Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MissBoring skrev 2012-08-05 10:36:57 följande:
    Sök i tråden Ang termometer. Va inte så länge sen någon fick tips på en länk att köpa på nätet.

Hur söker man just i denna tråd?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    MissBoring skrev 2012-08-05 16:17:42 följande:

Finns en liten avlång ruta med ettt timglas uppe till häger där kan man skriva sökord. Undrar om det inte va babyproffsen men är lite osäker...
    Nu såg jag, att jag aldrig sett det förr och varit här så länge. helt otroligt ha ha.
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2012-08-05 18:15:40 följande:
    Spännande, hoppas på plus i tråden imorn!! Själv så tror jag att jag ev har äl nu, eller börjar få, hade ont i högra sidan både idag och igår, så fyllde i det. Lilltjejen sover ju 6h i streck på natten nu, så omöjligt är det ju inte (hoppas dock det va nå annat, slipper gärna mensen ett bra tag framöver!!). Tänkte testa å se om det funkar att tempa, oftast vaknar hon runt tre, så får tempa då! Visst är det tre h i streck man ska sova!? Gör väl inget om man tempar mitt i natten?? (mer än att jag inte kan jämföra med tidigare kurvor). Vill inte bli överraskad med mensenutan har gärna koll på när den kommer!

Har hört att man ska sova 4-5 timmar sammanhängande men kan ha fel.
  • telgebo
    Du och Jag ver2 skrev 2012-08-05 19:50:03 följande:
    Kollade.(i tråden som finns i ts), det var minst 3h! Vilket minne jag har Blir väl att jag sover fyra h ändå iofs.

Ha ha, undrar var jag fick 4-5 timmar ifrån?
  • telgebo

Du och jag fick 85 procent rätt känner mig inte så proffs på det där ligger en dag ifrån på många .

Saga ja är bim idag så är det så.

• telgebo

Vad konstigt Saga med dina test.

• telgebo
    Saga09 skrev 2012-08-06 10:42:22 följande:
    Jaha ja.. nu börjar det.. lite brunt på pappret.. jag fattar inte.. tempen ska ju gå ner före? Uppenbarligen går det inte att lita på ett skit längre  fy vad besviken jag är

Vet inte hur det brukar vara för dig men min temp dippar först dagen efter min mens börjat.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-06 14:41:09 följande:
    Gud va jag fick molande mensvärk precis.
    Känns som om någon satt en isbit på magen.
    det tyder ju inte bra...är ju bara på dag 24 i cykeln :/
    Kan ju inte vara mens symptom redan.

Man kan ha molande mensvärk när man är gravid och när man ska ha mens.
    Saga09 skrev 2012-08-06 14:43:08 följande:
    Min dipp kommer alltid 1-2 dagar före mensen med undantag för förra månaden :(

kan ju vara en sådan månad igen, det vet vi ju inte.
  • telgebo
    Capiche skrev 2012-08-06 15:07:16 följande:
    Jag har som glömt bort hur det käns att vara gravid så vet inte riktigt vad man ska känna efter för symptom.
    Men tror nog inte symptom kommer så här fort heller iom ägget isf har nog inte ens fäst än.

Kanske det är Progesteron krämen? För idag har jag massa vita tjocka flytningar (ursäkta språket) kommer inte ihåg sist jag hade så.

Jo det kan vara progesteronet. Jag har alltid vita c flytningar efter ÄL och även de cykler jag inte har ÄL så det är helt normalt.

Alla ha olika gravidsymtom, jag brukar känna av trötthet och illamående först runt v 6 innan dess är allt så likt mens symtom före mig. Det enda som känts annorlunda för mig vid graviditet innan jag vet är att flytningarna alltid varit annorlunda när jag närmat min BIM och att brösten känns mer olika sig själva att de är blåare och mörkare och större alltihopa.
  • telgebo
    MissBoring skrev 2012-08-06 19:36:17 följande:
    Någon som kan det är där med tappen. Direkt efter äl ska den då va högt upp??
    Jag kollar bara sporadiskt och har egentligen ingen koll på när jag kollat men tror det brukar va senar i cykeln, fram ett par 2-4 dgr innan Bim, då brukar den va hög.  Nu fick jag för mig att kolla äl +4 och då är den typ halvägs bara!!? längre ner än det va vid själva äl tycker jag... 
    Jag har följt tappen en hel månad men nu minns jag inte vilken cykel det var jag gjorde det och vet inte om du kan se den cykeln och om det är lika för alla.

Jag vet att vid ÄL så är tappen hög, mjuk och öppen. Vi mens så är tappen också öppen och öppnar sig någon dag eller några dagar före mens eller så är det som en springa någon dag eller några dagar innan (om man fött barn innan)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*