Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Det var en lur kurva blöder ordentligt fan trodde verkligen.

• telgebo

Miss boring nyfiken på vad du menar med hoppig kurva? Jämför gärna min nuvarande kurva med kurvan från april 2010 och januari 2011 som är gravid kurvor.

• telgebo

Omg är det måtte en imp dipp idag? Snälla någon vad tror ni?

• telgebo

Om man har en imp dipp talar då FF om det eller hur märks det annars?

Jag förstår inte riktigt vad ni menar med att jag har hoppiga kurvor. Tempar samma tid varje morgon så hur kan man motverka det?

Har lyckats 2 ggr att bli gravid med FF och jag tycker att kurvan inte skiljer sig mycket från april 2010 och januari 2011. Kanske att april skiljer sig men då åt jag apiforce fram till ÄL och det hela slutade med ett MA då.

• telgebo

Vill gärna att någon lämnar en åsikt om min kurva. Länken hittar du högre upp i tråden. Tack!

• telgebo

Det var ingen dipp men nu är tempen på 37.2 och så hög har jag bara haft vid + förr. Har grym molvärk i livmodern och brukar då aldrig ha det före bim annars.
    Stickorna visar neg men jag ser test streck länge i säker 2 timmar men vet inte om fukten kapslas in i Stickan på nåt vänster. Börjar funta på om stickorna från bäst på test är skit eller inte. Nån som vet?

• telgebo

Ni som skrev att min kurva var hoppig. Har kollat upp detta och jag har kollat igenom allas kurvor i äldre ff trådar och funnit många som liknar min och en tjej frågade om hennes kurva var hoppig men alla svarade att en kurva går ju och ner både före och efter Äl. Denna gång idag har jag gravid temp. Har bara haft 37.2 de gånger jag vart gravid så gissar att det är nåt på g men mina jäkla stickor gah. Är så sugen på cb bara för att se om stickorna är skit som jag misstänker.

• telgebo

Ligger in mitt långa inlägg här också även och så funkar det såklart inte suck

Men snälla gå in på www.fertilityfriend.com/home/40a94d

Antar att det är kört men tripashic i onsdags har jag aldrig fått förr och dessa flytningar jag har har jag bara vid graviditet (hade det senaste gången iaf och var det första jag fick misstanken om graviditet då) tappen är helt slemmig vid öppningen och så stängd har jag bara känt den vid graviditet och idag satt den så högt upp att jag fick kämpa för att nå den och då måste jag kommit åt med nageln och det kom nåt litet slemmig rosa som var så pyttelite men nu har testat med totalt 9 stickor sedan i tisdags och alla negativa?

Jag blir så frustrerad av min skitkropp då jag alltid fått positivt tidigast 10 DPO och senast 15 DPO alla gånger med CBförutom 1 gång då jag testade med RFSU på eftermiddagsurin 13 dagar efter ÄL då jag väntade mitt första barn och kunde noll om FF och allt jag kan nu.

Kan nån gå in på min kurva titta och lämna ett utlåtande? Det ser kört ut jag vet men denna tapp då och sekret som är som en sjö av vitt som lös lotion, som mjölkigt? Min kropp beter sig inte såhär annars då jag inte är gravid så varför nu helt plötsligt för jag kan bara inte inbilla mig dom tempar jag har och få en trifasisk kurva av ren inbillning och detta sekret och denna tapp.

Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Pillan2012 skrev 2012-12-10 14:18:21 följande:

Dagens störtdykning av temp + neg test tyder nog på att du inte är gravid

Jo det nog så tyvärr så himla trist när jag hade possibly triphasic on day 24 (som var i onsdags) enligt FF som jag aldrig haft förr och trodde verkligen att det hade tagit sig då.

Är inte säker på att ÄL skedde den dagen som FF anger för samma dag så hade jag negativt ÄL test och även på tisdagen, onsdagen och torsdagen. Jag hade både ÄL-känningar och ÄL sekret samt dipp på CD 14 och är det så att ÄL skedde på CD14 så är jag isf på 15 DPO idag och då borde mensen kommit idag med spottings idag vilket det inte gjort och tappen borde vara öppen och inte stängd och kännas helt slemmig  och jag borde heller inte ha så ordentligt med creamy sekret som jag har för jag brukar vara rätt så torr precis före det drar igång med spottings. Men men tempen talar sitt tydliga språk om jag nu inte får en ökning med 0,3 grader imorgon. Vet att tempen kan öka med 0,1 grad och lura mig bara för att få spottings senare samma dag.

Usch vilket ångest detta är när man liksom egentligen vet att det är kört men ändå klamrar man sig fast vid något litet hopp.

Tack för ditt svar.
  • telgebo
    linköping68 skrev 2012-12-17 20:20:38 följande:
    Nä, vad tråkigt att det inte går. Men tack för att du försökt Solig

Kan jag få länken till din kurva så kan jag kolla på den. Är ganska så duktig om jag får säga det själv

Själv ligger jag lågt, har ett nytt förhållande och barn är inte riktigt dax för ännu (använder kondom) men kommer fortsätta att tempa.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-17 22:44:02 följande:
    Hur mår barnen ?

Strålande vad jag vet.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-17 23:21:50 följande:
    Skönt att höra
    Hur mår du ?

Har försökt att kontakta dig var ett bra tag sen.
    Men du hade bytt telefonnummer.

Planerar du en till ?
    Trodde jag läste det igår nämligen .       

Jag mår bra, är nykär och lyckligare än på länge faktiskt.

Har sagt upp min telefon och använder bara iPhonen nu, känns onödigt att ha fast telefon när jag ändå bara använder mobilen ha ha.

Får se, min nya vill gärna ha barn, men vi får se men visst är jag sugen på en liten...tröttnar man någonsin?

Försöker du och J då?
  • telgebo

Tips tjejer kolla in mina kurvor i listtråden så kan ni se hur tempen kan variera och hur gravid kurva ser ut. Ni får leta upp mig där om ni vill se.

• telgebo
    aaa653 skrev 2013-03-21 12:45:37 följande:
    vart e den tråden?

Kolla in TS där finns direktlänk till BIM och chart tråden.

Sedan är det bara att leta upp mina kurvor, du får nog backa några sidor var medlem för länge sedan.

Du kan även kolla in andras gravidkurvor om du vill se hur det ser ut om du är nyfiken.

Vad jab kan se så har du haft ÄL men då borde du fått kryss utsatt. Verkar som du börjat tempa precis vid ÄL och då blir FF osäker så tempa en hel cykel eller från när mensen är slut så är det lättare för FF att se om ÄL skett.

En tempökning på 0,3-0,5 brukar indikera att ÄL skett.

Viktig dock att tempa samma tid varje morgon innan man går upp och att man sover sammanhängande i 3-5 timmar.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*