• Bottis

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hoppar in i tråden. Hoppas det är ok, har redan skrivit in mig i listan

Gör ICSI, nr 2. 

• Bottis

VUL2 i dag. 13 ägg i bra storlek. Nu hoppas jag på datum för äggplock!

• Bottis
    anmaelli skrev 2011-02-22 12:47:11 följande:
    Åh vad spännande!!! Har du fått någon tid för äggplock än?
    Yes, på torsdag
  • Bottis
    callimero skrev 2011-02-27 17:06:50 följande:
    Tummar för dig IShotMyMan! (fantastiskt alias Glad)
    Visst är det
  • Bottis

Är på rd 6 nu. Känner inte så mycket. Pinkar ovanligt ofta, även uppe på natten. Är väldigt trött men det tror jag beror på Crinone liksom de ömma brösten. Har känt lite molande värk i magen i går och i morse. Hoppas det inte är negativt. Ruvar på en blastocyst.

Beräknad mens är i morgon. Jag har dock aldrig känningar innan mens så jag kan inte säga om den är på g eller inte. 

• Bottis
    phillie12 skrev 2011-03-07 10:25:30 följande:
    Äh! Trams Aurora! Du väntar inte på någon mens inte! Testa om du vill och om du inte vill... ja, låt bli! :) Jag tyckte själv att  det var skitläskigt att testa! Nästa gång ska jag nog inte testa alls utan bara vänta på blodprovet  på RMC. Men när är din testdag från kliniken? 

IShotMyMan: Åh, vad spännande! Ska du testa?

Jag håller tummarna stenhårt för er båda!!! :)

Kramar! 
    Testade i går på kvällen och då var det minus, tyckte att jag anade en yttepytte vagt streck i visst ljus men jag inbillade mig nog. Så nu funderar jag på om jag ska våga testa en morgon eller om jag ska vänta till jag antingen börjar blöda, alternativt föder fram en unge
  • Bottis
    phillie12 skrev 2011-03-07 11:11:46 följande:
    Haha! Jag såg det nyss på din blogg, men som jag skrev: Det är alldeles lagom timing till äggmognadssprutan gått ur kroppen. I övermorgon ska du se att det blir ett starkt fint plus! :)
    Får hoppas att du har rätt.
  • Bottis
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:26:44 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    Grattis Var in och kikade, ser bra ut Plus
  • Bottis

Har fått Plus. I dag och i går. Ofattbart! Nu måtte den lille stanna!

• Bottis

Problem. Maken är steriliserad sen 9 år tillbaka. Mina äggstockar dåliga, den högra har lagt av helt. Gjorde ICSI. Första ICSI avbröts då äggstockarna inte reagerade på Puregon. ICSI två fick jag hög dos Menopur och fick ut 9 fina ägg, 5 befruktades, 3 blev blasto, en till mig och två i frysen.

Hade tur som plussade efter första insättningen. Hoppas det stannar. Känner mig ogravid i dag?

• Bottis
    Skrollansmamma skrev 2011-03-10 07:43:48 följande:
    Jag har känt mig ogravid jättemånga dagar och varit orolig för det. Mitt illamående kom först nu i v 8 och det kommer o går även nu. Ömma bröst har ja nu inte känt av på två dagar. Man blir sjukt nojig hela tiden, när växtvärken börjar knaka blir man rädd att det spänner där nere på fel sätt osv.. Sån är jag i alla fall, man vill ju gärna behålla det Lill* livet...
    Ja, man oroar sig hela tiden. Jag kan inte slappna av. Jag skulle vilja slappna av. Är på 4+0 i dag, v. 5 och hoppas att pyret sitter kvar och att ett hjärta börjar picka denna vecka.

Har ni varit på VUL, mitt minne sviker mig...
  • Bottis
    Skrollansmamma skrev 2011-03-10 08:48:08 följande:
    Ja vi var på UL i tisdags och såg ett litet hjärta som tickade på fint, det var en sjuk känsla! Men trots det är jag orolig idag för nu mår jag inte illa längre...
    Åh, vad mysigt. Tänk att få se ett hjärta! Kommer jag dit så ska jag banne mig ta en bild på miraklet
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI