• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    Busan10 skrev 2010-10-26 13:05:29 följande:
    anlijoos min man hade 14milj/ml första provet sen 6milj/ml andra provet... det som är normalt är över 20/milj/ml..
    sen beror det ju på rörligheten också, min man hade typ inga snabba och 95% rörde sig knappt.. så det är ganska dåligt, men sen vid ET så var det mycket bättre rörlighet, spermierna kan ju bli väldigt dåliga av infektioner så som förkylning å influensa, så bara för att det är dåligt en period behöver inte betyda att de är dåliga i all framtid..
    Hejsan!
    Jag fick för mig att läkaren sa att det var hälften så bra mot vad det borde, så då bör det varit 10 milj/ml. Rörligheten låg precis på gränsen till att vara bra, så det såg han inte som något större problem. Så efter att ha pratat med läkaren känns det så mycket bättre, även om det inte verkar som vi kommer bli gravida naturligt. Han såg inga som helst hinder för att vi skulle lyckas med IVF iaf, men det är ju inte helt säkert att det hjälper, men jag är optismist! :)
  • anmaelli
    Teecee skrev 2010-10-26 13:18:34 följande:
    Busan10: Tack så mycket. Glad

Själva äggplocket och biopsin gick bra, men dagens samtal till labbet var mindre roligt. De kunde inte ge något svar överhuvudtaget. De sa bara att läkaren ska ringa upp oss. Jag har väntat sen 9.30 i morse på det samtalet. Många känslor har passerat mig under den här dagen. Jag känner på mig att det är kört. Gråter
    Har du hört något sen??

kram!
  • Vickan I
    Busan 10 - Olika hur klinikerna arbetar. En del ställen gör inget VUL utan går bara på äl-test och kör insättning efter det. Där jag går gör man ett VUL runt dag 10-12 i cykeln för att mäta slemhinnan och kolla att allt ser fullgott ut inför ägglossningen och kommande FET.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Busan10

Aaah okej :) Ja alla ställen verkar ha olika rutiner, hade kännts bättre att få göra ett VUL så att man ser att allt ser bra ut.. men men.. det går nog vägen ändå får man hoppas.. :)

• Teecee

anlijoos: Tyvärr hade jag rätt. Inga ägg blev befruktade. Det finns inget som tyder på att något är fel eller att vi behöver ändra på något. Vi hade oturen att falla inom ramen för att råka ut för detta. Det sker i 10 % av fallen. det är bara att invänta mensen och sen börja nedräkning till en ny start. 

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • anmaelli
    Teecee skrev 2010-10-28 10:50:36 följande:
    anlijoos: Tyvärr hade jag rätt. Inga ägg blev befruktade. Det finns inget som tyder på att något är fel eller att vi behöver ändra på något. Vi hade oturen att falla inom ramen för att råka ut för detta. Det sker i 10 % av fallen. det är bara att invänta mensen och sen börja nedräkning till en ny start. 
    Beklagar! Skönt att du ändå ser positivt på det!
  • anmaelli

Lite för dött i tråden tycker jag, inga nyheter!? Jag inväntar mens... Bör komma nästa vecka, men förhoppningsvis kommer den inte alls även om det inte är särskilt troligt. Ska ta blodprov dag 3 i nästa cykel. Vet ni vad de kan tänkas testa då? Sen skickas troligen remissen för IVF. Puh... Vill nu!!!

• phillie12
    anmaelli skrev 2010-11-01 08:26:18 följande:
    Lite för dött i tråden tycker jag, inga nyheter!? Jag inväntar mens... Bör komma nästa vecka, men förhoppningsvis kommer den inte alls även om det inte är särskilt troligt. Ska ta blodprov dag 3 i nästa cykel. Vet ni vad de kan tänkas testa då? Sen skickas troligen remissen för IVF. Puh... Vill nu!!!
    Ja! Det här undrar jag också, jag har nämligen tagit blodprov idag, dag fyra i cykeln, men har ingen aning om vad de testar då! 

Btw, jag är inte med i eran lista än, men har tjyvläst! :) Och kommer nog att lägga till mig snart då vi har fått remiss till IVF (i fredags, så vi har inte fått-FÅTT den än) 
  • joohanna

Hur många av er här har killar som inte hade några spermier i testen men som genom biopsi kunde hitta några? Vi ska få remiss till en ivf-klinik nu och är nervösa över om det kommer att finna några simmare över huvudtaget. Vi vill också vara med på den här listan över att göra icis. :)

• anmaelli

Välkommen Joohanna!! min sambo har få spermier vilket är största orsaken till vi inte blir gravida naturligt. Han har även något slöa, men bara på gränsen. Hoppas att de hittar några fina rackare hos din sambo!!

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI