Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Tallkotte12 skrev 2011-09-17 16:31:50 följande:
    Jo, men eftersom mina andra cykler har vart på mellan 60-120 dar, så tror jag inte riktigt på det... Dessutom gick tempen ner idag, så nu ser min kurva ut som en sinuskurva istället!
    Nää då låter det inte som så troligt med ÄL på CD 10 det kan jag hålla med om. Använder du ÄL-test? Tänker om du har en cykel på 60 dagar så kanske du har ÄL på CD 46, men man kanske inte har Äl om man har så lång cykel , ingen aning tyvärr.
    Annars är ju fertilititesmonitor kanske något för dig.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-09-22 20:28:22 följande:
    in the making, så trist *kram* till dig

Lövfallet, trist för er med, *kram*

Kinderägg, håller mina tummar för att det är er tur nu, det ser fint ut!

Bengalen hoppas ni har det härligt på semestern och att du har massa höga fina tempar nu.

Du och jag, typiskt med fel test, hoppas du får nya snabbt.

Min temp gick ner rejält i morse och jag har väntat på eländet hela dagen, men först nu tycker jag mig skönja spår av att det är på väg. Jag är så himla trött på detta eviga väntande varje månad nu. Jag vet att många andra har försökt mycket längre, men det börjar verkligen tära på mig nu. Hur orkar folk ladda om? Hur klarar man att tänka på annat? Nu är det 11 månaders försök. Vi har ju iaf tid för första utredningssamtal i oktober, men jag är rädd att vi inte ska få så mkt hjälp pga av min ålder. Ine så mycket annat att göra än att fortsätta vänta...
    Jag vet hur det känns när plusset låter vänta på sig. Har varit där, 4 graviditeter p 1 försök och så denna som tog 21 mån med ett MA också. Jag kan säga att jag tröttnade rejält i dec förra året och började faktiskt känna att nää det blir inget så jag började fundera på att lägga fokus på annat som jag tycker är kul som heminredning, att börja träna osv och vips så blev jag gravid när jag inte la ner hela min själ att överanalysera varenda litet symtom, testa med ÄL-test och vara helt besatt av att bli gravid grejen och då tog det sig. Låter kanske klent men så var det för mig.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 30 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-09-23 07:00:22 följande:
    Nån som har koll på hur långt efter ägglossningen som ägglossningstester kan visa två streck? (inte lika starka, men att man ändå ser två streck) min temp gick upp mycket idag, och enligt kurvan så skulle jag ev kunnat haft ÄL i onsdags i så fall. Tog ett ÄL-test imorse som jag ändå tycker att det är två streck på (har aldrig fått nåt streck på dom testerna förut så jag vet inte hur det borde se ut). Men kan de fortfarande visa två streck om jag hade ÄL i onsdags? Det ska bli intressant att se vad tempen visar de närmaste dagarna, den kanske bara luras! Borde jag se en minskning av styrkan på ÄL-testet om jag tar ett nytt imorrn?
    Jag fick alltid 2 streck oavsett var i cykeln jag var, men det var olika starka då och sen vid ÄL lika starka men ibland så hade jag lika starka och glad gubbe på CB också men ändå ingen ÄL så jag blev lurad många ggr. Hade i stort sett aldrig ÄL flytningar, bara 2 ggr på dessa 21 månader som jag det tog för mig att bli gravid.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 30 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Kommer in och sprider en massa gravidbaciller på er allihopa.

Sara K: Fy jag tycker så synd om dig, stor kram

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 16 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 37+5) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Havsklippan Stor kram, livet är så orättvisst

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 14 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+0) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Vii bara berätta att jag fick en liten Alice den 14 okt. Kikar in här lite då och då och hejar på er att ni plussar snart.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

tack för alla gratulationer.

• telgebo
    Lövfallet skrev 2011-10-25 08:46:04 följande:
    Grattis Telgebo!! Vilket fint namn ni har valt!! 

Tack så mycket

Namnet har jag dock valt själv till henne då jag är ensam förälder.
  • telgebo
    nattfrost skrev 2011-10-27 18:35:16 följande:
    Hej Allihop!

Grattis Telgebo!!!!

Har fortfarande inte fått mina provsvar angående PCO. Men allt stämmer, ju mer jag läser desto mer stämmer, så nu vill jag bara att hon ska ringa (förmodligen imorgon eftersom det är hennes sista dag innan mammaledigt!) så jag kan komma igång med pergotime så jag kan bli med barn någon gång!!! Kanske kan man få en fin julklapp..hoppas.

Hoppas att det går bra för er andra, ska kika lite på era kurvor så fort jag får tid, jag ska bara tvätta, städa, ta hand om sjuk pojk, jobba heltid och vara en god flickvän...haha nästan så känns det iaf =)

Tack så mycket
    Bobofina skrev 2011-10-29 11:32:19 följande:
    Grattis Telgebo! Såg att din dotter låg inlagd. Hoppas att det inte är någon fara med henne och att alla prover ser bra ut nu.

Vi 4 - Ja, mycket tråkigt. Ännu tråkigare att jag fick en lutealfas på 13 dagar. Riktigt irriterande. Irriterande att du skulle få så tidig äl den här månaden också. Depp depp.... (Jag svarar på ditt mejl senare, nu ska jag ta tillfället i akt och jobba lite medan C och H är borta en liten stund.)

Decembra - Typiskt att ni missade. Hoppas ändå att de försök ni hann med räcker.

Nattfrost - Hoppas att du får hjälp snabbt nu! 

Tack Lyckligtvis så har Alice inte m-cad brist men det var 4 nervösa dagar på neo innan svaret kom.

• telgebo

kram till er alla tappra kämpare.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*