• HaBaNiTa

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Allt gick bra! Min läkare var super! Förklarade precis allt och förvarnade mig inför varje ny sak. Ingreppet tog ca 30 min hade lite ont då mina äggstockar, från att vara i form av en mandel, nu var som två grapefrukt (den ena hade vridit sig bakåt) men jag fick morfin i 4 omgångar så det gick bra! De fick ut totalt 16 ägg och Min mans spermier var bra så nu är det bara att hoppas på att de flesta blir befruktade!!! Återföring sker på mån e.m! Hoppas ni har det bra vi är hemma o jag har sovit bort morfinet nu men är öm i magen! Men vilken upplevelse!!! Man fick se allt!!! Vi är nu två stolta blivande föräldrar

• HaBaNiTa

Tack anlijoos och Aurora Är det någon som vet om man får ta med sig mer än en person vid återföringen? Eller är det Max en person?!?!

• HaBaNiTa

Ja jag fick svar i en annan tråd min mamma vill gärna följa med. Ska ta med mig min man och henne, börjar bli lite nervös nu haha jag uppdaterar imorgon hoppas jag är ruvare då!!!

• HaBaNiTa

Så tjejer nu ruvar jag på vårat lilla embryo är överlycklig!!! Av de 16 ägg de fick befruktades 10!!! Helt otroligt en till mig 4 till frysen och de andra 5 ska odlas längre för att kolla om även de klarar av frysen! Tack för allt stöd och håll tummarna att vårat pyre stannar hos oss i 9 månader! Det är ett perfekt litet embryo sa både läkaren och embryologen!!! Kan det bli en bättre påsk??? Kram alla goa tjejer.

• HaBaNiTa
    Aurora1979 skrev 2011-04-18 19:12:23 följande:

habanita: Oj grattis till det superfina resultatet av din behandling! Förhoppningsvis slipper du nu göra om hela den här proceduren igen... Du lär ju ha en hel drös med embryon som väntar på dig till syskonförsöken! ;) Håller tummarna för att din ruvningstid går snabbt och smidigt och med ett stort fint Plus i slutet.

tack hjärtat för de fina orden, ja det känns super skönt att inte behöva gå igenom allt igen på ett tag om det inte tar sig med ET så att säga, utan bara använda de frysta. Känns skönt. =) hur mår du? kram
  • HaBaNiTa
    Aurora1979 skrev 2011-04-18 20:54:50 följande:
    Habanita: Jag mår bara bra. :) Händer inte så mycket just nu... Vi har bara en kvar i frysen och det ska vara ren tur om vi lyckas få syskon på den frysisen... Men hoppas kan man ju göra.
    håller tummarna för er att ni lyckas denna gång Hjärta kramis
  • HaBaNiTa

Aurora: förlåt gumman klart du ÄR gravid (hade glömt) jag missförstod ditt sista inlägg förlåt gumman var inte meningen! Du var väl en av de första som plussade? Sorry usch vad dum jag känner mig! Hoppas den lilla frysisen blir ett syskon sen

• HaBaNiTa
    Nu har jag pratat med RPC och frågade både om bad och sex o hon sa att så länge man slutat blöda efter ÄP så är det ok att bada alltså ingen infektionsrisk. Sedan angående sexet så sa hon att så länge man har ont kan man undvika det. Så nu vet alla hur det ska vara om ni undrar Tungan ute kram
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI