anmaelli skrev 2010-12-09 21:03:51 följande:
Hej MariaMiia!
Jag har hört det där angående när medicineringen startat i förhållande till menscykeln, och jag har för mig att det var runt dag 20, men det får du helt och hållet ta med en nypa salt för det kan vara helt galet... Jag är ju inte där ännu så jag har inte lagt sådana detaljer på minnet. Försöker att inte blir helt besatt av denna karusellen...
Jag blev lite orolig när jag läste om alla era tester, så att vi inte får göra det när vi väl kommer till planeringsmötet. Men jag TROR och hoppas att alla sådana tester redan är klara för oss i och med att vi har gjort en utredning på en mottagning i stan. Jag minns inte riktigt allt som har testats och allt har ju varit bra, förutom sambons spermietest, så det känns som att det borde vara gott hopp om att lyckas!
Hej,
Jag frågade i fredags när jag var på besök när medicinering startar och sköterskan sa 10dagar före beräknad mens. Jag ska tillbaka i Jan för en till extra koll (ultraljud) en annan del i cykeln. Jag var nog lite naiv och tänkte inte att de skulle kolla mig så mycket utan att det var uppenbart var problemet är. Men det är ju jag som ska bära barnet så det är ju självklart att när man ska göra en så omfattad procedur att de ska kolla att det ser ut som det ska hos mig med.
Vet du om din sambo har gjort kromosom-test? Jag tror det är obligatoriskt, de sa till oss att det kan vara en orsak till sämre kvalitet/mängd på spermier hos mannen. Vi bor i England så det kan förstås vara skillnad med tester och väntetid. Vad har de kollat på dig hittills?