Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Creamy som salva, vitt ich krämigt

Eggwhite som rå äggvita som går att dra ut i slemmiga trådar mellan tumme och pekfinger, som ligger på papper utan att sugas upp. Hoppas du förstår min fin fina beskrivning

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

På tal om sekret, ni som är riktiga proffs på detta, ska man ta sekret från slidöppningen eller livmodertapp. Tänkte att ibland rinner det ju inte ut utan kan ligga där inuti liksom. Hur gör ni andra?
    Själv brukar jag nästa alltid ta från sildöppningen. Eller detta kanske inte har någon som helst betydelse.

• telgebo

MissBoring: Hur går det för dig?

• telgebo
    MissBoring skrev 2012-07-27 17:42:44 följande:
    Jo tack, jag räknar m äl inom det närmsta. Tog ju en pergotime kur nu efter den misslyckade ivf:en, borde dröja lite men känns som den är på g.
    Själv då, har febern gått över?
    Nej, fan också att IVF behandlingen misslyckades

Jo då, febern är över, hade den bara 1 dag men så typiskt, är dock fortfarande förkyld och hostar som bara den och är fortfarande snorig men det är inte som en kran längre iaf.

Lekte med min kurva i förmiddags, får jag 36,8 imorgon och 36,9 på söndag så kommer jag få coverline på den 26 juli och det borde stämma för jag hade ganska mycket känningar i äggstocksområdet igår och även ökad sexlust då, men jag försöker ju inte bli gravid men ändå skönt och veta om kroppen är på banan igen så att säga.
  • telgebo

Någon som har något svar på min fundering (se inlägg 6687)?

• telgebo

Väldigt tyst här inne, ho ho var är ni?

• telgebo

Många frågor från mig idag

När ni får mens drar den då igång med buller och bång? Eller smyger den sig på och blöder bara sparsamt? Man börjar ju fundera på om man är normal sas för som yngre har jag inget minne av att de var som det är nuförtiden.

• telgebo
    Capiche skrev 2012-07-27 23:17:20 följande:
    Jag kollar både tappen och utanför och jag har supersvårt se om det är äl via mitt sekret. 
    Hittar då inge äggvita om man säger så.
    Och nu blöder jag fortfarande lite lite så det är sådär lite brunt utblandat :/  
    Och fortfarande har jag inte fått fullt utslag på stickorna.
    Men ont i äggstockarna har jag nått så förbannat.

Sekretet är fertilt om det är som rå äggvita, dvs att du kan dra ut det till en slemmig tråd mellan tumme och pekfinger eller om du har vattnigt sekret.
    Jag har väldigt väldigt sällan äggvita utan enbart vattnigt sekret.

Äl test litar jag inte alls på längre då jag fått så många positiva ÄL test och ändå inte haft ÄL utan jag gick till slut bara efter sekretet.
  • telgebo

Capiche: Kan du länka din förra kurva här så jag kan se den i tråden?

Jag kan då kanske hjälpa dig, är ganska haj på detta, kan inte allt men mycket om jag får säga det själv.

Vitt tjockt krämigt sekret är inte fertilt, men det kanske du redan visste.
    Att du blöder nu vet jag inte vad det kan bero på, kanske pga sköra slemhinnor och mycket sex eller att du har ÄL blödning, lättblödanade tapp eller nåt. Jättesvårt att svara på.

Jo att kämpa i 1,5 år att bli gravid är så jobbigt, varit där själv. Först kämpade jag i 10 mån blev gravid och så fick jag som jag kände på mig MA så tillbaks på ruta 1. Sedan tog det ytterligare 10 månader innan jag blev gravid och fick min dotter.

De andra är gjorda på 1 försök, fattar inte att det kan vara så annorlunda.

• telgebo

OT. hur jädra många länder tävlar i OS egentligen? Jag vill se OS elden tändas men nu har dom fan presenterat länder i en hel jädra evighet och är bara på bokstav D. Suck

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*