Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Har läst igenom hela tråden och är i samma situation. Började våran utredning i okt och har nu varit på totalt 2 läkarbesök där vi fick reda på (båda gångerna) att min man har för få simmare och jag har PCO. Så här såg besöket ut idag då vi var dit igen. Hade tid hos Läkaren idag igen efter att ha lämnat nytt spermaprov på morgonen! Samma resultat (t.o.m sämre ca 6milj simmare istället för 40 milj som är normalt) alltså få simmare så planerad IVF i mitten på februari ca 18-20 februari ska de göra ÄP och sedan ICSI för att sedan göra ET efter ett par tre dagar resten kommer frysas. Läkaren sa att vi kan påbörja hormonbehandlingen innan, att jag ska börja med en en ny proverakur den 1:a februari och kmr få mens ca12 och börja med injektioner för att sedan plocka äggen ca 18-20 då har det redan gått 3 månader sedan jag tog rödahund vaccinet så då är det ingen risk för fosterskador längre! (jag var tydligen inte immun) Så i slutet av 2011 har vi nog våran bebis i famnen! Mitt prolaktin prov var ok och idag tog de nytt prov på min man för att kolla kromosomfel då det tydligen förekommer hos män som har litet antal simmare! Hoppas att allt ser ok ut där så att vi kan genomföra IVF genom ICSI utan problem! Det är det enda sättet som vi kan få barn på. Tur att den metoden finns och att det är mer chans att bli gravid på detta sätt än naturligt. Läkaren sa att ett normal par i deras mest fertila dagar har ca 25% chans/månad att bli gravida! Vid IVF så ökar chanserna med 50-70% så det är ju toppen hoppas på bebis vid första försöket