• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • phillie12

Åh, lycka till på ÄP anljoos!!! Det verkar båda gott! Kraaam!

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-02 20:02:52 följande:
    Åh, lycka till på ÄP anljoos!!! Det verkar båda gott! Kraaam!
    Åh TACK phillie10, jag hoppas ju att det ska gå vägen :)

Hur går det för dig nu?

Stor kram!
  • Skrollansmamma

Hej anlijoos!

Håller alla tummar för er! Har ni kollat alla hotell? Lkpg är min hemstad o jag tycker nån borde ha ett rum! Frimurarhotellet, stora hotellet, scandic?

Lycka till!

Kram

• anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-05-02 21:31:34 följande:
    Hej anlijoos!

Håller alla tummar för er! Har ni kollat alla hotell? Lkpg är min hemstad o jag tycker nån borde ha ett rum! Frimurarhotellet, stora hotellet, scandic?

Lycka till!

Kram
    Tack för tummarna :)

Vi har tyvärr kollat överallt :( Jag vet inte vad som händer i Linköping tisdag och onsdag, men något måste det ju vara.

Det blir nog att vi åker tidigt, sambon får köra så jag kan vila lite... känns inte så roligt, men det är ju som det är. Funderade på att bo i Norrköping, men då har vi ändå en bit att åka och sparar bara 1 1/2 timme mot att betala 1000 - 2000 kr... så nej, det blir nog att ställa kl på 4 istället.

Kram!
  • anmaelli
    Skrollansmamma skrev 2011-05-02 22:02:40 följande:
    Hmm skumt! Hoppas du kan sova lite i bilen! Håller tummarna som sagt!

Kram
    :)

Tack, som sagt!
    Nu blir det sängen här,
    godnatt & kram!
  • phillie12

Klart det kommer gå vägen! och Äp kommer gå bra! Du kommer få både lugnande och morfin så det går säkertt alldeles utmärkt, man blir så väl omhändertagen sååå. :) 

Jo, det går bra! Är ju gravid, kan väl inte vara någon som missat! ;) Det känns helt sjukt och jag tror inte jag fattat det än, det enda jag märker är att jag är förlamande trött och gråter hela tiden! :)

KRAM! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-02 22:20:08 följande:
    Klart det kommer gå vägen! och Äp kommer gå bra! Du kommer få både lugnande och morfin så det går säkertt alldeles utmärkt, man blir så väl omhändertagen sååå. :) 

Jo, det går bra! Är ju gravid, kan väl inte vara någon som missat! ;) Det känns helt sjukt och jag tror inte jag fattat det än, det enda jag märker är att jag är förlamande trött och gråter hela tiden! :)

KRAM! 
    Hm, jag har för dålig koll! Jag hade glömt att du var gravid. Har säkert gratulerat innan, men gör det igen GRATTSI! Vilken vecka är du i, var det ditt första försök?

Att vara trött och gråta kan jag göra i 9 månader om det är så... :) nu VILL jag ha bebis! Punkt slut.

Kram!
  • HaBaNiTa

Hej alla fina!!! anlijoos jag mår väl si så där tog ett test RD 9 och 13 båda neg *snyft* har testdag RD 18 alltså på fre känns rätt kört då jag igår började blöda lite inte alls mkt kom lite brunt och rosa på pappret, idag är det knappt något bara lite brunt! Hjälpte min syster att packa upp grejer efter hennes flytt igår och lyfte lite småsaker men kroppen kanske sa ifrån och det var därför jag blödde! kanske ska ta det lite lugnt ändå! Hoppas jag testade för tidigt och att det lever en liten räka i mig!!! Du ska se att det kommer gå super på ÄP jag hade 16 ägg, 10 blev befruktade, 5 super embryon, 1 i mig och 4 till frysen de andra 5 skulle de odla vidare på för att kolla om de klarar av o frysas! Kommer ni göra vanlig IVF eller ICSI??? Du ska se att du klarar detta galant och att det kommer gå smidigt när du väl ligger där! Jag trodde det skulle göra mer ont än vad det gjorde, klart det spänner och känns men de är inte direkt snåla med morfinet så du kommer klara detta!!! Lycka till nu gumman så håller jag tummarna att det blir massor med guldägg! Kramis

• phillie12

Tack! Nä, det var andra färskförsöket! Helt otroligt egentligen för vi fick bara ut två ägg varav ett var tillräckligt bra för ET och hade fem celler och lite fragmentering, så man ska aldrig säga aldrig! 

Usch vad jobbigt Habanita. :( *kramar om* Men jag hoppas också att det är för tidigt för att testa! Ännu håller vi tummarna!!! 

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI