• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • HaBaNiTa

Ok försök att släppna av nu och rå om varandra så gott ni kan och orkar. Tänker på er och hoppas ni snart får komma igång med allt igen! Kram o hoppas du/ni får sova något inatt

• HaBaNiTa

Aurora Glöm inte att sörja så mycket ni känner för och vill, gråt ut och prata mycket med varandra så att ni kan lämna det bakom er och gå vidare! Ventilera alla era känslor så ska ni se att ni kommer ut hela ur detta och bli starkare inför nästa försök! Kram igen och försök o sova

• Skrollansmamma
    Aurora1979 skrev 2011-02-06 00:39:22 följande:
    Tyvärr var det inte min tur nu heller. Fick mens nu ikväll... mitt under en middagsbjudning med hela min svärfamilj. Fick gå och hålla in med tårarna hela kvällen .Fy fan!
    Sänder dig stora varma styrkekramar. Det finns inget man kan säga förutom jag tänker på dig!
  • MariaMiia
    Tyvärr var det inte min tur nu heller. Fick mens nu ikväll... mitt under en middagsbjudning med hela min svärfamilj. Fick gå och hålla in med tårarna hela kvällen .Fy fan!
    Nää vad tråkigt!

Ta hand om er. Kram
    Min blogg; www.cattiz.blogspot.com / Startar ICSI under februari/mars 2011
  • lillamillan
    Kramar om
  • Skrollansmamma

Jag är lite deppig idag, känner INGETING idag. Inte ens lite knip i magen :( Jag vet inte när man ska känna av detta, borde kanske se det som ett gott tecken att jag läkt efter ÄP?

Vad jag tycker är konstigt är att OM det vore så att det var störst chans att lyckas om man odlar alla ägg till dag 5-6 så borde man ju alltid göra det? Vår klinik har möjligheten och det tror jag de flesta har. Jag tycker det vore konstigt att inte optimera ett resultat i alla lägen oavsett om det är första eller sjunde försöket.

Sedan förstår jag att det är bättre att odla längre om de ska frysas och sedan tinas.

Vet ni vilken dag man ska börja känna av något om nu embrot fäster?

• Aurora1979

Tack tjejer! {#emotions_dlg.flower} Vi sörjer idag men vi brukar komma igen. Vi har redan gått igenom massor innan vi kom så här långt så jag är ändå rätt tacksam att vi över huvudtaget har möjligheten till ICSI.

• phillie12

Å neeej Aurora79! Fyyy faaaan! Och fyyy faaan för att få mens med folk hemma när man bara vill vara ledsen! Rynkar på näsan
    Usch och fy och skit också! Ta hand om er! Stooooor kram!

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli

Åh Aurora79, vilket tråkigt besked :( Vilken dag började du då blöda på?

Jag är jätteledsen för din skull. Hade verkligen hoppats att du skulle få trådens första plus! Tänker på dig och hoppas att du snart kommer igen. Styrkekram!!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI