• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

Hejsan,
    Har idag fått ringa kliniken för att meddela att jag ännu inte fått mens, så nu får vi skjuta på VUL och blodprov till nästa vecka... så jag får spraya åtminstone en vecka till. Men det känns rätt okej iaf eftersom jag inte mår dåligt alls så är det inte hela världen någon vecka hit eller dit, men visst är man lite otålig :) Nu är planerat ÄP och insättning till v.17.

Hur går det för er andra?

Kram!

• phillie12

Neeeej! Jag beklagar Cattm! Så jävla jobbigt och vidrigt och hemskt. :( Hur många försök har ni gjort? Såg på din pres att ni inte gjort landstingsförsöken än? Usch... Ta hand om dig kära du! 

Vad spännande anljoos! Och VAD SKÖNT att du inte mår åligt av nedregleringen!
    Jag har sprutat i tre dagar nu, min sambo tog sprutan på mig idag - skitläskigt - och sen stack han sig själv i fingret, HAHA! Tur man inte har HIV då. Hoppas bara han inte fick i sig för mkt kvinnligt hormon! ;)

Jag har planerad ÄP o ET v.15!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • kattm

Tack så mycket alla! Jag mår rätt dåligt, men det ska nog snart vända uppåt igen. Det här var vårt tredje IVF (med nedreglering och stimulering). För vår del är det inte manlig faktor som ställer till det, utan troligen mina ägg. De gör vanlig IVF på några av äggen och ICSI på de andra, och det har varit ICSI-äggen som fortsätter dela på sig. Vid det senaste försöket slutade jag spraya när jag började med sprutorna, och det gav viss effekt eftersom vi fick två ägg till frysen den här gången. Jag pratade med kliniken idag, och det blir nog FET i mitten eller slutet av maj. Så nu har jag något att se fram emot igen.

anlijoos, vad bra att du inte mår dåligt av sprayandet. Mensen kan dröja längre än vanligt vid nedregleringen, så det är bara att hålla ut tills den startar. Jag håller tummarna för att den ska komma snart så att ni kommer vidare till nästa steg. Det är inte så långt kvar till ÄP och ET nu.

phillie10, det stämmer att vi inte har gjort landstingsförsöken ännu. När vi ställdes i kön gällde inte vårdgarantin ännu, och det var 14 månaders väntetid. Så vi köpte ett trepack på Linnékliniken i Uppsala för att inte tappa tid (jag är 35 nu, fyllde i mars. Samma dag som äggplocket, så det kändes nästan som att det var en tanke bakom det. Men nu misslyckades vi ju ändå). Om frysåterföringen också misslyckas så kommer vi nog att kontakta Huddinge och se om vi kan börja hos dem i höst (helst tidigare, så klart, men de har ju sina väntetider och sedan sommarstängt). Det är ju ännu närmare till ÄP och ET för dig än för anlijoos. Jag håller tummarna för att det ska gå jättebra. När ska du räkna antalet äggblåsor?

• phillie12

Men då får vi verkligen hoppas på och hålla tummarna för att du slipper utnyttja landstingsförsöken cattm! Kommer du att få tillbaka båda två nästa gång då? Hoppas verkligen att det går bra för dina små födelsedagspresenter! :)

Ja, det känns fantastiskt bra att köra korta metoden eftersom den är relativt skonsam och snabb! Vi ska på vul på torsdag, så då får vi se hur det går i äggfabriken, jag har tagit blodprov idag men har inte fått reda på hur det ser ut än, men vad det känns som så producerar jag redan en del ägg iaf! :)

Kram på er!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli

Ja, det är jättespännande det här och jag är väldigt glad att jag mår som jag gör :)
    Av någon konstig anledning så lyckas jag att inte tänka på detta alltför mycket, men jag tror det är värre för min sambo faktiskt.  Vi tittade på "En unge i minuten" igår och blir ju så sugen... svårt att hålla tillbaka tårarna när de får träffa sina bebisar första gången.

Jag fick min mens idag faktiskt. Började med spottings sent igår kväll och den har så gott som kommit igång ordentligt nu så det blir absolut besök för VUL och blodprov på tisdag!

Bra att ni har i frysen cattm så slipper ni åtminstone det nästa gång. Kan de på något sätt se att det är dålig kvalitet på dina ägg?

Hur känns det att du producerar ägg phillie10? :)

Kram!

• phillie12

Ja jag gråter som bara den till en unge i minuten.- hujeda mig! 

Vad spännande, hur går man vidare sen? jag är inte så haj på långa metoden...

Det känns som jättemycket ÄL-värk i äggstockarna, värker och molar liksom. Förra gången trodde jag att jag inbillade mig fram till vul då jag fick veta att det var jättemånga blåsor som tog stor plats så nu känner jag igen den känslan. Hoppas dock på en bättre titalskörd denna gången! :)

Kram! 

• anmaelli
    phillie12 skrev 2011-04-05 22:39:02 följande:
    Ja jag gråter som bara den till en unge i minuten.- hujeda mig! 

Vad spännande, hur går man vidare sen? jag är inte så haj på långa metoden...

Det känns som jättemycket ÄL-värk i äggstockarna, värker och molar liksom. Förra gången trodde jag att jag inbillade mig fram till vul då jag fick veta att det var jättemånga blåsor som tog stor plats så nu känner jag igen den känslan. Hoppas dock på en bättre titalskörd denna gången! :)

Kram! 
    Ja, det är verkligen ett känslofyllt program det där :)

phillie10: om det visar sig att jag är nedreglerad på VUL & blodprovet nästa tisdag, så får jag börja med sprutorna, det verkar ta ca 10 - 15 dagar. Sedan är det dags för äggplock och återföring, som enligt preliminära tidplanen blir 17... Känns inte så långt bort! :) Hoppas bara att jag ska må skapligt även under sputorna.

Hur mådde ni andra? Jag har ju än så länge mått utan anmärkning alls, kan man ha sån tur även fortsättningsvis?
  • HaBaNiTa

Heeej allihopa goda Nyheter igen har 15 äggblåsor nu vissa av dem är i okej storlek andra ska växa till sig lite mer ska spruta i två dagar till o ta ägglossningssprutan på ons och ÄP på fre jippieeee nu har vi kommit så långt!!! Vi är sååå glada!!! Återföring på måndag om allt går bra så vem vet nästa vecka denna tid är jag kanske ruvare till ett litet embryo!! Håll tummarna för jag lovar ett dem hjälper mig 

• anmaelli
    HaBaNiTa skrev 2011-04-11 14:56:58 följande:
    Heeej allihopa goda Nyheter igen har 15 äggblåsor nu vissa av dem är i okej storlek andra ska växa till sig lite mer ska spruta i två dagar till o ta ägglossningssprutan på ons och ÄP på fre jippieeee nu har vi kommit så långt!!! Vi är sååå glada!!! Återföring på måndag om allt går bra så vem vet nästa vecka denna tid är jag kanske ruvare till ett litet embryo!! Håll tummarna för jag lovar ett dem hjälper mig 
    Åhh, gud så spännande habanita!
    Hur länge fick du spruta? Och hur många besök mellan sprutstart och ÄP blev det?

Jag ska till kliniken imorgon för VUL och blodprov... hoppas att få börja spruta nu efter 3 veckor med spray. Fick spraya en vecka extra pga försedan mens. Nu vill jag inte vänta mer!! :D

Jag kommer hålla tummarna så hårt jag kan för dig! Klart det ska bli en bebis!!
  • HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-04-11 21:36:09 följande:
    Åhh, gud så spännande habanita!
    Hur länge fick du spruta? Och hur många besök mellan sprutstart och ÄP blev det?

Jag ska till kliniken imorgon för VUL och blodprov... hoppas att få börja spruta nu efter 3 veckor med spray. Fick spraya en vecka extra pga försedan mens. Nu vill jag inte vänta mer!! :D

Jag kommer hålla tummarna så hårt jag kan för dig! Klart det ska bli en bebis!!
    hej hjärtat jo jag kommer totalt ha sprutat i 14 dagar med imorgon och har varit på 4 besök totalt. På ons är det ägglossingssprutan som gäller och sedan är jag sprutfri på tors. ÄP på fredag och söndag ska jag börja med vagitorierna för att på måndag göra ET. 
    Hoppas du får börja spruta snarast så får vi följas åt, uppdatera efter imorgon så jag får veta hur det går för dig, ska hålla tummar och tår för att du får börja spruta redan imorgon ;) kram 
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI