• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • HaBaNiTa

Jag fick börja med progesteron dagen innan återföring på morgonen och 3 om dagen. Så du kommer ha TD 14 dagar efter återförande?!?! Här i Uppsala är det 18 dagar efter återförande och jag frågade här om dagen varför alla sjukhus har olika och då sa de att de förr hade dag 14 men att det har missvisat hos så mkt patienter så därför är det säkrare som de har idag alltså dag 18. Jag har varit hemma under ruvningen och har för det mesta legat ner tills den smällt i ca 20 min men har hänt att jag blivit tvungen att göra detta på andra ställen och då har det varit lugnt förutom att det rinner ut rätt fort. Men jag har hört att kroppen tar det den behöver så man behöver inte vara orolig. Du ska ha en med dig till återföringen för att sätta in den direkt efter innan du åker hem. Den ska in lika långt som en tampong hoppas du är nöjd med alla svaren hahaha ;) grattis till en fin äggskörd. Jag fick ut 16 st, 10 befruktades och 1 tillbaka o så klarade sig 6 st till frysen ;) hoppas du/ni har samma tur!!! Kram och passa på o vila så mycket du kan idag. Vart går ni och gör behandlingen någonstans om man får fråga? Kram

• phillie12

Oj! Vilket toppenresultat! GRATTIS! Och att ni fick göra vanlig IVF och allt! Skönt att ha det avklarat! 

Jag tycker ÄP är rena helvetet och fick dubbel dos morfin förra gången, men det hjälpte inte heller. Men det ville jag ju inte berätta för dig innan ÄP! Haha, men nu är du klar så nu kan du få veta! ;) Det är ju så individuellt också!

Tack så mycket Habanita! Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt för dig! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli
    habanita: Jag är mycket nöjd med svaren, stort tack!

Vi går i Linköping, och måste säga att vi blivit väldigt väl omhändertagna. Skönt! Hoppas bara att jag ska kunna berömma dem får resultatet också! haha.

Ja, att få så många till frysen som du fick får vi hoppas på. Ja, det stämmer att vi har testdag TD 14 dagar efter återförande. Det känns som det där kvittar lite, de allra flesta verkar ju ändå "fuska" och testa innan...:) det ska jag försöka låta bli, men det är väl lätt att säga nu innan kanske....

Då är det nog så att jag ska börja ta progesteronet ikväll, förresten "Från punktionsdagens kväll" står det visst i papprena, så det måste ju vara så de menar

Jag kommer inta kunna ligga ner och ta progesteronet mitt på dagen, men får väl fälla ner kontorsstolen på jobbet och läsa en halvtimme på eftermiddagen där. Det var visst inte lika noga med tiderna på progesteronet? Vilka tider har du tagit de?

Lyx att vara ledig hela ruvningen, jag tänkte börja jobba igen på måndag.

Kram!

phillie10: Tack! :)

Ja det är skönt att ha det avklarat. Jag är inte så orolig av mig, men jag minns hur fruktansvärt ont det gjorde vid äggledarspolningen och hoppades att det inte skulle vara så illa. Det var det, men det gick också snabbt över. Och ena äggstocken var verkligen busenkel och gjorde inte alls ont, medan den andra var desto värre. Nu är det bara "det roliga kvar", om det inte blir minus vill säga....

Kram!
  • HaBaNiTa

Haaha ja anlijoos jag håller med att det kvittar haha jag sa som du att jag skulle hålla mig men det var min man som var nyfiken innan eftersom jag hade så mycket symtom och jag sa att det berodde på vaggisarna men han ville kolla på RD 9 o det visade negativt då :( men men jag är nästan säker på att det är minus fortfarande och att vi får förbereda oss på en liten eskimå om några veckor istället! Det är nog ingen skillnad att ta ikväll eller imorgon på morgonen så gör som de har sagt. Kram och uppdatera oss om hur många som befruktats, frysts och hur det går vid återförandet ;) kram

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-05-04 18:25:36 följande:
    Haaha ja anlijoos jag håller med att det kvittar haha jag sa som du att jag skulle hålla mig men det var min man som var nyfiken innan eftersom jag hade så mycket symtom och jag sa att det berodde på vaggisarna men han ville kolla på RD 9 o det visade negativt då :( men men jag är nästan säker på att det är minus fortfarande och att vi får förbereda oss på en liten eskimå om några veckor istället! Det är nog ingen skillnad att ta ikväll eller imorgon på morgonen så gör som de har sagt. Kram och uppdatera oss om hur många som befruktats, frysts och hur det går vid återförandet ;) kram
    Absolut, jag kommer definitivt se till att hålla er uppdaterade :)

Hoppas att testet inte stämde, men jag förstår också om du vill börja vänja dig vid tanken på ett nytt återförande. Jag håller tummarna tills TD iaf!!!

Kram!
  • HaBaNiTa

Tack hjärtat kram på dig och lycka till med allt nu!!! Håller tummarna hårt för att du får ett toppen embryo tillbaka och många till frysen ;)

• BigDreams

Hej på er!

Tänkte att jag kunde hoppa i här. Vi fick veta idag att det blir ICSI för oss, i uppsala. I slutet på maj börjar jag med puregon och korta metoden. Om allt flyter på så hinner vi med ett försök före sommaren.

Vi har försökt sen oktober 2008 och började utredning i januari. Vi har tidigare gjort en insemination och då upptäcktes det att det bara fanns 200 000 spermier kvar efter tvätt. Vi fick efter det göra en spermieanalys med liknande resultat.

Nu är vi igång och får en riktig chans att lyckas!

• lillamillan
    anlijoos: Grattis till den goda "skörden", nu håller vi tummarna på många toppembyon så ni får till frysen oxå. Själv har jag äggplock på fredag. På mina progresteron vagitorier står det att man kan ta de både vaginalt och rektalt så jag tog upp det med barnmorskan på kliniken. Upptaget blir precis samma så jag har tänkt ta rektalt de gånger jag inte kan ligga ner efteråt. Skönt att kunna variera lite så blir man inte så sårig, förra gången blev jag torr och småsårig av progresteronet.
  • Meloti

Hoppar in här. Har börjat med sprutorna idag. nästa vecka ultraljud och prem vecka för ÄP v20!!!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI