• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • anmaelli
    Meloti skrev 2011-05-05 21:41:41 följande:
    Åhh du har kommit så pass?du ska se att allt går fin fint. Jag blir oxå uttråkad direkt. Har 4 discjbråck iryggen sedan 1 år tillbaka, var tvungen att sluta på jobbet då jag städade i en fabrik och ryggen inte gillade detta. Är bättre nu men sjukskriven än så länge.
    Var gick du någonstanns?ursäkta med 1 mitt minne är helt bortblåst för tillfället, 2 man skriver med så mpnga så man glömmer. Var det din första gång?Hur var det?

Kramis
    Det är första gången för oss och jag går i Linköping! Det är inte lätt att hålla koll på allt och alla här... :)
    Jag berättar imorgon hur det har gått... spännande.

Kram!
  • Lillan15

anlijoos: Lycka till i morgon på ET! Kommer gå hur bra som helst. Jag kände det knappt. Lite obehaglig känsla bara. Har en liten bebis i magen efter IVF nr. 2. Vecka 34 nu. Skål för i morgon

• HaBaNiTa

Blev som jag misstänkte ett stort minus :( men är inte orolig. Väntar på att sjukhuset ska ringa upp nu så vi får veta hur och när vi får vår frysis insatt. Tack alla fina här inne för all pepp och stöd. Ni är guldvärda ska ni veta. Uppdaterar sen om hur det blir med FET kram

• phillie12

Lycka till idag Anljoos! 
    Återföringen kändes bara som ett liiiitet stick för mig när de förde in katetern. Det är häftigt när man får se på UL-skärmen efteråt var de har lagt den lill*! Det fick vi inte första gången så det var skönt att få se denna gången så man "visste" att den fanns där inne!

Gudars! Jag vågar mig inte på att giss hur mycket jag gått upp under de här försöken, dels att man inte skja träna för mycket under sprutperioden (=inget alls för mig) plus att jag tröståt rätt bra och att man sen "tar tag" i det när man får plus tänkte jag också men nu så ba "Äh, jag ska ändå bli tjock så!" Haha, jättehemskt.  Plus att eftersom jag är så jäkla trött och numer bara dricker en kopp kaffe om dagen så kompenserar jag det med socker = JÄTTEdåligt!

Jävla skit Habanita. *kramar om* Men säger som de andra, roligt att se att du är så hoppfull inför FETen. Men passa på att sörja lite också och krama om varandra och kom sen igen! Det kommer gå bra!

Trevlig helg! Kraaaaaam på er! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Meloti
    phillie12 skrev 2011-05-06 11:45:39 följande:
    Lycka till idag Anljoos! 
    Återföringen kändes bara som ett liiiitet stick för mig när de förde in katetern. Det är häftigt när man får se på UL-skärmen efteråt var de har lagt den lill*! Det fick vi inte första gången så det var skönt att få se denna gången så man "visste" att den fanns där inne!

Gudars! Jag vågar mig inte på att giss hur mycket jag gått upp under de här försöken, dels att man inte skja träna för mycket under sprutperioden (=inget alls för mig) plus att jag tröståt rätt bra och att man sen "tar tag" i det när man får plus tänkte jag också men nu så ba "Äh, jag ska ändå bli tjock så!" Haha, jättehemskt.  Plus att eftersom jag är så jäkla trött och numer bara dricker en kopp kaffe om dagen så kompenserar jag det med socker = JÄTTEdåligt!

Jävla skit Habanita. *kramar om* Men säger som de andra, roligt att se att du är så hoppfull inför FETen. Men passa på att sörja lite också och krama om varandra och kom sen igen! Det kommer gå bra!

Trevlig helg! Kraaaaaam på er! 
    Bra då är jag inte ensam;))))
  • Meloti
    Hej tjejer (igen)hihi

en fråga idag är 3;e dagen jag ska ta spruta, min mens (blödning)tog slut i tisdags idag kommer det ljusrosa flytningar eller rättare sagt när jag varit på toa och torkar så är det pyttelite på pappret!

Kan det vara något att oroa sig för?

Hoppas alla får en toppen helg och att det gått bra för dig-nlijoos

• phillie12

Nää, det tror jag inte! Men ring och fråga om du är osäker! man kan aldrig ringa för ofta! ;)

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI