• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli

yessan:
    Ah, man kan ju hoppas att det är som du säger och att vi kanske slipper långa! Det är bara min sambo det är fel på vad proverna har visat än så länge.
    Vi väntar fortfarande på att få ett första besök... :( Gissar dock att det är lika bra att vänja sig vid att vänta...

Ha en trevlig lördagskväll!

• Filura

Hej!
    Ville inge lite hopp genom att berätta att vi lyckades med vårt första ICSI och det resulterade i vår ljuvliga lilla pojke som är född i juli -09.
    Efter det har vi gjort ett misslyckat syskonförsök (FET) och jag är nu ruvare på vårt andra. Sen har vi inga embryon kvar på SU så då blir det privatklinik.
    Vi ska även anmäla oss till adoptionsorganisationen FIFA har vi bestämt eftersom vi är nyfikna på adoption också:)
    Men tillsvidare kör vi några försök till innan vi lägger ner och fokuserar på ett syskon från fjärran:)

• HaBaNiTa

Hej Filura det ger oss verkligen hopp jag skrev precis på min ts att jag har varit lite orolig för att misslyckas på våra gratis försök men nu gav du mig lite hopp igen tack

• MariaMiia
    anmaelli skrev 2010-12-09 21:03:51 följande:
    Hej MariaMiia!
    Jag har hört det där angående när medicineringen startat i förhållande till menscykeln, och jag har för mig att det var runt dag 20, men det får du helt och hållet ta med en nypa salt för det kan vara helt galet... Jag är ju inte där ännu så jag har inte lagt sådana detaljer på minnet. Försöker att inte blir helt besatt av denna karusellen...

Jag blev lite orolig när jag läste om alla era tester, så att vi inte får göra det när vi väl kommer till planeringsmötet. Men jag TROR och hoppas att alla sådana tester redan är klara för oss i och med att vi har gjort en utredning på en mottagning i stan. Jag minns inte riktigt allt som har testats och allt har ju varit bra, förutom sambons spermietest, så det känns som att det borde vara gott hopp om att lyckas!
    Hej,
    Jag frågade i fredags när jag var på besök när medicinering startar och sköterskan sa 10dagar före beräknad mens. Jag ska tillbaka i Jan för en till extra koll (ultraljud) en annan del i cykeln. Jag var nog lite naiv och tänkte inte att de skulle kolla mig så mycket utan att det var uppenbart var problemet är. Men det är ju jag som ska bära barnet så det är ju självklart att när man ska göra en så omfattad procedur att de ska kolla att det ser ut som det ska hos mig med.

Vet du om din sambo har gjort kromosom-test? Jag tror det är obligatoriskt, de sa till oss att det kan vara en orsak till sämre kvalitet/mängd på spermier hos mannen. Vi bor i England så det kan förstås vara skillnad med tester och väntetid. Vad har de kollat på dig hittills?
    Startar ICSI under februari/mars 2011
  • MariaMiia
    yessan skrev 2010-12-10 11:16:40 följande:
    Anlijoos.. Jo tack,det går bra :) har precis vart å gjort ÄP Ida,5 ägg blev det,så nu ska vi tillbaka på månda å sätta in (förhoppningsvis) :)
    Så nu är det verkligen på gång..äntligen,finns inget som är värre än väntan :)
    Men förövrigt,sprutorna har ja knappt märkt av (gjort den korta perioden) så jag klagar inte :)
    Hoppas det rullar på för alla de andra oxå..?
    Åh, vad spännande. Stort lycka till !!
    Startar ICSI under februari/mars 2011
  • anmaelli
    Filura skrev 2010-12-13 21:18:39 följande:
    Hej!
    Ville inge lite hopp genom att berätta att vi lyckades med vårt första ICSI och det resulterade i vår ljuvliga lilla pojke som är född i juli -09.
    Efter det har vi gjort ett misslyckat syskonförsök (FET) och jag är nu ruvare på vårt andra. Sen har vi inga embryon kvar på SU så då blir det privatklinik.
    Vi ska även anmäla oss till adoptionsorganisationen FIFA har vi bestämt eftersom vi är nyfikna på adoption också:)
    Men tillsvidare kör vi några försök till innan vi lägger ner och fokuserar på ett syskon från fjärran:)
    Tack Filura för din positiva berättelse! :) Lycka till nu!! Och berätta gärna hur det går, när kan du testa?
  • anmaelli
    MariaMiia skrev 2010-12-14 14:54:27 följande:
    Hej,
    Jag frågade i fredags när jag var på besök när medicinering startar och sköterskan sa 10dagar före beräknad mens. Jag ska tillbaka i Jan för en till extra koll (ultraljud) en annan del i cykeln. Jag var nog lite naiv och tänkte inte att de skulle kolla mig så mycket utan att det var uppenbart var problemet är. Men det är ju jag som ska bära barnet så det är ju självklart att när man ska göra en så omfattad procedur att de ska kolla att det ser ut som det ska hos mig med.

Vet du om din sambo har gjort kromosom-test? Jag tror det är obligatoriskt, de sa till oss att det kan vara en orsak till sämre kvalitet/mängd på spermier hos mannen. Vi bor i England så det kan förstås vara skillnad med tester och väntetid. Vad har de kollat på dig hittills?
    Då var jag inte helt ute och cyklade, 10 dagar före beräknad mens är ju för många av oss dag 20 i cykeln :)
    Jag vet faktiskt inte om han har gjort kromosontest, hur görs det? Det han har lämnat är ett blodprov och spermieprov, inget annat.

Vi har det lite knepigt på jobbet nu så nu vill jag ÄNNU mer bli med bebis så jag kan få komma därifrån ett tag.
  • Filura

Hej på er! Jag har tjuvtestat minus idag och känns verkligen som att mensen är på gång...td är 26/12 men negativt test idag gör mig 99% säker på att det inte har gått vägen. Men jag kan inte vara bitter...vi har ju en son som vi aldrig trodde vi skulle få. Får ringa Carlenderska efter nyår och boka tid för nytt försök. Sen ger vi nog upp det här med biologiskt syskon. Orkar inte hålla på mer. Adoption tar tid förvisso, men då kan man leva å njuta av vår son under den tiden utan att jaga plus och proppa kroppen med hormoner. Hoppas på lyckade resultat för er alla såklart!:)

• anmaelli

Hej Filura!
    Jag tycker inte du ska ge upp, den 26:e är ju JÄTTElänge till, så jag tror ärligt talat inte ditt minus betyder någonting. Sen kan det ju vara så ändå, och då är det ju skönt att ni har en plan på att gå vidare med adoption.

Jag tänker iaf fortsätta hålla tummarna för dig!

Berätta den 26:e hur det gått :)

• Filura
    anmaelli skrev 2010-12-18 21:57:13 följande:
    Hej Filura!Jag tycker inte du ska ge upp, den 26:e är ju JÄTTElänge till, så jag tror ärligt talat inte ditt minus betyder någonting. Sen kan det ju vara så ändå, och då är det ju skönt att ni har en plan på att gå vidare med adoption. Jag tänker iaf fortsätta hålla tummarna för dig! Berätta den 26:e hur det gått :)

Hej! Det gick inte vägen..mensen kom idag så det är kört som jag misstänkte! Men nu blir det några försök på caralnderska samt placering i adoptionskö. Känns ok trots allt! Är så tacksam för vår son och hellre den här ordning på misslyckade försök än tvärtom. Våran lilleman är vårt mirakel och syskon är ju bara en bonus:) Lycka till alla!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI