• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Skrollansmamma

Ja visst borde man skriva ner det på papper.. Jag tänker alltid att jag ska göra det men så blir det inte så. Och precis som du säger så är man så glad/nervös när man sitter där.

Usch vad jag känner mig nojig idag... Mitt psyke spelar mig ett spratt..

• Aurora1979

villsågärna: man vill ju som sagt så gärna att det ska lyckas så man letar efter symptom hela tiden... och tiden går så långsamt! Ibland känns det bra och ibland känns det helt kört. En riktig bergodalbana det här... :/

• phillie12

Hoho! Jag skriver alltid ner alla mina frågor inför besöken på en lapp, annars glömmer jag! Just nu har jag samlat fyra frågor på lappen inför imorgon! 

Men är du verkligen säker på att det är kört Aurora79? 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

phillie: 100% säker är jag ju förstås inte men jag blöder precis som jag brukar när jag har mens. :/ Ska testa i morgon tänkte jag.

• Skrollansmamma

Ruvardag 5

Hjälp!! Jag slits mellan hopp och förtvivlan!! :(

Idag har jag mensvärk och ömma bröst!?!? Kan det var ett gott tecken? Eller är den där j-vla mensen redan påväg?
    Kan det vara så att lilla pyret borrar sig in??

Jag blir tokig snart, detta är terror!!!!!! :/

• phillie12

Gissa vad?! Jag glömde fråga frågorna trots att jag hade med dom på en lapp! Haha, så kan det gå! 

Hur går det, har du testat Aurora79? Blöder du fortfarande?

Villsågärna: Usch ja, jag har förstått att det är ren terror med ruvartiden! Hur länge är det egentligen man ruvar?Man måste nog verkligen hitta något som gör att man tänker på något annat. Vad det nu kan vara som kräver så mycket fokus! ;)  Vi fortsätter hålla tummarna!  

I dag har vi varit på VUL och läkaren blev skitnojig, man kunde se det på honom, för att jag såg så överstimulerad ut. Han började snacka massa om att det inte nödvändigtvis skulle gå åt skogen för det ( ja men tack då!) och första gången är som ett hasardspel man vet inte hur folk reagerar och så vidare och så vidare och bla bla bla och jag blev skitsur att de inte kollade upp det här tidigare (fick först en tid till i fredags men de ändrade till måndag) och det kanske inte skulle bli någon ET och det ena med det tredje. Så jag fick ta ett blodprov till för att kolla något hormon och i värsta fall skulle det bli coasting i några dagar (man slutar ta hormon och tar blodprov varje dag för att se om nivåerna av det där hormonet som man testar sjunker). Men så ringde de och berättade att det inte alls såg så farligt ut så det blir äggplock i alla fall! THANK GOD! På torsdag! Woho!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma
    phillie12 skrev 2011-02-07 19:35:32 följande:
    Gissa vad?! Jag glömde fråga frågorna trots att jag hade med dom på en lapp! Haha, så kan det gå! 

Hur går det, har du testat Aurora79? Blöder du fortfarande?

Villsågärna: Usch ja, jag har förstått att det är ren terror med ruvartiden! Hur länge är det egentligen man ruvar?Man måste nog verkligen hitta något som gör att man tänker på något annat. Vad det nu kan vara som kräver så mycket fokus! ;)  Vi fortsätter hålla tummarna!  

I dag har vi varit på VUL och läkaren blev skitnojig, man kunde se det på honom, för att jag såg så överstimulerad ut. Han började snacka massa om att det inte nödvändigtvis skulle gå åt skogen för det ( ja men tack då!) och första gången är som ett hasardspel man vet inte hur folk reagerar och så vidare och så vidare och bla bla bla och jag blev skitsur att de inte kollade upp det här tidigare (fick först en tid till i fredags men de ändrade till måndag) och det kanske inte skulle bli någon ET och det ena med det tredje. Så jag fick ta ett blodprov till för att kolla något hormon och i värsta fall skulle det bli coasting i några dagar (man slutar ta hormon och tar blodprov varje dag för att se om nivåerna av det där hormonet som man testar sjunker). Men så ringde de och berättade att det inte alls såg så farligt ut så det blir äggplock i alla fall! THANK GOD! På torsdag! Woho!  
    Åh, vilken rysare!! Håller tummarna för dig på torsdag!!  Hur länge man ruvar beror mycket på hur länge de odlat äggen. Jag ska ryva 18 dagar och det är nog ganska "vanligt". Det är 16 lååååånga dagar!!
  • Aurora1979

Phillie: Läste i din blogg om ditt besök idag. Hua... Men bra med många ägg då borde du iaf få ett gäng finfina i frysen oxå. =) Är alltid bra till syskonförsök. :)

Vi ruvar oxå i 18 dagar. Fast man brukar väl kunna testa på RD 12, det är då mensen brukar komma... om man är regelbunden dvs. Jag har RD12 idag. Mensen kom som sagt redan i lördags kväll och idag testade jag minus så det är definitivt kört för min del. Får ringa kliniken någon dag i veckan antar jag. :/ Lycka till ni andra!

Villsågärna: Jag antar att du tar progesteron i någon form?? I så fall ger dem många biverkningar... tyvärr. Så man har aldrig koll på om det är biverkningar eller gravsymptom. Det är hemskt att ruva... fast ändå så härligt?!

• kattm

Hej hej!

Jag hör inte hemma i den här tråden eftersom problemet för oss troligen ligger hos mig (mina ägg) och inte hos sambons spermier. Men jag ville bara heja på er lite, eftersom jag "känner" MariaMiia och anlijoos från en annan tråd. Hoppas att det går bra för er alla här inne. Själv ska jag påbörja tredje IVF-försöket på fredag. Långa metoden med nedreglering med Suprecur, och sedan ska vi testa att sätta ut sprayen när jag börjar med sprutorna den här gången för att se om det blir bättre ägg då. Hoppas bara att jag inte ska få spontan ägglossning i så fall...

Angående odling av embryon så säger min klinik (Linnékliniken i Uppsala) att de tycker att livmodern är en bättre miljö för embryot att utvecklas i och att de därför inte långtidodlar.

Jag håller tummarna för er alla härinne!

• Aurora1979

Har slutat blöda och jag har ringt SU och bokat in FET 2. Ska börja ÄL-testa 16 februari. Så blir antagligen insättning i början av v. 8,

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI