• anmaelli

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hejsan!
    Jag tänkte att vi som ska göra eller har gjort ICSI på grund av manlig infertilitet kan samlas här?

Hur har det gått för er som redan har gjort det?

Hur länge har ni försökt? Hur gamla är ni? Har ni några andra sympom som gör det hela krångligare?

Hoppas vi blir ett gäng hoppfulla tjejer som kan hjälpas åt att stötta varandra.

Vi fick för 2 veckor sedan reda  på att sambons spermieprov inte såg alls bra ut, så vi hoppas nu på att få sätta igång med ICSI i januari åtminstone.

VÄLKOMNA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 21:17
    Nu finns även en Listtråd för oss med manlig infertilitet som ska göra ICSI, den hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-131/m56982066.html

• Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI
  • HaBaNiTa

Meloti jag blödde lite under sprutandet och allt gick bra fick ut 16 ägg och har precis ruvat på ett och har 6 i frysen så var inte orolig. Det är bara biverkningar ;)

• HaBaNiTa

Har fått en tid i slutet på maj nu. Står i kö om det blir avbokningar för att komma innan. Men de har räknat med att vi hinner sätta in en liten eskimå innan de stänger för sommaren så om ca 6v är jag nog ruvare igen om det inte blir tidigare så klart!!! Måste ju ha en mens emellan innan vi kan börja ruva igen. Tack alla som stöttat mig kram på er!

• HaBaNiTa

Ja återföringen görs i slutet av juni men jag har tid hos läkaren i slutet av maj då vi måste sätta igång min mens (har ju ingen egen) o sen bygga på slemhinnan. Men återföringen sker i mitten/slutet av juni beroende på när min mens bestämmer sig för o komma. ;) kram

• anmaelli

Hejsan!
    Då är vi hemkomna igen. Dagen har innehållit både hopp och förtvivlan.

Det började med att vi fick veta att 12 ägg blivit befruktande. Superbra tyckte jag! Men sen visade det sig att inga var av särskilt bra kvalitet, så det blev inga till frysen och 2 tillbaka till mig.
    Kändes tungt då jag på något sätt förväntat mig positivt besked...

Men sen så frågade jag om vår chans och då sa hon 46 %, och då blev vi positiva igen, MEN det låter väl ändå FÖR bra om nu embryorna var av dålig kvalitet...? Fattar inte. Just då blev jag mest paff och kom inte på några frågor att ställa.

Hur har era embryorna blivit bedömda?

Kram!

• phillie12

anljoos, är du säker på att de var dåliga då? de kanske inte var toppen men bra liksom? Sånt ägg fick vi tillbaka, inte topkvalitet men bra = det bästa vi någonsin kunde få! :)

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • anmaelli
    phillie12 skrev 2011-05-06 15:48:41 följande:
    anljoos, är du säker på att de var dåliga då? de kanske inte var toppen men bra liksom? Sånt ägg fick vi tillbaka, inte topkvalitet men bra = det bästa vi någonsin kunde få! :)
    Hm. jag är osäker på om de var dåliga eller inte toppkvalitet. De sa nånting om att de är "under linjen", så kanske inte jättedåliga ändå? Man blir helt snurrig av detta, skulle vilja ringa och ställa 1000 frågor nu, för det är först nu de dyker upp.... Tur man har er att bolla och klura tillsammans med :)

Ett sånt "bra" embryo som ni fick tillbaka kan jag också tänka mig
  • Meloti
    HaBaNiTa skrev 2011-05-06 12:24:49 följande:
    Meloti jag blödde lite under sprutandet och allt gick bra fick ut 16 ägg och har precis ruvat på ett och har 6 i frysen så var inte orolig. Det är bara biverkningar ;)
    tack för svaret kram
Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI