• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • phillie12

Det var v'äldigt fint och bra att du delade med dig av er berättelse Villsågärna! Tack! :) 

Tyvärr hinner jag inte skriva mer än så nu, men tack för din historia och kram!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

villsågärna: åh gud vad skogstokig jag hade blivit om dem hade skrivit remissen till fel ställe!! Men tur i oturen då att ni körde privat på en gång och att det gick vägen! =)

• anmaelli

Ja fyyyy, sånt där får ju bara inte hända!!! Förstår om du är förbannad! Men just nu så har du ju annat att glädja dig åt som är så mycket viktigare :)

Stort grattis igen!!!

• Viksan07

Hej!
    Jag har ju helt missat den här tråden - så jag ansluter nu

Jag och min man är ofrivilligt barnlösa pga manlig faktor, få spermier med dålig kvalitet. Vi har gjort en icsi-behandling redan, privat, och ett misslyckat FET. Nu påbörjar vi våra landstingsförsök, om två veckor i Örebro

Lycka till alla här inne!

• anmaelli
    Viksan07 skrev 2011-02-19 18:32:06 följande:
    Hej!
    Jag har ju helt missat den här tråden - så jag ansluter nu

Jag och min man är ofrivilligt barnlösa pga manlig faktor, få spermier med dålig kvalitet. Vi har gjort en icsi-behandling redan, privat, och ett misslyckat FET. Nu påbörjar vi våra landstingsförsök, om två veckor i Örebro

Lycka till alla här inne!
    Välkommen hit Viksan07!! :) Och lycka till!
    Jag väntar på mensen... sen är det på dag 21 dags att påbörja vårt första IVF/ICSI försök!!! Iha. Känns underbart, men tycker tiden går liiiite för långsamt dock.
  • phillie12

Välkommen hit Vicksan07!!!

Och nu till de dåliga nyheterna.
    Jag fick minus imorse. Jävla skit. Ja, det var allt jag orkar skriva. 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

Phille: Men är det inte lite tidigt än? :/

Ego: Fick äntligen omslag på mitt ÄL-test iaf.

• Bottis

VUL2 i dag. 13 ägg i bra storlek. Nu hoppas jag på datum för äggplock!

• anmaelli
    phillie12 skrev 2011-02-21 10:59:25 följande:
    Välkommen hit Vicksan07!!!

Och nu till de dåliga nyheterna.
    Jag fick minus imorse. Jävla skit. Ja, det var allt jag orkar skriva. 
    Åh neeej phillie10, vad tråkiga nyheter :( Jag beklagar verkligen och hoppas att ni snart orkar ladda för nästa försök. Stor kram!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI