• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

Tack jo det gick bra idag. Nu har jag fått ett 4-celligt embryo inplanterat i mig. Nu ska ja "bara" ruva i en två veckor eller så.

• HaBaNiTa

åhh lycka till Aurora79 du ska se att det blir ett fint fiiint Plus om ca 2 veckor, kram {#emotions_dlg.flower}

• phillie12

Hej allihopa!
    Först och främst: Grattis till ruvningen Aurora79! Spännande! 

Ni andra: En halvtimme efter att jag hade gnällt här igår så kom mensen! Haha!  Så jag behövde inte be om provera (tack för tipset :) )! Idag har jag pratat med RMC (de är såååå gulliga allihop) och ska börja spruta Gonal-F 112.5 enheter ikväll! Femte sprutdagen blir det Orgalutran och sen nästa vecka blir det VUL och så får vi se om det blir ÄP nästa vecka eller nästa igen. 
    Så sjukt att vi faktiskt är igång nu! Vi var ute och åt igår för att fira! :)

Hur går det för er andra? Var är ni i processen och så?

Just det, jag funderar på att öppna min blogg för allmänheten, men tills dess har ni inlogg och lösen här: 
    inlogg: orattvisan
    lösen: denstoraorattvisan 

Hoppas ni tycker den är rolig att läsa! :) (Eller vad man ska säg, hehe.)

Kramar på er!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma

Uppdaterar igen:

Var på VUL idag, blev lite sur för äggblåsorna var lite varierande storlek och det var tydligen inte optimalt. De tog ett blodprov och det visade i alla fall att vi kunde planera ÄP på måndag!

Är supernervös!!

Håll tummarna är ni snälla!

• phillie12

Håller tummarna allt vad jag kan här! Hur många/stora var de då? 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Skrollansmamma

Hej och tack!
    Det var ca 11 st blåsor totalt. 4st var 17,5mm 4 st var mellan 16-17 mm och ca 3 st var runt 15-16 mm. Jag vet inte vad som är bra, vet bara att de ska vara hyfsat jämnstora. De skulle vara ca 20 vid plockning sa de.

Kram

• MariaMiia

Här händer det saker. Ska bli spännande att följa er alla.

Tack för lösenord Phillie.

Min blogg; www.cattiz.blogspot.com / Startar ICSI under februari/mars 2011
  • Aurora1979

villsågärna: Jag tycker att det låter som en bra skörd ju?! Mina var det bara 3-4st över 15mm och sen massor som var kring 10mm. Men vid ÄP fick dem iaf ut 18 ägg. Vet iofs inte hur många som var mogna. Men jag fick 4 embryon av toppkvalité. 1 till mig och 3 till frysen.

• phillie12

Hej allihop! 
    Nu ikväll har jag tagit första sprutan Gonal-f! Ett stort steg tycker jag faktiskt. Någonting man måste överkomma! Det kändes ju ingenting egentligen, förutomatt jag tryckte in stenhårt i magen, haha, så själva grejen som nålen sitter i tryckte hårt mot magen!  
    Sen blev jag även lte förvånad över att det var så himla himla lite som jag skulle spruta in, kan det verkligen stämma? Någon som vet?  

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI