• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • phillie12
    kattm skrev 2011-02-14 14:12:25 följande:
    Jag och min sambo gör ju också ICSI nu, fast det inte finns några indikationer alls på att min sambo skulle ha problem med spermierna. Det beror ju snarare på mina ägg, verkar det som. De kanske har hårda skal eller något sådant.  Så ICSI behöver inte betyda att det är mannen som har problem.
    När det vet jag
    Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma

Tack för alla fina grattis!! Det är fortfanade overkligt ocg väääldigt tidigt, vågar inte vara riktigt glad ännu. Även om jag är det såklart. Nu börjar nästa oro..

Ringde kliniken i morse för att säga att jag testat plus, men testdag är inte förrän på torsdag så de sa bara ok- testa igen på torsdag och ring då.. Usch då blev man ju inte mindre orolig. Inte ens- kul då har ni lyckats.

Hur går det för alla er andra

Kram på alla Hjärta - dag!!

• Bottis

Hoppar in i tråden. Hoppas det är ok, har redan skrivit in mig i listan

Gör ICSI, nr 2. 

• anmaelli
    Bottis skrev 2011-02-14 20:07:26 följande:
    Hoppar in i tråden. Hoppas det är ok, har redan skrivit in mig i listan

Gör ICSI, nr 2. 
    Absolut är det OK, välkommen!!
  • anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-02-14 17:16:21 följande:
    Tack för alla fina grattis!! Det är fortfanade overkligt ocg väääldigt tidigt, vågar inte vara riktigt glad ännu. Även om jag är det såklart. Nu börjar nästa oro..

Ringde kliniken i morse för att säga att jag testat plus, men testdag är inte förrän på torsdag så de sa bara ok- testa igen på torsdag och ring då.. Usch då blev man ju inte mindre orolig. Inte ens- kul då har ni lyckats.

Hur går det för alla er andra

Kram på alla Hjärta - dag!!
    Hm, det verkar ju lite okänsligt... de kunde ju förklarat hur de resonerade. Förstår att du blev orolig, men jag tror ändå att ett plus är ett plus. :) Kram!
  • phillie12

Hallå hallå allihop! 
    Hur går det för er?
    Välkommen hit IShotMyMan!

Nu är det torsdag Villsågärna! Vad sa de när du ringde idag då? :) 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • callimero

Halli hallå, här går det ingenstans just nu. Ska på samtal hos kliniken där vi gjort de flesta av alla försök och försöka pumpa läkaren på så mycket fakta som möjligt.

Hur har det gått phillie, fick ni till frysen?

Hoppas de grattar er ordentligt nu villsågärna, det är värt ett fyrverkeri tycker jag!

Bra att de kan lotsa in simmarna med ICSI om äggen är hårda i skalet cattm.

• phillie12

Det låter som en plan. Tycker man får så lite information och att man är så stressad när man väl är där. 

Nej, det blev tyvärr inga till frysen. Eller, tyvärr och tyvärr. Det känns bättre att göra ett till färskförsök (som vi hoppas hoppas att vi slipper) faktiskt dels så att de kan göra om och göra rätt, och dels för att det hade varit såå jobbigt att bara ha en stackare i frysen. Hade inte pallat den nervositeten som man måste känna dagen för FET. Huuuu!

• callimero

Hoppas det är guldägget deluxe som fastnar så ni slipper fundera vidare på fortsättning!

• Skrollansmamma
    phillie12 skrev 2011-02-17 09:58:14 följande:
    Hallå hallå allihop! 
    Hur går det för er?
    Välkommen hit IShotMyMan!

Nu är det torsdag Villsågärna! Vad sa de när du ringde idag då? :) 
    Min man fick ringa kliniken, blev så himla besviken sist. De var jätteglada och nöjda. Frågade lite kring symptom osv, allt verkade vara enligt plan. Vi fick tid för första UL om två veckor, ojoj så nervös jag kommer vara när det närmar sig.

Angående det vi pratade om att ev utreda/förbättra mannens simmare. Min man har ett pungåderbråck. När vi fick svar på hans spermaprov och fick besedet att det var IVF som gällde skickades en remiss till IVF samt en remiss till androlog från min gynka. Skitbra tyckte vi- att de även skulle kolla min man. Detta ledde till att vi INTE FICK stå i IVF kö i landstinget förrän han var utredd. Piss tyckte vi som väntat länge nog så vi vända oss privat. Nu ett försök senare och 30 tusenlappar fattigare (som som tur var lyckades!) har min man fått ett besök exakt 3 månader efter remissen skickades. Han var hos andrologen igår och hade förberett sig med en massa frågor. När han kommer dit säger andrologen- det är inte hit du ska, det har nog blivit fel!?!?! Andrologen jobbar inte med sådant utan han ska minsann till en UROLOG! Sedan sa han att för min del skickar jag er till IVF nu. = vi har allstå "väntat" HELT i onödan på detta!! Nu bryr jag mig inte och är superglad att vi gick privat, men hade vi väntat hade jag varit skogstokig nu!! Det går nog inte att beskriva hur arg jag hade varit!

Hur som helst, han skickas nu till en urolog för undersökning. Enligt andrologen gör man inget åt hans bekymmer ur fertilitetssynpunk- man gör IVF. Nu är det så att min man har lite besvär av bråcket och vill ha det väck i alla fall. Adrologen sa att han skulle diskutera med urologen, i vissa fall KAN det förbättra och i enstaka fall tom försämra spermiekvaliteten.

När vi fick reda på att det var manlig faktor som var vårat problem sa min man- gud vad skönt att det var mig det var fel på! :) Och jag grät.

Lång uppstats men jag tänkte att det kanske kunde vara av intresse för någon.

Kram på er
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI