Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Cinderella87 skrev 2011-11-13 19:42:47 följande:
    Hej på er!
    Jag har just börjat tempa min äl. Har ett barn född 09 som blev till på första försöket och nu har vi försökt med nr 2 i 7 månader, 8e försöket nu. Har testat med äl test två månader men det gav inget och kostade en massa pengar och nu blev jag tipsad om tempning av min bm. Har tempat sedan mensen tog slut och tempen har legat mellan 36,3-36,6. Igår var den 36,6 och idag 36,4. Om man beräknar äl utifrån dagar hit och dit ska den vara på tisdag eller onsdag. Jag hoppas verkligen att detta ska hjälpa oss att lyckas denna månad.
    Välkommen hit. Jag är en gammal tempare som hängde här förr.

Jag fick min lilla flicka för 1 månad sedan, kl 0.23 inatt fyller hon exakt 1 månad.

Det låter inte som du haft ÄL än på din temp. Har du ingen kurva? Lättare då att hjälpa dig. Äl äger oftast rum 12-16 dagar innan nästkommande mens. Vet du hur lång cykel du har och hur lång lutealfas?

Jag hade tex 29 dagars cykel med en lutealfas på 13 dagar med ÄL på dag 15, men ibland kunde ÄL vara redan på dag 11 och ibland hoppade den över helt. Det är helt normalt hos en frisk fertil kvinna att ha 10 ÄL/år.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Lövfallet skrev 2011-12-21 09:45:26 följande:
    Grattis Meria!! Det är ni värda efter så många månaders kämpande!!

ego: Är så arg på mig själv just nu!! Bestämde mig för att inte tempa den här månaden så vet tyvärr inte riktigt vilken dag jag hade ägglossning. Hade gett hur mycket som helst just nu för att veta vilken dag det var....
    www.fertilityfriend.com/home/3527eb

Min "medelcykel" enligt FF ligger på 30 dgr.  
    Jag skulle tippa på att du hade ÄL dag 15 i cykeln, om du har 30 dagars cykel på 30 dagar så kan du ju bara backa 14 dagar och då blir det dag 30 och vad jag kan utläsa av din kurva så tror jag att det var då du hade ÄL då.
  • telgebo

Funderar på att börja tempa igen men glömt bort hur FF fungerar då det känns som en evighet sedan man höll på där.

• telgebo

Hur sjuuton funkar egentligen FF, har helt glömt bort hur man för in sina uppgifter dagligen, har en gammal sida, måste bara leta upp mitt användarnamn och lösenord till den.

Var in på FF, men känner inte igen mig det minsta då de gjort om layouten och allt är på engelska som jag är så fruktansvärt dålig på.

Har precis fått igång min mens nu och väntar nästa mens omkring den 20 januari om den nu är lika regelbunden fortfarande som den var innan jag blev gravid.

• telgebo

Min temp dippade 6 DPO när jag blev gravid med min dotter så det låter postitivt Kärt barn har många namn Någon satsning på en till knodd har jag väl inte, utan mer för att skydda mig mot det och inte vill äta några hormoner för att skydda mig mot det. Visst kan jag vara sugen på en till, men jag har det så jobbigt just nu så det är inte läge för någon ny liten som det ser ut just nu.

• telgebo
    Cinderella87 skrev 2012-01-11 12:44:20 följande:
    Nu är mensen snart över och jag försöker peppa till ett nytt försök... Hur ofta har ni sex vid äl.? Sist hade vi varannan dag... Kanske missade just den dagen jag hade äl
    hade sex 1 gång dagen före äl när jag blev gravid nu senast.
  • telgebo

Förstår mig inte på min sida på FF. Försökte regga om mig på FF och hade anv namn och lösenord men när jag skriver in det säger FF att det är fel försök igen. Blir galen på hur krångligt det ska vara.
    Jag minns inte att det var så jädra krångligt att fixa medlemsskap där förut. Jag känner inte igen sidan alls längre i och med att de böt layout. Någon som kan hjälpa mig så jag kan bli medlem igen. Tänkte börja tempa för att se om kroppen kommit igång än om jag ägglossar nu eller inte.

• telgebo

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga ovan?

• telgebo
    Tallkotte12 skrev 2012-01-15 18:17:44 följande:
    Vi har kanske inte hunnit än...

Jag förstår inte riktigt vad du har problem med när det gäller FF? För mig brukar det fungera att logga in, sedan väljer jag "my chart" i vänstersidan, ganska långt upp. Då kommer du till kalendern där du kan välja vilken dag och sen fylla i temperatur etc.

Ett tips är att kryssa i "remember me" när man loggar in (om man sitter på ens egen dator alltså). Då kommer den ihåg användarnamn och lösenord själv. Annars kan man ju alltid skicka ett mail till sig själv med inlog och lösenord så man alltid kommer åt det om man glömmer av det.
    Men FF säger att min anv namn och lösenord är fel fast jag vet att jag fyllt i rätt. Skaffar jag ett nytt så kommer den säkert säga att E-post adressen redan är registrerad och då måste jag skaffa ett ny E-post adress. Såhär var det aldrig förr på den gamla god atiden med den gamla layouten på FF.
  • telgebo

Ska prova att regga mig på nytt på FF, men det skulle ju vara bra om man kunde fortsätta på den man hade, men jag har glömt både anv namn och lösenord till den och hittar inte det i min överfulla inkorg på hotmailen om jag nu ens sparat det.

Väntar mens fredag/lördag som en annan här. Får se om den dyker upp som väntat, cykeln kan ju vara oregelbunden såhär ibörjan efter en graviditet.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*