• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:26:44 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    Wooooooooooooooohoooooooooooooooo! GRATTIS!!! Gud så himla roligt för er!!!!! Skrattande
  • Bottis
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:26:44 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    Grattis Var in och kikade, ser bra ut Plus
  • phillie12

NÄMEN GRATTISSSSSSS!!!! Wohoooo! Fyfasiken vad bra!!! {#emotions_dlg.flower}Stort stort grattis! Vad roligt! Nu ska jag in och kolla på ditt fina plus! Kraaaaaaam! Så jävla gött! Vilket försök är det nu?

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • HaBaNiTa

En fråga till alla er som har gjort IVF förr eller gör det nu som har eller använder pregnyl som sista spruta! Ska det bara bara ampuller i paketet!?!? Jag ser ingen kanyl/spruta någonstans!!! Ska det vara så eller har de glömt den delen? Har något svagt minne av att de på sjukhuset sa att de ger mig sista kanylsprutan när jag är där och börjar närma mig dessa dagar inför pregnylen! Någon som vet?

• Aurora1979

habanita: ja det ska bara vara ampuller i paketet... =) Du får sprutan och instruktioner på kliniken.

• Bottis

Har fått Plus. I dag och i går. Ofattbart! Nu måtte den lille stanna!

• Aurora1979

IShotMyMan: Weeeee, grattis till dig med!! Guuud vad roligt! :D Då är vi 2st gravida på 2 dagar ju! =)

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI