• Freida

Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI

Hej på er!

Jag har inte läst hela tråden

Vi har gjort 2 ivf/icsi förrut ... det var 5 år sen. Nu planerar vi syskon... (vår son kom till med en annan mans spermier) Nu är frågan om man vågar försöka... 2 misslyckade i bagaget... fast båda gångerna delade sig äggen fint och jag fick ruva. Men tror ni det kan ta sig lättare nu när jag varit gravid tidigare???

• Freida

annlijoos: Jag vet bara att mensvärk brukar vara ett gott tecken. Hade mycket mensvärk när jag väntade min son!

Det är så att min man är så rädd att misslyckas, så jag vill börja på nytt men han är osäker...

• Freida

Vi har bara ett gratis kvar... och jag vill så gärna göra det NU... men min man är inte mogen, rädd för å misslyckas kanske. Men hur ska man få tillbaka tron? Våra ägg har juh alla blivit befruktade och delat sig... det är juh jag som inte kunnat ruva dem!

• Freida

Hej på er. Får jag fråga en sak om regler?

Jag å min man blev beviljade 3 ivf/icsi och gjorde bara två.... sen skilldes vi... vi orkade inte med allt. Jag blev oplanerat med barn med en annan som inte finns med i bilden nu. Nu har min man adopterat barnet och vi vill så gärna ha ett barn till. Har vi rätt att få vårt sista ivf/icsi försök?

• Freida

Nej, men vi använde juh bara 2 av de 3 gratisförsök som vi fick... å det resulterade inte till någon graviditet. Ja, jag får väl förklara för dem såklart... men ville ha lite "kött på benen" innan. Vore underbart att få uppleva graviditet och födsel med min man "på riktigt" annars kommer vi nog förmodligen adoptera, så man får gå och längta efter "vårt barn tillsammans..."

• Freida

ps: Inte det att vi inte är tacksamma för att lille O kom till oss... han är det bästa som finns. Men vore ännu mera underbart om han kunde få ett syskon och att min man kunde få vara delaktig från början den här gången.

• Freida

Hoppas du har rätt habanita Vad är PICSI? Vi har gjort ICSI i Falun med extra lång odling... fått tillbaka embryot båda gångerna men det har inte "fäst"... Vi vill nu alltså göra vårt 3:de. (sonen är nu snart 4 år)

• Freida

Maryhe: Då är det kanske redan försent... ja, detta är genom landstinget. Vi har inte "orkat" förren nu. Tack för info om PICSI!!!

• Freida

Förlåt att jag klappar in i er tråd såhär förresten...

Kram å lycka till... kanske återkommer när vi är igång igen. (För vi får väl göra ivf som kostar annars...)
    Min man är även inne på donator om det inte funkar den 3:e gången)

• Freida

Tänkte mest eftersom jag bara skriver om mig och inte läst alla era historier... Tacl iaf för erat stöd

• Freida

Jag är förresten 30 år och min man 37 år. Vi har gjort 2 icsi utan resultat.

Svar på tråden Vi med manlig infertilitet som ska göra/har gjort ICSI