Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
Hej alla tappra!
Har läst igenom tråden och hoppar in här. Känner till dig anlijoos från en tidigare tråd =) Bra tråd, har redan lärt mig lite mer om vad som förmodligen väntar.
Jag och sambon är nu under utredning. Jag har gjort blodprov för att kolla hormonerna, dag 3 i cykeln, endast prolactin som var höjt värde vilket berodde på stress enligt läkaren. Sambon har gjort ett första spermieprov vilket visade nedsatt mängd, tror hälften, samt att det inte finns några som simmar rakt, några som simmar i cirklar och några som inte rör sig alls. Tänker man rent logiskt är det ju då inte så konstigt om de inte kan ta sig ända fram för befruktning på naturligt sätt. Vi kommer få allt förklarat mer vid första besöket på fertilitetskliniken. Jag ska ringa vid telefontid idag för att se om det dykt upp något återbud, annars är inte det förrän 7dec! Drygt att vänta. Innan dess ska sambon få lämna ett till prov. Har ingen tidigare erfarenhet men är det för att dubbelkolla eller se om det är olika vid olika tillfällen? En helt ny värld, dock känns det mer hoppfullt nu när vi har bett om hjälp även fast det naturligtvis inte är så här vi trodde att det skulle gå till.
Vi bor i England och det ska bli intressant att se om det är skillnad på vad som bekostas här jämfört med i Sverige. Tex så kostar det inget att gå till läkaren här. Det som vi har gjort hittills har också varit kostnadsfritt, via remiss, men det kanske det är i Sverige med. Har inte haft alls mycket med sjukvården att göra tidigare turligt nog.