• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • HaBaNiTa

Japp jag har på fredag men var går du någonstans? När blir det återförig för dig?

• Aurora1979

phillie: I ärlighetens namn är det sjukt jobbigt med vissa krämpor men vågar inte riktigt klaga i trådar likt denna... för jag vet hur bortskämd man låter. Och jag är SÅ tacksam över hjälpen vi fått!!

• phillie12

Alltså, för mig får du klaga hur mycket du vill! Jag tänker klaga som fan (om det behövs) när jag blir gravid! Vi ska ju vara extra extra gravida ju!

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

phillie: Det är nog oftast därför det skapas gravidtrådar efter en "vänta på plus tråd"... för man inte vill stöta sig med dom som fortfarande kämpar. Så jag klagar mer här hemma för maken än i IVF-trådarna. :P 

• anmaelli

Mig gör det inget heller om folk klagar Aurora79, så bring it on :) jag har nog rätt sund inställning till det hela fortfarande. Självklart vill jag inget hellre än bli gravid, men att andra blir gravida gör ju inte att jag mår sämre. Det är ju inte mina barn ni ska ha och inte heller påverkar det mina chanser att bli gravid. Konstigt att tänka så? Kan tänka mig att detta förändras efter x antal misslyckade försök, men hoppas att jag aldrig behöver veta hur jag skulle tänka då...

Tack för tipset om puregon.nu phillie10! Det var bra info där.

Idag ringde RMC och jag får spruta en vecka till innan jag får börja spraya... jag frågade aldrig varför, men jag gissar att det har att göra med att inte riskera att ÄP och insättning krockar med påskledigheten. Nu är insättning och ÄP istället planerat till v 18, 2 veckor senare än först planerat... suck! Som tur är så mår jag ju bra så det är eg inte hela världen efter all denna väntan.

Efter 6 dagars sprutande ska jag ta blodprov och UL... spännande! Det jag är mest nervös över är överstimulering, och äggplocket... Jag kommer spruta vid 22 på kvällen när jag ändå ska spraya, så jag slipper ha ännu fler tider att hålla reda på.

Lycka till med era ÄP Habanita och phillie10! Håller tummarna för fina skördar :)

• HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-04-13 21:46:33 följande:
    Mig gör det inget heller om folk klagar Aurora79, så bring it on :) jag har nog rätt sund inställning till det hela fortfarande. Självklart vill jag inget hellre än bli gravid, men att andra blir gravida gör ju inte att jag mår sämre. Det är ju inte mina barn ni ska ha och inte heller påverkar det mina chanser att bli gravid. Konstigt att tänka så? Kan tänka mig att detta förändras efter x antal misslyckade försök, men hoppas att jag aldrig behöver veta hur jag skulle tänka då...

Tack för tipset om puregon.nu phillie10! Det var bra info där.

Idag ringde RMC och jag får spruta en vecka till innan jag får börja spraya... jag frågade aldrig varför, men jag gissar att det har att göra med att inte riskera att ÄP och insättning krockar med påskledigheten. Nu är insättning och ÄP istället planerat till v 18, 2 veckor senare än först planerat... suck! Som tur är så mår jag ju bra så det är eg inte hela världen efter all denna väntan.

Efter 6 dagars sprutande ska jag ta blodprov och UL... spännande! Det jag är mest nervös över är överstimulering, och äggplocket... Jag kommer spruta vid 22 på kvällen när jag ändå ska spraya, så jag slipper ha ännu fler tider att hålla reda på.

Lycka till med era ÄP Habanita och phillie10! Håller tummarna för fina skördar :)
    tack gullet ;) du ska se att snart är du där och har ÄP du med ;) kramiz
  • Aurora1979

anlijoos och phillie: Haha... jag har det inte så illa som det låter. Bara lätt att bli gnällig av illamåendet (spyr inte ens så jag ska väl vara glad :P), sen är det mest tokömma bröst och trög mage som stör mig. Skönt att ni kan hålla distansen på ett sätt. MÅNGA blir helt hysteriska i den här IVF-cirkusen, och det är kanske inte så konstigt heller. Just nu känner jag mig rätt ensam i att INTE oroa mig nämnvärt över missfall, känns som att precis alla gravida efter IVF är helt övertygade om att få missfall?!

• HaBaNiTa

Allt gick bra! Min läkare var super! Förklarade precis allt och förvarnade mig inför varje ny sak. Ingreppet tog ca 30 min hade lite ont då mina äggstockar, från att vara i form av en mandel, nu var som två grapefrukt (den ena hade vridit sig bakåt) men jag fick morfin i 4 omgångar så det gick bra! De fick ut totalt 16 ägg och Min mans spermier var bra så nu är det bara att hoppas på att de flesta blir befruktade!!! Återföring sker på mån e.m! Hoppas ni har det bra vi är hemma o jag har sovit bort morfinet nu men är öm i magen! Men vilken upplevelse!!! Man fick se allt!!! Vi är nu två stolta blivande föräldrar

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-13 21:59:59 följande:
    anlijoos och phillie: Haha... jag har det inte så illa som det låter. Bara lätt att bli gnällig av illamåendet (spyr inte ens så jag ska väl vara glad :P), sen är det mest tokömma bröst och trög mage som stör mig. Skönt att ni kan hålla distansen på ett sätt. MÅNGA blir helt hysteriska i den här IVF-cirkusen, och det är kanske inte så konstigt heller. Just nu känner jag mig rätt ensam i att INTE oroa mig nämnvärt över missfall, känns som att precis alla gravida efter IVF är helt övertygade om att få missfall?!
    Ja, men vad skönt att du inte oroar dig!! Klart du inte ska få missfal :) I vilken vecka är du nu? Var det ert första försök ni lyckades på?
    Förlåt för dåligt minne... så lätt att blanda ihop alla här, men det är nog inte bara jag som har det problemet :)
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI