• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    Bottis skrev 2011-02-21 12:04:26 följande:
    VUL2 i dag. 13 ägg i bra storlek. Nu hoppas jag på datum för äggplock!
    Åh vad spännande!!! Har du fått någon tid för äggplock än?
  • Bottis
    anmaelli skrev 2011-02-22 12:47:11 följande:
    Åh vad spännande!!! Har du fått någon tid för äggplock än?
    Yes, på torsdag
  • anmaelli

Hej alla,
    En liten uppdatering från mig.

För mig händer det inte så mycket just nu och det är därför jag inte är här inne så ofta... Jag försöker tänka på annat samtidigt som jag går och väntar på att mensen ska behaga dyka upp så jag kan börja räkna ner till dag 21 då jag ska börja med sprayen... suck. Denna eviga väntan.

Förra månaden kom mensen på dag 38 nånting och jag har vanligtvis 31 dagars cykel, så vi får väl se hur det blir denna gång. Jobbigt att den ska börja strula nu när den brukar vara så regelbunden.

• phillie12

Hallå..? 

Hur går det för alla?

Mensen kom smygandes i fredags så nu kör jag igång med korta nästa mens! Wohoo! :) 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Bottis
    callimero skrev 2011-02-27 17:06:50 följande:
    Tummar för dig IShotMyMan! (fantastiskt alias Glad)
    Visst är det
  • Aurora1979

Phillie: skönt att höra att du är på gång igen! :)

IShotMyMan: Håller tummarna för ett lyckat ET på tisdag! =)

Ego: RD3 idag och tiden går långsamt i vanlig ordning.

• anmaelli

Hejsan allihop!
    Jag har nu börjat nedräkning till start med nässpray då jag fick mensen förra veckan. 21:a mars är startdatum... spännande!

Men... nu är jag lite nojig att jag sa fel datum för mensens första dag. Jag brukar nämligen ha lite spottings dagarna innan så därför räknar vi från den dagen då jag blödde ordentligt!  Då hade jag blött i 2 dagar redan, men lite sparsamt, men nu i efterhand så tycker jag att mensen slutade "för tidigt" så jag tror eg att min startdag var första blödningsdag i alla fall...

sååå, till min fråga, tror ni att det spelar nån stor roll om jag sagt nån dag hit eller dit fel, så att jag bör ringa och planera om alltihop?

Och förresten, jag var och hämtade ut medicinerna igår, det var pirrigt då vi bor i en liten stad... var rädd att jag skulle träffa någon jag kände, men jag klarade det! :) Puh. 2 veckor till spraystart idag!

Kram!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI