Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche skrev 2012-07-29 22:42:43 följande:
    Hade ingen aning just då vad det var kan jag tala om :) Men sen när man skulle skaffa barn så förstod jag efter att läst på vad det kunde vara :)  Jag var t.o.m in på akuten för jag hade såna smärtor vid äl en gång och innan dom fattade att det var det!! hahaha och då började jag förstå vad det var också. 

Vi sexade i går kväll. Gubben är och tränar så tror inte han orkar med nå sex i kväll faktiskt. :/
    Kan ju alltid försöka! haha jag är den kåta i vårt förhållande :D Jag vill alltid!
    Ha ha, jag har åkt in några ggr på sjukan jag med för såna saker och det pinsamma var ju att vår granne var BM och jobbade på gyn akuten och då tog hand om mig ibland men hon låtsades som hon inte kände mig trots att hennes dotter och min syrra var bästisar på den tiden.

En gång åkte jag in då jag tuppade av efter jag och exet hade haft sex ha ha. Ja du jag har vart med om mycket skumma grejer, då tyckte jag det var superskämmigt men nu skrattar jag bara åt allt.

Men du jag har läst att träning ökar sexlusten så vem vet. Tur att du vill ofta då gäller att få med sig gubben med sig också. Brukade inte ha nåt problem med det i mitt förra förhållande direkt

Tyvärr så brukar jag inte var så sugen på sex annars än när det ska göra bebis och sedan när jag är gravid då får jag nåt slags kåtslag utan dess like
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2012-07-30 00:27:26 följande:
    Telgebo - spanade in Pernilles karta över flytningar - finns en som heter milky - den skulle jag tolka som vattnig och vit! Går under creamy!

Ang. fyra eller ej - jag har en försvagad livmoder - endast ett par mm tunn, en moderkaka som växte fast vid första förlossningen (som de är oroliga för ska växa fast igen) samt en massa ärrvävnad. Läkarna (de var två) som snittade mig denna gången rekommenderade inte en till graviditet.... Dock så står det inget i min journal om det, och har googlat fram (hamnar självklart alltid här på fl såklart ) och fått fram att de flesta med liknande besvär fått ok för ny graviditet.

Å nej, här blir det inga hormoner igen i min kropp heller - mådde inge bra alls utav dem.
    Men fyller jag i c så får jag inga fertila dagar alls i min chart och det verkar ju bara skumt.

Ang en fyra för dig så kan jag inget om det då jag aldrig varit i den situationen, men hoppas en bra läkare kan ge dig ett bra svar.

Nej här blir det aldrig mer p-piller igen heller. Så dåligt som jag mådde senast av dom vill jag aldrig må igen.
  • telgebo
    greeneyes skrev 2012-07-30 07:45:03 följande:
    Telgebo: har du funderat på bisolvon eller grapejuice? Det sägs öka flytn o det kanske kan vara värt att prova vid äl? Vet flera som blivit gravida den månaden de provat
    Bisolvon i det syftet har jag aldrig testat och jag är lite rädd att sabba flytningarna totalt av det också. Grapejuice har jag testat en cykel och det märkte jag av kan jag säga även om jag inte blev gravid den gången. Kanske värt att prova igen. Fast å andra sidan planerar jag ingen graviditet.

Tack för dina tips, uppskattas
  • telgebo
    kanske 4a skrev 2012-07-30 08:10:00 följande:
    Hej tjejer! Igårkväll kom mensen äntligen så nu hoppas jag vi är på banan igen. Tyvärr kommer äl infalla då vi antingen är hos min mamma i hennes tvåa med barnen i samma rum, eller på väg hem och sover i tält, grrr. Men den dagen den sorgen haha.

Nu ska jag packa och fixa hela dagen, sen drar vi på ca 3 veckors semester!!

kram Hjärta    
    Skönt att du är på banan igen Håller en tumme att ni lyckas få till det ändå Smit in på toa och ta en snabbis Nöden har ingen lag ha ha
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 08:26:21 följande:
    Nä nu jäklars har kroppen fått fnatt!!!
    Kolla min kurva ..

www.fertilityfriend.com/home/3deb15
    Men gumman, det ser ju kanon ut, en höjning till imorgon och du får en coverline så oroa dig inte.

För mig går det käpprätt åt helvete så detta blir garanterat en ÄL lös kurva och en sen jädra mens. Fan vad jag hatar p-piller och att vara helt jävla vilse i kroppen, fy fan aldrig mer p-piller. GRRRR
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 08:51:21 följande:
    Missboring: Ja, det stämmer ju. Får hoppas på höjning två dagar till då så man får coverline. Men det konstiga är att jag inte fått fullt utslag på äl testerna än.
    Måste man få fullt utslag för att ha haft äl? Eller kan man haft äl iaf? Är det säkert att ett ägg släppt om man får coveline?

Många frågor nu :) Men jag trodde nästan denna månad att det var kört, att jag inte kommer få äl alls.
    Äl test är luriga. Jag har läst i en tråd här på FL att vissa fick inget plus alls på ÄL test men hade ÄL ändå. En stegring kan vara så kort att man missar den. Mitt tips till dig är att testa med ÄL test 2 till 3 ggr per dag.
    Sedan är ÄL test inte säkra, jag har haft ett stort psykbryt av alla ÄL test som jag tog när jag försökte få barn som aldrig stämde med verkligheten. Jag fick positivt på mina men hade aldrig ÄL ändå. Jag gick enbart på sekret, tapp och ren jädra chansning och mina ÄL symtom som ömma bröst och att jag var mer sugen på sex.
  • telgebo

Sedan så vet jag att det finns tecken i kurvan också som visar på att man haft ÄL, bla coverlinen då som ska vara heldragen samt nåt om en viss tempökning som jag tyvärr inte är så kunnig. Jag hoppas Vilvarin eller Björnis kommer in i tråden och kan svara på det där för dom är enligt mig proffs på det hela.

• telgebo
    Saga09 skrev 2012-07-30 10:31:52 följande:
    ÄL+5... tempen fortsätter upp... bra tecken än så länge.

Hur kommer det sig förresten ( om någon nu vet dvs ) jag tar alltid tempen vid 05.45-06.15 på morgonen så även idag... ( temp då 36.6) vaknade även till 07.30 och tänkte se om det var någon skillnad även om denna temp ju inte räknas. Då hade den stigit till 36.8.

Vad var frågan.. hm jo varför fortsätter tempen att stiga efter det att man testat? Någon som vet?
    Vad jag förstått. Efter ÄL så bildas progesteron och det är ett värmereglerande hormon så det är säkert det som gör att tempen ökar.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-30 12:05:44 följande:
    Ja alltså jag var som nästan säker på att jag har äl i typ går men nu kände jag precis på tappen och den är helt öppen, högt upp och kan nästan få in lillfingret (tolka det rätt) och den är helt mjuk!!! Åhh nooo...jäkla kropp.
    Men däremot är flytningarna lite lotion aktiga även om dom inte är tjocka på något sätt.
    Mös iaf med gubben i natt , han väckte mig 1 i natt och ville mysa haha.
    Så får väl mysa i morgon också bara för att vara säker :)
    Så jag är inte så säker på att tempen kommer stiga även i morgon :/
    Hmm nu vill jag ju att det ska vara morgon igen för jag är sjukt nyfiken. !!!

Ang din kurva , vänta lite till den kanske bara är sen äl ? Hmm...
    Ja alltså jag har sagt samma sak. ALDRIG mer p piller!!!
    Du har ju för tusan fertil tapp gumman. Mjuk, öppen och hög är fertil så sexa på. Ha ha

Kanske dags att läsa på för oss om allt på FF igen. Finns massa info. Själv tänkte jag köra 25 lektions kursen med examen igår men jag fick fan inte fram den för kursen finns inte kvar, suck vad ledsen jag blev.
    Gjorde iaf examen utan att läst på och fick 80% rätt på 83 frågor så ganska stolt men nåt cert fick man ju fan inte som jag fick förra gången för över 2 år sedan.

Ang dina flytningar så har jag samma sak. C är inte fertila även om min VIP påstår nåt annat.
    Men det är ju bra att ni har sex för det ökar ju sannolikheten att du/ni lyckas.
    Inget sex här.
  • telgebo

Hittade en riktig bra tråd så jag lägger in länken här

Ähh vad fan det vill sig inte.

Den finns iaf på planerar barn under kategori fertilitet och kropp på sidan 7 eller 8 och heter Hormoner tråden är gjord för 9 år sedan av Ofelia.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*