*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Jag har just börjat tempa min äl. Har ett barn född 09 som blev till på första försöket och nu har vi försökt med nr 2 i 7 månader, 8e försöket nu. Har testat med äl test två månader men det gav inget och kostade en massa pengar och nu blev jag tipsad om tempning av min bm. Har tempat sedan mensen tog slut och tempen har legat mellan 36,3-36,6. Igår var den 36,6 och idag 36,4. Om man beräknar äl utifrån dagar hit och dit ska den vara på tisdag eller onsdag. Jag hoppas verkligen att detta ska hjälpa oss att lyckas denna månad.
Jag fick min lilla flicka för 1 månad sedan, kl 0.23 inatt fyller hon exakt 1 månad.
Det låter inte som du haft ÄL än på din temp. Har du ingen kurva? Lättare då att hjälpa dig. Äl äger oftast rum 12-16 dagar innan nästkommande mens. Vet du hur lång cykel du har och hur lång lutealfas?
Jag hade tex 29 dagars cykel med en lutealfas på 13 dagar med ÄL på dag 15, men ibland kunde ÄL vara redan på dag 11 och ibland hoppade den över helt. Det är helt normalt hos en frisk fertil kvinna att ha 10 ÄL/år.