• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • Aurora1979

Anlijoos: Nä det tror jag inte du behöver... eller alltså du kanske inte ska supa dig dyngrak liksom.... ;)

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-03-19 23:50:15 följande:
    Anlijoos: Nä det tror jag inte du behöver... eller alltså du kanske inte ska supa dig dyngrak liksom.... ;)
    Jag looooovar :)
    Men tänkte mer att ibland kan det kännas skönt att kunna dricka en öl eller ett glas vin bara för att få stopp på spekulationer om att man är gravid...
    Känner mig förberedd inför morgondagens spraystart nu!
    Välkommen IVF försök 1!!
  • Aurora1979

Anlijoos: Kan meddela att jag firade min sista kväll innan FET med 2 glas vin haha... och det visade sig ju bli de sista på vääääldigt länge. ;)  Och du, välkommen till IVF-världen på riktigt. You are in for quite a ride! ;)

• anmaelli
    Aurora1979 skrev 2011-03-20 20:41:28 följande:
    Anlijoos: Kan meddela att jag firade min sista kväll innan FET med 2 glas vin haha... och det visade sig ju bli de sista på vääääldigt länge. ;)  Och du, välkommen till IVF-världen på riktigt. You are in for quite a ride! ;)
    Haha, då kanske jag ska köra samma taktik :)

Hur mår du nu?
  • Aurora1979

anlijoos: hm ja just nu är jag dunderförkylt men vet inte om det är graviditeten som gjort mig sjuk eller om jag bara fått det ändå. Men förutom det mår jag fint!

• kattm

Hur känns det, anlijoos? Har du kommit igång med sprayandet?

• anmaelli
    cattm:
    Jag känner faktiskt ingenting! Känns lite skumt för jag försöker känna något, men icke... kan man göra fel med sprayen? Spraya för lite tex? Iofs är jag glad att jag mår bra såklart :) Så mycket på jobbet att jag knappt hinner tänka på det här mer än när telefonen ringer och det är dags för att spraya...
    Hoppas att det fortsätter så! Ska spraya en vecka till och sen blir det blodprov och UL 5 April så får vi se om jag får komma igång med sprutorna sen!

Hur går det för dig cattm?

Aurora79: Vad skönt att du mår bra!! Hoppas att förkylningen ger med dig snart också!
  • kattm
    anmaelli skrev 2011-03-25 21:03:21 följande:
    cattm:
    Jag känner faktiskt ingenting! Känns lite skumt för jag försöker känna något, men icke... kan man göra fel med sprayen? Spraya för lite tex? Iofs är jag glad att jag mår bra såklart :) Så mycket på jobbet att jag knappt hinner tänka på det här mer än när telefonen ringer och det är dags för att spraya...
    Hoppas att det fortsätter så! Ska spraya en vecka till och sen blir det blodprov och UL 5 April så får vi se om jag får komma igång med sprutorna sen!

Hur går det för dig cattm?

Aurora79: Vad skönt att du mår bra!! Hoppas att förkylningen ger med dig snart också!
    Jag ruvar på och hoppas och misströstar om vartannat. Jag har de vanliga biverkningarna av progesteronet (ömma bröst, dålig hy och molvärk), men inget som tyder på något mer. Det är en hel vecka kvar till testdagen. En evighet med andra ord.

Skönt att du inte känner av sprayen. Jag tror inte att man sprayar för lite. Däremot upplevde jag att det kändes som att det knappt kom något ibland. Jag tror att det beror på hur sprayen riktas, att den inte känns lika mycket överallt i näsan. När jag har sprayat så har biverkningarna kommit mot slutet av spray-perioden, speciellt första omgången (de två följande IVF:erna så har biverkningarna kommit lite tidigare). Men jag hoppas att du klarar dig utan några jobbiga varianter av biverkningar (eller några alls, men samtidigt kan det vara skönt med så där lite lagom biverkningar bara för att vara säker på att sprayen faktiskt gör något... ).
  • anmaelli
    kattm skrev 2011-03-25 21:49:52 följande:
    Jag ruvar på och hoppas och misströstar om vartannat. Jag har de vanliga biverkningarna av progesteronet (ömma bröst, dålig hy och molvärk), men inget som tyder på något mer. Det är en hel vecka kvar till testdagen. En evighet med andra ord.

Skönt att du inte känner av sprayen. Jag tror inte att man sprayar för lite. Däremot upplevde jag att det kändes som att det knappt kom något ibland. Jag tror att det beror på hur sprayen riktas, att den inte känns lika mycket överallt i näsan. När jag har sprayat så har biverkningarna kommit mot slutet av spray-perioden, speciellt första omgången (de två följande IVF:erna så har biverkningarna kommit lite tidigare). Men jag hoppas att du klarar dig utan några jobbiga varianter av biverkningar (eller några alls, men samtidigt kan det vara skönt med så där lite lagom biverkningar bara för att vara säker på att sprayen faktiskt gör något... ).
    Hejsan!
    Jag har nu haft lite huvudvärk igår kväll och idag så nu har jag precis tagit två panodil och gått och lagt mig under en filt i soffan... vet inte om det beror på sprayen eller om jag skulle haft det ändå. Har ju huvudvärk emellanåt och nu är det rätt mycket på jobbet så det kan lika gärna vara därför. Annars känner jag inte så mycket, lite ont i nedre delen av magen som inför mens vilken bör komma om några dagar och så var jag åtminstone igår väldigt trött. Men helt klart hanterbart... och jag vet ju inte om det är riktiga symptom :)

Spännande cattm, hoppas verkligen du får plus denna gång!!
  • phillie12

Hej alla fina! 
    Hur går det för er?

Här är det deppigt värre för eftersom min mens inte kommit idag blir det inget nytt försök den här cykeln. Idag var sista dagen för att hinna med innan påskstängningen så nu måste vi vänta en hel lång månad till innan ett nytt försök. :(  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI