• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

Villsågärna: Vad bra att allt gick smidigt och inte gjorde allför ont!! :)

Snart din tur Phillie10!

Säger som Aurora79, ser fram emot många ruvare och ännu mer till många +!!!

Nedräkning till första möte: 8 dagar! (IH!)

• Aurora1979

Detta är första tråden jag följer som jag är först ut att testa! Känner lite press på mig att lyckas här haha... ;) Men ligger sist i barnafödande osv i alla andra trådar så det jämnar ut sig antar jag.

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-02-02 20:24:07 följande:
    Detta är första tråden jag följer som jag är först ut att testa! Känner lite press på mig att lyckas här haha... ;) Men ligger sist i barnafödande osv i alla andra trådar så det jämnar ut sig antar jag.
    Klart att du ska lyckas, så är det bara, p u n k t  s l u t! :D

Ha en mysig helg alla!
  • phillie12

Ja alltså, varför förvarnar de inte om det?! Det var typ det enda jag INTE visste om IVF - att man blir svullen som en ballong och får apont, inte av sprutorna utan av själva äggstockarna... Jaja... Det är bara att bita ihop! 

Snart är du igång också anljoos!!!

Kram på er allihop och ha en mysig helg! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Hejhej! Gillar inte när jag bara hinner göra korta inlägg och inte hinner kommentera på vad alla skrivit, men så kan det vara ibland! :) 
    Jag ska på VUL på måndag igen, då kommer domen! 

Kram på er!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • lillamillan
    Aurora1979 skrev 2011-02-02 20:24:07 följande:
    Du e inte ensam om att ligga sist i barnafödandet. Jag har alltid varit ensamen kvar när alla andra har plussat. Om vi nu samlas i samma tråd kan ju inte alla av oss bli sist igen. Då e det någon som får vara först, och det kommer säkert att bli du

Håller tummarna för dig!
  • Aurora1979

Tyvärr var det inte min tur nu heller. Fick mens nu ikväll... mitt under en middagsbjudning med hela min svärfamilj. Fick gå och hålla in med tårarna hela kvällen .Fy fan!

• HaBaNiTa

Neeeeej fy jag beklagar verkligen Aurora. Hoppas ni nu kan o orkar ta hand om varandra! Usch vad jobbigt att hålla in med tårarna, för det första man vill är ju att gråta ut!!! Hoppas ni snabbt kan ta igen er och därmed ta nya tag!!! Tröstkramar till dig/er

• Aurora1979

habanita: tack! Jodå vi är duktiga på att ta hand om varandra. =) Och gråtit ut har vi gjort nu ordentligt ikväll efter att jag kört hem sista gästerna... så när jag kom hem berättade jag för maken att jag börjat blöda under kvällen. Han undrade varför jag inte sagt ngt, men nä tack. Ville INTE ha någon begravningsstämning och gråt här hemma med lägenheten full av gäster. :/ Alla var väl medvetna om vår situation med så hade inte varit konstig egentligen men nä... De får veta i morgon.

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI