Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hur avslutar man en kurva då? Har för mig att man bara klickade i kalendern så avslutade den den förra och startade en ny men tydligen inte då för det funkade inte när jag gjorde som jag gjort förut. Varför ska det krångla nu då?
    Min förra kurva har jag bara fyllt i att mensen började den 13 juni, inga tempar eller nåt och den kurvan sträcker sig bara till den 28 juni så jag kan inte gå in i den och fylla i mens på den 11 juli. Hur ska jag göra?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-12 10:12:01 följande:
    Är på semester så kan testa i övermorgon när jag kommer hem om inte jag fått mens innan dess. Är lite osäker på min cykel iom jag ätit p piller flera år. Och det tagit så länge att bli gravid med dom andra barnen. Min cykel har förr legat på 31 dagar. Jag har haft mens 2 ggr sen pillerstopp. Förra månaden var cykeln bara på 27 dagar Och idag har jag tok mycket molvärk..känns tyvärr som att tantröd kommer närsom helst.
    Vad åt du för P-piller?
    Vilvarin skrev 2012-07-12 08:10:20 följande:
    P-piller tappar ju lite poängen när dom tar bort all lust :)

Tack! Det är samma pappa. Vi separerade under några månader i början av förra året, men sen löste vi det och nu är vi förlovade :)
    Jo, det är ju inte kul att äta P-piller om man ändå inte har lust till sex, känns lite onödigt att stoppa i sig hormoner då helt i onödan och dessutom mår jag inte bra.

Kul att det löste sig mellan er.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-12 15:40:54 följande:
    Har ätit flera olika...känt mig som en försöks kanin pga jag inte tål dom el vissa som jag inte får äta pga blodproppar m.m. Men just innan jag sluta åt jag YAZ.
    OK. På vilket sätt märkte du att du inte tålde vissa sorter?
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-12 19:56:32 följande:
    Några fick jag utslag i hela ansikte och kli samt en hemsk huvudvärk av. Sen har jag blodproppar samt nära släktingar som har vissa hjärt o kärlsjukdommar och då menade bm att det kan vara farligt. Sen har jag blödigt konstant av vissa piller flera månader och det inte rätat till sig. Så det finns orsaker att jag ändrat och fått byta. Men yaz verkade passa mig men då bestämde vi oss för att sluta med alla piller ett tag ist
    OK. Jag äter just nu Yasmine men tar sista pillret på fredag kväll och sedan ska jag ta ett uppehåll och se om mina besvär blir bättre för jag har mått så himla dåligt sedan jag började med dom. Haft mensvärk flera dagar i rad och det börjar redan några dagar efter mensen är slut och då börjar även brösten ömma, tappar aptiten och magen är helt upp å ner, ständig huvudvärk och så trött och noll sexlust och jag känner inte igen mig själv alls för såhär brukar jag då inte må.

Får se om besvären försvinner när jag slutar, jag hoppas verkligen det.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-12 21:38:36 följande:
    Ja men du testa sluta för det är vanligt att inte tåla. Jag kunde inte äta dom! Yaz som jag åt sist nu är dom snällaste för kroppen enligt bm min men dyra om man är över 26..vilket jag är.
    Det konstiga är bara att jag åt Yasmine för typ 11 år sen i ca 2 år och mådde kanon då, inga besvär knappt och hade sexlust som tusan, fast då var jag så himla kär också.

Så fick jag barn och efter det åt jag minpiller en kort period men det funkade inte. Efter andra barnet satte jag in en kopparspiral och aldrig mer säger jag, jag trodde jag skulle förblöda vid varje mens. Jag hade sån fruktansvärd mensvärk varje dag utom 1 och blödde dubbelt så länge 12 dagar istället för 6 och jag blödde så mycket att jag blödde igenom tjockaste bindan och kläder på 1 timme ungefär varenda jäkla månad så efter 6 månader gav jag upp och dessutom kände mitt ex av trådarna när vi hade sex.
    Fick då P-piller igen, men jag mådde så illa hela dagarna av dom så efter 4 dagar gav jag upp för jag låg bara till sängs och det funkar inte med 2 barn när killen var på jobbet.

Efter barn 3 så fick jag minpiller hämtade ut dom men började aldrig ta dom för vårt förhållande tog slut i samma veva.
    Nu efter barn 4 så tänkte jag sätta in hormonspiral men BM ville vänta med det och föreslog P-piller eller minipiller egentligen men då jag inte ammade av privata skäl så tog jag p-piller och samma sort som förut men denna gång så funkade det inte alls och jag förstår inte varför kan man bra utav dom ena gången och inte alls nästa gång. Kroppen är bra konstig.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-07-12 21:41:22 följande:
    En fråga. Min livmodertapp är stenhård. Inge bra tecken va? Den bör vara mjuk för att vara gravid tecken?
    Kan bara svara för mig själv, inte för att jag så ofta känner på den och det var länge sedan nu så alla dom ggr den var hård några före mens så var jag inte gravid men å andra sidan så har jag aldrig känt på den några dagar innan jag testat positivt heller så jag vet faktiskt inte säkert.

När jag vart gravid ett tag har jag känt och då har den varit mjuk iaf, men varenda gång jag kände så nojjade jag bara efteråt och fick som mensvärk efteråt så jag slutade känna efter för att inte riskera något.
  • telgebo

Miss Boring: När jag tog progesteron så kom min mens 2 dagar efter jag slutat.

• telgebo
    MissBoring skrev 2012-07-13 11:02:27 följande:
    Tack!! så om inte idag då så imorgon kan jag förvänta mig den. skönt.
    Men hoppas du inte på plus då?
  • telgebo
    MissBoring skrev 2012-07-13 12:07:27 följande:
    Igår va 14 dgr efter insättning och minuset lös i displayen så chansen att jag ska få ett plus är nog obefintlig... Klart jag vill ha ett plus efter en Ivf men jag vill hellre ha fakta än att tro... Gå att hoppas på nått som inte är realistiskt :-/ jag mår sämre av det.. Kanske låter knasigt men så är det.

Bengalen, tack då ska jag kika på den.
    Vilken TD fick du av kliniken då? Brukar det inte vara 16 dagar efter ET?
  • telgebo
    MissBoring skrev 2012-07-13 14:15:25 följande:
    Jag ska kolla hur det va på andra kliniken men som sagt det va så dom sa! Har ni andra fått td 16 dgr efter?

någon mer som fått höjning efter minus test å som blivit nått av?

tack Linköping för att du provade iaf
    fick du nån mer temp höning efter du slutat med progg och innan du fick mensen...?

ja ni ser.. Nu är jag här å griper efter halmstrån som en galning :-/
    Hoppas du har fått svar nu på din fundering. Hur många dagar var ditt/dina ägg odlade? Det kan nämligen ha en lite betydelse om jag förstått saken rätt även om jag absolut inte är någon expert och inte vill ge dig några falska förhoppningar.

Jag hoppas så på ett + för dig.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*