• HaBaNiTa

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

anmaelli skrev 2011-05-07 10:05:59 följande:
    habanita:
    Jag tycket inte att du ska beskylla dig själv för det som hänt! Det får du bara inte!
    Jag tror inte att det påverkar SÅ mycket att man får missfall med ett friskT embryo om man lever "som vanligt". Kanske att det kom tidigare än vad det annars skulle gjort.

Stora kramar!
    Tack gumman jo jag vet och jag försöker inte tänka så men har det i baktanken sen igår. Barnmorskan sa också att ingenting är mitt fel men när man läser råden de ger på andra sjukhus efter återförande så är det ju stor skillnad. På vissa ställen ska man ligga kvar 30min efter återföring men vi fick åka hem på en gång t.ex. Men du har rätt jag ska inte beskylla mig själv för det som hänt. Jag ringde ju ändå och rådfråga innan jag gjorde allt detta. Så nu får jag helt enkelt acceptera att det blev som det blev och hoppas på bättre tur nästa gång. Hur mår du idag??? kram
  • HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-05-07 10:57:53 följande:
    Jag mår skapligt. Tycker jag mår lite lätt illa, säkert av nervositet, även om jag förtränger den rätt bra. Det känns som att jag har accepterat att det är som det är och hoppas på bättre tur nästa gång (om det inte blir nåt denna gång vill säga). Magen är dock svullen som en ballong så jag känner inte för att träffa folk direkt... även om jag känner att jag måste aktivera mig för att inte tänka så mycket. Sambon är inte hemma idag heller så det är bara jag och mina katter som ska försöka få dagen att gå, en rätt ovanlig lördag...
    ja det är inte en så dum lördag det där ;) passa på o vila då. Tänk om du blir gravid med tvillingar vilken dubbel lycka.det skulle vara ;) Jag önskar man kunde få bestämma lite själv angående det. Först hade vi total skräck med tvilling graviditet men igår så pratade vi igenom det och kom överens om att om vi får chansen att få tillbaka två embryon så tackar vi ja. Man vet ju aldrig hur embryona blir efter upptining så om de är halvt dåliga så kanske vi får välja två? hoppas iallafall. Man har ju mer chans då att en klarar sig, men även chansen att få två st samtidigt. Om vi skulle ha den turen så skulle vi nog inte ha flera barn efter det. Alltså om vi får tvillingar. Jag har ju två sen mitt förra förhållande, så 4 räcker då ;)  haha a ja hoppas du får behålla båda om du vill så att säga. Om du mår illa så kan det vara en biverkning av vagitorierna, det hade jag i början. Kram
  • HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-05-07 11:50:44 följande:
    habanita: Ja, det kanske är av vagitorierna som illamåendet kommer, eller en kombination av det och nervositet.

Vad jag förstår så får man välja 2 embryon om kvalitén är bristfällig. om man har hög ålder eller har många misslyckade försök bakom sig. Vi fick fylla i ett papper vid ÄP för att de skulle veta till ET. Så om ni uppfyller något av ovan får ni säkert tillbaka två!

Jag får gärna tvillingar, det är inget jag har drömt om eller så, men just nu känns det viktigaste att det blir barn över huvudtagen. Skulle det vara så att det blev 2 så skulle vi känna oss nöjda direkt och slippa gå igenom detta igen (om man inte ångrar sig senare förstås).

Kram!
    ok vad är hög ålder för dem då? Hur gammal är du??? vi fick inte fylla i något sånt vad jag minns =( 
  • HaBaNiTa
    anmaelli skrev 2011-05-07 12:03:01 följande:
    Jag är 30, fyller 31 i slutet av året. Så vi fick inte återföra 2 pga det, utan pga sämre kvalitet på embryorna. Ingen aning om vad som räknas som hög ålder i dessa sammanhang, men jag kan tänka mig att det är typ över 36 år, för det är ju då fertiliteten minskar snabbast. Hur gammal är du?

Fråga nästa gång du har kontakt med dem!
    jag fyller 30 i juli så det är nog kört åt det hållet. men hur är det om man har en kronisk sjukdom får man inte pga det kanske? vet du något? ja jag ska faktiskt fråga min läkare när jag träffar honom.
  • HaBaNiTa

Meloti skönt att de börja hända grejer. Jag fick en tid nästa vecka istället för om 3 veckor känns skönt då vet jag att vi hinner med våran frysis. Hur mår du annars? Kram

• HaBaNiTa

lillamillan jag har en orgalutran om du vill ha du behöver inte betala utan kom o hämta bara. Om du är intresserad så inboxa mig ;) kram

• HaBaNiTa

Grattis till fin äggskörd Meloti ;) hoppas alla blir befruktade och att du får många till frysen och guldägget tillbaka :)

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI