Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Losan skrev 2012-07-29 18:33:29 följande:
    Precis sådär brukar jag ha det några dagar innan jag får W eller E! Tyckte det verkade konstigt i början då jag hade äl-flytningar under så lång tid innan äl! Men numera ser jag det som ett tecken på att äl är på g!
    Men jag har ju vitt i och det ska det ju inte vara om det är w utan då ska det vara genomskinligt har jag förstått det som iaf. Vitt är ju c men mitt c känns på ett annat sätt än detta w med vitt i.
    har aldrig E flytningar, det hade jag bara som yngre.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Losan skrev 2012-07-29 19:05:12 följande:
    Det jag har innan jag får riktiga w är som en blandning mellan c och w. Vattniga nästan lite trådiga fast vitgrumliga. Sen blir de klara ca två dagar innan äl. 
    Avundas dig får sa har inte jag. Mina är en blandning av w och c 50/50 liksom och vad sjutton ska man då fylla i i charten? Jag har fyllt i w fast det inte riktigt stämmer och får på så sätt en väldigt konstig kurva då FF får svårt att räkna ut när jag tusan egentligen har ÄL.
  • telgebo
    Saga09 skrev 2012-07-29 19:41:40 följande:
    Ok här är en fråga - kritvita flytningar efter äl - går de fortfarande som eggwhite eller räknas de då som creamy? Dessa ser i stort lika dana ut för mig..
    menar du att du kan dra ut det vita c till trådar?
    MissBoring skrev 2012-07-29 20:15:41 följande:
    Det va så jag menade, hur det va då förr.
    tack för svar. Fan va trist om jag inte får äl vad jag vet har den aldrig uteblivit förut!
    kanske blev för mycket med ivf och sen pergo i cykeln efter :-/ jaja får väl vänta å se vad som händer!
    Ja skittrist med positiva ÄL test men ändå lossnar det inte. Äl test indikerar ju bara att LH hormonet nått sin topp och inte att ägget verkligen släpper, fast ser man en coverline och alla andra tecken på FF så kan man vara tämligen säker på att ÄL skett.
  • telgebo
    Saga09 skrev 2012-07-29 21:44:21 följande:
    telgebi: nej det går inte att dra ut.. det klibbar mest. Jag blir så fundersam - jag menar äl flytningarna har jag nog bra koll på.. men mina flytningar är ex nästan aldrig genomskinliga.. betyder det att de är creamy jämt då?? Snacka om att vara förvirrande 
    Är dom inte tråddragande utan bara vita skulle jag sätta c men är dom mina våta som bara den så har jag inget bra svar. Var är alla experter? Gravida hela högen?
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 21:48:59 följande:
    Jag kommer ihåg då jag var ung, då var dom helt genomskinliga och kunde vara tjockt genomskinande  som äggvita.  Man kunde lätt göra en brygga mellan fingrarna.
    Men efter 1:a barnet så har jag aldrig märkt av på samma sätt mitt äggvitesekret. 
    Vissa månader är dom bara mjölkaktiga andra gånger vattniga men fortfarande lite grumligt vita sådär.
    Blev ju gravid med andra barnet fast jag inte märkte av några äggvite flytningar.
    Men när dom är jätte vattniga så det nästan rinner ur en (ursäkta språket) haha så skriver då jag W i kurvan.

Jag vet inte men tror ni inte det är lite olika på alla ang sekret/flytningarna under äl ? 
    Tror inte dom måste vara helt genomskinliga? Eller? 

Nu ska jag vara jätteäcklig så ni känsliga sluta läs här

När jag var riktigt ung läs typ 14 år så hade jag som en slemkula i trosan när jag hade ÄL, fattade inte var denna gelekula sjutton var för nåt och vågade inte fråga mamma för det kändes så skämmigt men jag fattade som något äldre var det var.

Sedan när jag försökte få mitt första barn så hade man ju typiskt ÄL sekret som man kunde få ut till långa jädra broar lätt 20-30 cm långa inga problem. hade inte alls svårt att bli gravid heller.

Så fyllde man 35 pang bom slut med sekret och så svårt att bli gravid Trodde aldrig att fertiliteten bara kunde sjunka som en sten sådär rakt av.

Nu har jag fatta efter att läst lite igen på FF att w är fertila flytningar det med men jag hittar inget svar på vad w som är vita är för något och vad sjutton man ska fylla i.
  • telgebo
    Saga09 skrev 2012-07-29 21:51:59 följande:
    Capiche: mina är verkligen nästan jämt vita.. alltså inte ens grumliga utan bara vita. Jag skulle kalla dem lotion flytningar.. men det funns ju inte som alternativ 
    Lotions är c.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 21:54:35 följande:
    Förra månaden hade jag bara lotionsaktiga flytningar jag satte C på det men det stämmer ju inte riktigt det heller va? För creamy är väl lite mer tjocka lotion flytningar? 
    Telgebo vad säger du ?
    Ha ha inkallar du mig, jag är aboslut lika lost som dig ang sekret alltså. Men c är för mig vita flytningar som är som salva alltså krämiga när ni har det på fingertoppen ha ha läcker förklaring.

Såååå irriterande, lekte med kurvan igen. det behövs såååå jädra lite nu för att få coverline med ÄL igår om nu bara tempjäveln kan öka 0,1 grad i morgon och så 0,1 grad på tisdag också men den vill ju inte.
  • telgebo

capiche: vad händer med din kurva om du lägger in 0,1 grad imorgon och så ytterligare 0,1 grad på tisdag? Får du heldraget då?

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 22:29:40 följande:
    haha , sry jag skrattar men så hade jag också , en gelekula typ. 

Om jag lägger höjning i morgon och över morgon så lägger den coverline den 16:e alltså idag så då får jag väl hoppas på höjning i morgon och övermorgon! Annars vette tusan!
    Hade du också så, vilket sammanträffande, jag bar skrattar nu. Ha ha tänk vad lite koll man hade då. Fattade du vad det var då?

Åhh visst är det irriterande att det är såååå nära coverline? Du kanske ska passa på att sexa lite ikväll då utifall att tempen går upp nu 2 dagar i rad.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-29 22:33:22 följande:
    Kinderägg: var in och kikade i tempkurvorna och ser att du precis haft äl. :D 
    Ha du äl sekret så du verkligen märker av dom m.m ?  
    Hon har fyllt i E iaf.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*