länge.
    Var gick du någonstanns?ursäkta med 1 mitt minne är helt bortblåst för tillfället, 2 man skriver med så mpnga så man glömmer. Var det din första gång?Hur var det?

Kramis
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI