Skrollansmamma skrev 2011-01-05 11:19:10 följande:
Det är så skönt att få prata med andra i samma sits tycker jag!
Jag sprayar för fullt, vi kör ju den långa varianten. Nästa besök blir om ca två veckor för VUL där man ska se att jag är helt nedreglerad. Sedan får jag förhoppningsvis börja stuimulera för att få fram förhoppningsvis användbara ägg. Det är mycket väntan nu men visst är det spännande! 33% chans är ju inga jättebra odds men vad gör man..
Jag har fått alla möjliga konstiga biverkningar av sprayet, känner mig väldigt hormoniell.
Hur långt har ni kommit i er utredning?
Hej,
Visst är det bra att kunna ha kontakt med andra i samma situation. Ja, biverkningarna är väl det värsta med att behöva ta medicinering. Hoppas det inte blir alltför jobbigt för dig.
Vi har kommit ganska långt. Vi har nästa möte på fertilitetskliniken i början av Februari. Då ska vi förbereda och planera för vårat första försök.
Men nu kommer jag att få göra ett ingrepp innan vi kan sätta igång! Jag var på ytterligare ett ultraljud igår och det visade sig att jag har s.k. polyper i livmodern. Två små utväxter är det. Det är inget farligt och man kan bli gravid trots att de finns där. Men det kan också störa implanteringen. Suck! Så de rekommenderade att ta bort dem innan ICSI. Känns läskigt med ingrepp, särskilt då jag kommer att bli sövd vilket jag aldrig upplevt förut. Jag är satt på väntelista och förhoppningsvis hittar de en lucka inom en rimlig tid.
Förutom detta har jag utmärkta hormonvärden och hon kunde se att ägglossning var på gång så det fungerar som det ska.