• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

anlijoos: Ring kliniken och fråga. Än spelar det ju ingen roll eftersom du inte börjat spraya än. Men tror inte det är lika noga med sprayandet. Jag fick nog spraya några dagar mer än jag behövde. Och man medicineras ju tills man nått rätt resultat... men som sagt ring och fråga.

Kul förresten att du är på gång! =)

Jag är på läskiga RD 10 idag. Förra gången avslutades just denna dag då jag började blöda. urk...

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-03-06 15:03:16 följande:
    anlijoos: Ring kliniken och fråga. Än spelar det ju ingen roll eftersom du inte börjat spraya än. Men tror inte det är lika noga med sprayandet. Jag fick nog spraya några dagar mer än jag behövde. Och man medicineras ju tills man nått rätt resultat... men som sagt ring och fråga.

Kul förresten att du är på gång! =)

Jag är på läskiga RD 10 idag. Förra gången avslutades just denna dag då jag började blöda. urk...
    Tack för svaret Aurora79! Jag ska nog försöka ringa dem nu i veckan.

Så himla härligt att vara ända på RD10! Hoppas verkligen att  du lyckas denna gång Håll oss uppdaterade!
    Jag reser mycket i jobbet så jag håller bara lite koll här genom telefonen, men att skriva något är rent hopplöst... men så ni vet varför jag försvinner emellanåt...
  • phillie12

Anljoos: Ja ring och fråga, de har bra koll och vill hellre att man ringer en gång för mycket än en gång för lite. 

Aurora79: Waaaaaah!!! När ska du testa?! Så himla spännande! Jag håller tummar och tår allt vad jag kan! Stor kram! Hoppas hoppas! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

phillie: haha tack. Ehm... har inte alls planerat att testa. Går liksom och väntar på mensen? Jag som skrev i din blogg att jag var positiv haha... Tungan ute 

Trixet är lite att min man och jag ses i morgon på förmiddagen och nästa gång vi ses är inte förrän onsdag eftermiddag. Är lite emot att testa innan det gått 14 dagar sen ÄL. Men vill ju inte testa på tisdag (då det gått 14 dagar sen ÄL) och vara ensam?! Hmm...

• Bottis

Är på rd 6 nu. Känner inte så mycket. Pinkar ovanligt ofta, även uppe på natten. Är väldigt trött men det tror jag beror på Crinone liksom de ömma brösten. Har känt lite molande värk i magen i går och i morse. Hoppas det inte är negativt. Ruvar på en blastocyst.

Beräknad mens är i morgon. Jag har dock aldrig känningar innan mens så jag kan inte säga om den är på g eller inte. 

• phillie12

Äh! Trams Aurora! Du väntar inte på någon mens inte! Testa om du vill och om du inte vill... ja, låt bli! :) Jag tyckte själv att  det var skitläskigt att testa! Nästa gång ska jag nog inte testa alls utan bara vänta på blodprovet  på RMC. Men när är din testdag från kliniken? 

IShotMyMan: Åh, vad spännande! Ska du testa?

Jag håller tummarna stenhårt för er båda!!! :)

Kramar! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Bottis
    phillie12 skrev 2011-03-07 10:25:30 följande:
    Äh! Trams Aurora! Du väntar inte på någon mens inte! Testa om du vill och om du inte vill... ja, låt bli! :) Jag tyckte själv att  det var skitläskigt att testa! Nästa gång ska jag nog inte testa alls utan bara vänta på blodprovet  på RMC. Men när är din testdag från kliniken? 

IShotMyMan: Åh, vad spännande! Ska du testa?

Jag håller tummarna stenhårt för er båda!!! :)

Kramar! 
    Testade i går på kvällen och då var det minus, tyckte att jag anade en yttepytte vagt streck i visst ljus men jag inbillade mig nog. Så nu funderar jag på om jag ska våga testa en morgon eller om jag ska vänta till jag antingen börjar blöda, alternativt föder fram en unge
  • phillie12

Haha! Jag såg det nyss på din blogg, men som jag skrev: Det är alldeles lagom timing till äggmognadssprutan gått ur kroppen. I övermorgon ska du se att det blir ett starkt fint plus! :)

• Bottis
    phillie12 skrev 2011-03-07 11:11:46 följande:
    Haha! Jag såg det nyss på din blogg, men som jag skrev: Det är alldeles lagom timing till äggmognadssprutan gått ur kroppen. I övermorgon ska du se att det blir ett starkt fint plus! :)
    Får hoppas att du har rätt.
  • Aurora1979
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI