Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Capiche skrev 2012-07-14 12:25:08 följande:
    Nu har jag tjurat hela morgonen så nu är det bara ta nya tag! :) 
    Får sikta in oss på en april bebis istället! 
     ÄL då kring 28/7-29/7.
    Men som ni ser så hade jag väldigt tjocka mjölkaktiga flytningar kring äl.
    Kan man påverka det på något vis så dom blir tunnare?

Vet känslan, jag har vart där och till slut så kände jag att jag orkar fan inte längre, efter försök nr 21 men det var då det tog sig utan att jag höll på med Äl test och allt möjligt, tempade bara.

Jag tipsade om grapefruktsjuice i den andra tråden, sidan 55 i kost/förberedelser. Inget vetenskapligt bevisat att man blir gravid utav det men det blir väldigt vattnigare iaf. Många i den tråden blev gravida.
    Sedan vet jag inte hur mycket åldern spelar in också, får en känls att de flesta i den tråden är relativt unga och då har man ju i regel lättare att bli gravid. Jag vet inte hur gammal du är, själv är jag 38 snart.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-14 13:35:32 följande:
    Jag är 28 år. Men med tanke på att det tagit 1 1/2 år att bli gravida med mina andra barn så antar jag att något har jag saknat i kroppen kanske? 
    När jag blev gravid med mitt andra barn så åt jag apiforce och tempade.
    Men nu har jag en ny sambo och detta blir vårt första gemensamma barn vilket känns som att börja om på nytt :) mina andra barn är födda 05 och 08. 

Har suttit och läst igenom tråden, jag ska iaf testa med grapefrukt juicen ifall det hjälper att tunna ut sekretet. 
    För denna månad vad det verkligen vitt och tjockt.

Har du provat ÄL test? Jag tänkte om du vet att du har ÄL och så. Oftast så kan det ju dröja innan den kommer igång när man ätit p-piller.
    Jag har inte heller några ÄL flytningar eller rinniga så att jag ser dom, sedan vet jag inte om dom ligger där inne kanske. Man ska ha väldigt mycket tur att det ska ta sig, man har ca 20-30% chans varje månad och man har bara ÄL 24 timmar och man har bara ÄL 10 ggr/år så det ska mycket till för att det verkligen ska bli nåt. Allt måste vara perfekt där inne. Helt otroligt egentligen att det kan bli ett barn när man tänker efter.
  • telgebo

Fick mens den 11 juli, slutade med piller den 13 juli och denna mens är så jävla seg. Brukar blöda i 6 dagar men denna mens pågår fortfarande. Brukar det va såhär när man slutar med p piller? Har inget minne av att det var så förra gången 2002.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-17 21:39:58 följande:
    Det kan vara tjorv när man slutar med P piller sa min barnmorska. 
    Min första mens efter p piller stoppet varade 9 dagar!
    Min nu senaste mens varade ca 7 dagar , och nu är jag på 4 dagen i denna cykel så få se hur länge den tänkt hålla sig nu.

Det är säkert olika på alla hur man reagerar mot piller och så när man slutar.

Tack för svar. Nu har mensen äntligen slutat verkar det som så jag blödde i 7 dagar och både innan jag började med p-piller och när jag åt dom så hade jag mens i 6 dagar så det var bara 1 dag längre.

Nu har jag inte tempat sedan i söndags då jag varit bortrest och sovit i annan säng. Ska återuppta tempandet imorgon.
    Undrar om det kommer påverka nu att jag inte får någon coverline då jag inte tempat måndag-onsdag, hoppas inte det för jag är så nyfiken om kroppen kommer igång med ÄL direkt efter avslut med P-piller eller inte.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-18 23:16:10 följande:
    Jag har inte tempat alla dagar under mensen. Den verka kanske börja ta slut nu så får sätta igång och tempa i morgon bitti jag också :) 

Kanske inte har sådan stor betydelse att man tempar så länge man har mens. Jag kunde dock ha tempat både tisdag och onsdag morgon, men jag tänkte att det blir nog missvisande ändå då jag inte sover hemma.

Är det vanligt att magen sväller upp när man slutar med p-piller? Jag som haft så platt mage har nu fått en ballongmage och sväller jag ut den så ser jag ut att vara gravid i 5:e månaden. Min syster undrade om jag är säker på att jag inte är gravid på nytt och ja jag är helt säker på att jag inte är gravid.
  • telgebo
    Pillan2012 skrev 2012-07-25 22:04:05 följande:
    ok, jag går all in denna gång: apriforce, rosenrot och bisolvon!!! Nu jäklar ska här göras bebis!!!!! Men visst var det så att av de jag skrev så ska de tas bara mellan mens och äl, inte efter äl? Nån som testat nått av dem och kan säga om det påverkade er cykel nått?? Det jag är ute efter är en starkare och mer regelbunden äl samt en förlängd lutealfas!
    Jag har testat apiforce, det var i april 2010, jag blev gravid då med fick MA. vet inte om det var apiforcen som gjorde att jag blev gravid då jag även gjorde en ÄL spolning samma månad.
  • telgebo

Sjutton vad min kurva hoppar upp och ner, som en jojjo. Verkar inte som jag kommer få någon ÄL denna cykel men ingen fara. Vill bara veta om kroppen kommit igång med ÄL eller inte, men tydligen inte då.

Jag mår iaf så mycket mycket bättre utan p-piller, ingen hemsk PMS som jag hade hela tiden när jag åt dom och det är så skönt att slippa det.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-26 11:21:50 följande:
    med min 2:a graviditet började jag med apiforce efter 1 års försök och blev gravid första försöket efter vi började med det. Blev gravid i tvillingar men slutade tyvärr i missfall. Blev gravid med 2:a barnet 2 månader efter. 

Så vet inte om apiforcen hade verkan där. Men mer äl flytningar hade jag absolut då om man jämnför med nu.

Nu blöder jag istället vid äl, hel konstigt. Rädd att jag inte släpper ägg eller att det kan ta sig då jag blöder lite... 
    Hur mycket blöder du vid ÄL? Har hört att man kan blöda då, kan ju kanske vara så att du blöder av sex känsliga slemhinnor eller lättblödanade tapp eller nåt. Vill inte oroa dig.

Läste att du dricker grape denna gången med. Har du märkt någon skillnad?
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-26 11:55:01 följande:
    Det är som att det är brun röda vattnigare flytningar. Så jag blöder inte mycket men blod iaf. 
    Har som ont i högra äggstocken nu också. (brukar alltid få ont några dagar innan äl i höger äggstock)
    Annars brukar jag blöda vid sex när jag har äl.

Jo jag började denna månad då jag fick mens att dricka grape och mina flytningar är mycket vattnigare än vanligt så nog märker jag skillnad där. Kanske därför jag blöder nu för det tunnar ut slemhinnan eller nått?  Hmm....

Jag vet inte vad det kan bero på att du plötsligt börjat blöda vid ÄL. Hoppas någon annan kan svara dig på det.

Här märker jag inte av någon ÄL alls, men å andra sidan så försöker jag inte bli gravid men vill ju veta om kroppen kommit igång ju.

Givetvis så har jag ju blivit förkyld denna omgång så vet inte om det påverkar, hade feber i helgen.

• telgebo

Åhh jädra skitdator, svarat saga och så lägger datorn av.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*