• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

villsågärna: Vad spännande, självklart kommer jag hålla tummarna!!!

Vet ni hur långt innan man vet när eller åtminstone på ett ungefär, tex vecka, som ÄP kommer ske? Jag har mycket med jobbet framöver, så är lite orolig för att det kommer krocka mycket. Jag har ju inte berättat och har inga planer på att göra det heller... men inser att det kan bli svårt att be att få ledigt om jag har nåt inbokat om jag inte ens kan säga VARFÖR jag vill vara ledig :(

• anmaelli

Aurora79: Så spännande! Håll oss uppdaterade... till och med så jag längtar till du får testa! :D

• phillie12

Anlijoos: Jadu, det där är ju skitkrångligt! 
    Men för oss var det så att vi på planeringsmötet med läkaren och sjuksköterskan planerade på ett ungefär efter nästa mens. Man kan ju inte veta exakt när den kommer. Men då räknade vi på det iaf och bestämde att då och då börjar jag spruta, sen efter några dagar lägger vi till den sprutan och efter tre dagar blir det VUL och DÄR kan man se hur det står till, om man ska minska/öka dosen eller om det är bra som det är, men i vanliga fall fortsätter man lite till och DÅ kan man se i vilken vecka det hamnar i! Alltså får man på planeringsmötet veta vilken vecka ÄP antagligen kommer att bli i! Men man kan ju inte veta exakt vilken dag den veckan förrän när det verkligen närmar sig! Störigt! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Aurora1979

anlijoos: Haha tack. Kul att någon annan oxå längtar efter mitt testande... ;)
    Det är ju rätt svårt att sikta in på rätt datum men har du regelbundens mens och sånt så kan man iaf räkna in ungefär... men det gäller som sagt bara om man helt följer sin normala kurva och om man svarar på mediciner som man "borde". För mig funkade planeringen klockrent... Nu vet ju alla omkring oss om att vi gör IVF så inga problem med att kunna ta ledigt osv. Nu har iofs även det funkade perfekt för oss, har helt sluppit ta ledigt från jobbet. Jag jobbar nätter men har lyckats få VUL och andra möten o sånt på eftermiddagar eller på mina lediga dagar. Däremot "sjukade" jag mig på ÄL och 2 dagar framåt.

• phillie12

Ska vi göra en lista eller? 
    Aurora 79 tar ledningen med trådens första plus snart!!!  :)  
    (Om det inte är någon som redan plusat förstås, som jag missat?) 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Ps. MariaMiia! Började läsa din blogg nu också! Roligt att du väljer att skriva på engelska, men det tar mig lite längre tid att ta mig genom, men jag har börjat nu och det ska bli spåännande läsning! :)

• anmaelli

Ah, tack för era svar phillie10 och Aurora79! Jag förstår att jag inte kan veta exakt, men att få ett litet hum hade ju varit bra för då behöver jag ju inte lova bort mig helt liksom... jobbigt, sen har vi ju många mil att åka så det blir en liten process av det hela. Vill ju hellet inte gå upp i detta för mycket och hålla tillbaka mitt vanliga liv för det här... åtminstone inte HELT o HÅLLEt, men det blir lätt så känner jag... för man vill detta så mycket!!

En lista tycker jag vore bra phillie10! Fixar du? :) Aurora79 visar vägen!

• Aurora1979

Vet inte om ni vill ha lista i en ny tråd eller inte... men jag kan börja knåpa ihop en här... så kan vi göra en ny så småningom?! Bara kopiera och lägg till er info där det passar... Om jag glömt någon rubrik så är det bara att lägga till.

Väntar på start:

Sprayar:

Sprutar:

Äggplock:

ET/FET:

Ruvar:
    Aurora79: 
    Sahlgrenska. IVF-försök 1.  FET 1: 26/1. TD: 13/2.

Gravida:

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI