• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • phillie12

Ojojoj, vad spännande med ÄP! 
    Jag kommer också vara sjuuukt nervös! :) Ho ho ho!
    Spännande Aurora, men det är ju ändå ett tag kvar till testdag!  Bra med listan så vi kan hålla koll! 

Just det! Får man ont av sprutorna? Hehe, konstig fråga kanske men jag har tänkt att jag har inbillat mig för jag har känt sån jäkla aktivitet i äggstockarna REDAN! Kan det vara så?
    Tycker inte jag har fått någon ordning på sprutorna heller, det är luftbubblor i som inte går bort plus att det alltid sitter en droppe på nålen när jag drar ut den... Ska det vara så?  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma

Äggplock idag har gått bra, 8 st ägg ut och ett ok spermaprov för ICSI. Jag tyckte det gjorde skitont och var obehagligt men det känns skönt nu att det är över!

Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får något befruktat att få tillbaka på onsdag!

Shit vad nervöst detta är!!

• Aurora1979

villsågärna: Grattis till din äggskörd! Skönt att det är över nu iaf... nu kan du inte göra så mycket mer, bara vääänta! ;) Trist att du tyckte det gjorde ont! :(

• Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-01-31 16:45:01 följande:
    villsågärna: Grattis till din äggskörd! Skönt att det är över nu iaf... nu kan du inte göra så mycket mer, bara vääänta! ;) Trist att du tyckte det gjorde ont! :(
    Näe precis nu har vi gjort det vi kan göra, nu är det bara att förlita sig på att labbet gör ditt yttersta :)

Ja, jag tycker nog dom kunde varit lite mer generösa med smärtlindringen.. Vi bad om om mer men det var svårt. Jag är inte särkilt smärtkänslig annars men detta gjorde verkligen ont.

Hur känns det för dig? Några symtom?
  • anmaelli
    villsågärna: Vad skönt att det är över för dig nu! Men tråkigt att det gjorde så ont :( Jag förväntar mig att det kommer göra jätteont också för jag tyckte äggledarspolningen var frukansvärd... och då har jag också väldigt hög smärtgräns. Suck!! Hoppas ni får några till frysen nu då om det inte skulle gå vägen denna gång.

Spännande!!

Jag har börjat nedräkning till mitt första besök... som blir på torsdag nästa vecka :)
  • phillie12

Grattis till skörden Villsågärna! 
    Men usch vad hemskt att det gjorde så ont! Ska ni prata med labbet imorgon eller?
    Hur bedömer de spermierna inför ICSI?  

Anljoos, då är du snart igång! Roligt!!!

Just det, fick panik-ta orgalutranet imorse eftersom RMC har skrivit fel i mina papper.  Idag är stimuleringsdag 5, cykeldag 6 och jag hade fattat det som att jag skulle ta orgalutran ikväll, men de menade på att det var igår... Så jag fick ta det imorse, sen ska jag ta det vid lunch imorgon och så ska vi skjuta det mot kvällen osv sen. Hoppas det inte gjorde något. Får se vad RMC säger på VUL:et på onsdag, jag tror fortf att det är jag som hade rätt, dvs att jag skulle tagit det ikväll egentligen, hur har ni gjort?

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Nu är inte min blogg löseordsskyddad längre! 

• Aurora1979

Villsågärna: Nä jag känner ingenting än men det är nog inte att vänta heller. OM embryot nu har fäst så var det inte förrän igår och det kan inte hunnit hända alltför mycket med hormonnivåerna än. :) Det är en utdragen hemsk lång väntan.

phillie: Vet tyvär inte ens vad orgalutran är för något?! Får läsa ikapp i din blogg.... ;)

• phillie12

Oj! Det har jag nog inte förklarat på bloggen heller, kanske dumt! Men det orkar jag inte skriva om nu... :)
    Det är iaf det hormonet som ska förhindra spontan ÄL. Men man kanske bara tar de sprutorna om man gör korta? Hur gör man med långa?  

• Aurora1979

Haha och jag som hann kommentera i bloggen... ;) Men ja då förstår jag bättre iaf. Jag gjorde som sagt långa.

Sprayade suprecur i näsan 3ggr/dag för att ta bort min egna ÄL. Sedan började jag spruta med Puregon varje kväll i ca 10 dagar, man fortsatte att spraya med suprecur under tiden man sprutar men med halva dosen för att förhindra spontan ÄL. Dag 11 tog jag en ÄL-spruta, dag 12 inga mediciner alls och dag 13 var det ÄP.

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI