• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

Åh neej phillie10! Tråkigt Stor kram! jag är rädd att vi får vänta hela sommaren om vi Inge lyckas nu på första försöket, och det vågar man ju inte hoppas på... Har nu sprayat i 10 dagar och fortfarande inga biverkningar. Lite molvärk idag så jag hoppas att mensen är på gång så jag hinner få den innan UL o blodprov på tisdag.

• phillie12

Usch ja, den här väntan är för jäklig. Som om man inte väntat länge nog! 
    Vad skönt att du inte har några biverkningar än, hur länge ska du spraya? Kram! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

anlijoos: Jag reagerade inte jättestarkt på sprayen heller... var glad om slipper biverkningar! :D

• anmaelli

Jag ska ta blodprov och VUL på tisdag och då har jag sprayat i 15 dagar.
    Spännande, men lite oroande eftersom det inte känns alls... hur länge fick ni spraya? Känns som att 15 dagar är lite för lite... eller? Hur länge fick ni spruta sen?

Ha en mysig helg! :)

• kattm
    anmaelli skrev 2011-04-01 16:22:04 följande:
    Jag ska ta blodprov och VUL på tisdag och då har jag sprayat i 15 dagar.
    Spännande, men lite oroande eftersom det inte känns alls... hur länge fick ni spraya? Känns som att 15 dagar är lite för lite... eller? Hur länge fick ni spruta sen?

Ha en mysig helg! :)
    Huvudsaken är att du sprayar tills mensen kommer. När kroppen har stött ut slemhinnan som fanns är man helt nedreglerad och kan börja med sprutorna. Var glad att du inte behöver spraya några veckor extra bara för att passa in äggplock och återföring med klinikens tider (det är rätt vanligt om de har många patienter), och att du inte har biverkningar. Vid den här IVF:en sprutade jag i 10 dagar innan ägglossningssprutan.

Jag har testdag imorgon och börjar bli riktigt nervös. Vågar knappt gå på toa för att jag inte vill se om mensen har startat. Man blir helt knäpp under ruvningsperioden.
  • anmaelli
    kattm skrev 2011-04-01 16:28:56 följande:
    Huvudsaken är att du sprayar tills mensen kommer. När kroppen har stött ut slemhinnan som fanns är man helt nedreglerad och kan börja med sprutorna. Var glad att du inte behöver spraya några veckor extra bara för att passa in äggplock och återföring med klinikens tider (det är rätt vanligt om de har många patienter), och att du inte har biverkningar. Vid den här IVF:en sprutade jag i 10 dagar innan ägglossningssprutan.

Jag har testdag imorgon och börjar bli riktigt nervös. Vågar knappt gå på toa för att jag inte vill se om mensen har startat. Man blir helt knäpp under ruvningsperioden.
    Hej cattm, så spännande att det är testdag imorgon men förstår verkligen att du är nervös!
    Du får höra av dig imorgon med hur det gått! Jag hoppas verkligen att det blir ett positivt besked. Hur tidigt har mensen kommit de andra gångerna?

Jag är ju lite rädd att det kommer bli som du säger med att spraya extra för det känns som att mitt äggplock och återföring skulle kunna krocka med påsk.. eller tänker jag fel då? Om jag började sputa den 21 mars?

Stor kram och lycka till inför imorgon, jag håller tummar och tår allt vad jag kan!
  • kattm

Vi testade nu ikväll, och det blev negativt. Så vi misslyckades än en gång. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli gravid.

Tidigare har min mens kommit på RD15 resp natten mot RD16. Så mensen kommer väl i natt eller under morgondagen.

• Aurora1979

cattm: Nej vad tråkigt! :(  Hur många försök har ni gjort nu? Förlåt mitt guldfiskminne....

anlijoos: Jag var helt nedreglerad och fick blödningen  som jag skulle, men fick fortsätta spraya ett par dagar extra antagligen just för att inte förstöra deras tidsplaneringar. Tror jag sprayade i 3 veckor ungefär och sprutor i 10-11 dagar... minns inte exakt längre. Din klinik försöker nog styra din behandling så det inte krockar med påskhelgen... det är ju slöseri på försök och resurser även för deras del om det hamnar fel och man kan undvika det...

• anmaelli
    kattm skrev 2011-04-01 21:31:31 följande:
    Vi testade nu ikväll, och det blev negativt. Så vi misslyckades än en gång. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli gravid.

Tidigare har min mens kommit på RD15 resp natten mot RD16. Så mensen kommer väl i natt eller under morgondagen.
    Åh nej, detta ville vi ju inte höra Jag är så hemskt ledsen för din skull. Du är en av de som jag verkligen "kommer ihåg" då jag blivit så berörd av din historia. Hade verkligen hoppats att det var din tur nu. Hoppas ni orkar komma igen snart så att ni får ert plus. Styrkekramar!
  • anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-04-01 23:50:58 följande:
    cattm: Nej vad tråkigt! :(  Hur många försök har ni gjort nu? Förlåt mitt guldfiskminne....

anlijoos: Jag var helt nedreglerad och fick blödningen  som jag skulle, men fick fortsätta spraya ett par dagar extra antagligen just för att inte förstöra deras tidsplaneringar. Tror jag sprayade i 3 veckor ungefär och sprutor i 10-11 dagar... minns inte exakt längre. Din klinik försöker nog styra din behandling så det inte krockar med påskhelgen... det är ju slöseri på försök och resurser även för deras del om det hamnar fel och man kan undvika det...
    Ah, då kanske min mens som ännu inte dykt upp för att jag lycka styra det här över påsk i alla fall :)
    Känner att jag har molvärk, men ingen mens än... inte ens spottings som jag brukar få några dagar innan. Så det blir nog att skjuta upp besöket på tisdag skulle jag tro. Sen ska jag iväg med jobbet igen på onsdag och är inte tillbaka förrän på fredag och då är kliniken stängd så jag hoppas att de inte kallar mig förrän måndagen efter i så fall. Hmmm... svårt att få ihop det med jobb, privatliv och detta.... Men hoppas att det visar sig vara värt det!!!!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI