• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

Habanita: tja jag ÄR ju gravid i v.10/11 nu så visst har det lyckats. Tänkte mer på syskonförsök.

• HaBaNiTa

Aurora: förlåt gumman klart du ÄR gravid (hade glömt) jag missförstod ditt sista inlägg förlåt gumman var inte meningen! Du var väl en av de första som plussade? Sorry usch vad dum jag känner mig! Hoppas den lilla frysisen blir ett syskon sen

• Aurora1979

Habanita: Haha ingen fara! =)  Japp kollade En unge i minuten! =) Nu ska jag däremot skynda mig och åka och jobba... :/

• HaBaNiTa
    Nu har jag pratat med RPC och frågade både om bad och sex o hon sa att så länge man slutat blöda efter ÄP så är det ok att bada alltså ingen infektionsrisk. Sedan angående sexet så sa hon att så länge man har ont kan man undvika det. Så nu vet alla hur det ska vara om ni undrar Tungan ute kram
  • anmaelli

Hejsan! En liten uppdatering från mig! Jag har ikväll tagit min första spruta. Gick hur bra som helst. Lite pilligt med att få allt rätt då vi var osäkra, men det var inte alls så krångligt som jag hade förväntat mig. Har ni hört om hur exakta tider man måste hålla med sprutorna? Är det okej med ett spann på 1 h, 2 h eller är det lika viktigt med exakta tider som med nässprayen? Hur mådde ni under spruttiden? Hur går det för dig habanita? Och er andra? Glad påsk till er!

• lillamillan

Jag fick info att nässprayen inte var så viktig med tiden. Men att sprutorna alltid skulle tas samma tid varje kväll.

• anmaelli

Okej, tack för svaret! jag som uppfattat det precis tvärtom :-/ nån annan som vet?

• HaBaNiTa

Sprutorna tas ungefär samma tid varje kväll men du får inte diffa mer än 6timmar bak eller fram. Alltså om du börjar spruta kl 20 varje kväll så gör det inget om du sprutar kl 21 eller 22 någon kväll! Men du får inte passera 6tim. Det går bra för mig gumman ruvar på här och är inne på ruvardag 5 imorgon så tiden går fort!!! Tänkte tjuvtesta i mitten på nästa vecka ev får se om jag vågar! Vad skönt att du äntligen börjat med sprutorna och att det går bra!!! Kram gumman

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI